23 van de 40
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
de beige gsa pallas van jasper.
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 15 juli 2013 10:14 PM
  [ # 331 ]
vanderiet schreef:

De mat zit iig wel los, maar er zit zegmaar onder de middenconsole een zwartvplastic ding ( waar ik met een rechte schroevendraaier niet bijkan) die zit in de weg dat zwarte plastic ding, kan met een kromme schroevendraaier er wel uit.. En dan zou ik wat moeten vouwen om de mat eruit te kunnen krijgen denk ik,

ik denk zo.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 29 juli 2013 12:50 AM
  [ # 332 ]

Na een goede andere carburateur overgenomen te hebben van een medeforumer, en deze gemonteerd te hebben, loopt ze weer als een zunnetje, ze is soms nog wat nukkig, maar dat ligt aan de afstelling waar ik nog niet aan toe gekomen ben.
Ze rijdt i.i.g. Weer en ik ben blij, eindelijk weer de garage uit en lekker toeren.

Bedankt voor jullie hulp allemaal

Groet,

Jasper

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 juli 2013 01:14 AM
  [ # 333 ]

[edit mod] gewist [/edit mod]

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 29 juli 2013 01:19 AM
  [ # 334 ]

Mooi dat de GSA weer loopt!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 juli 2013 04:27 AM
  [ # 335 ]

Da’s mooi nieuws. En nu kun je die andere carb. onderzoeken en herstellen om zo de techniek te leren kennen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 29 juli 2013 12:00 PM
  [ # 336 ]

Midfriesland, ja dat ga ik ook doen, ik heb het zonder hulp van mn vader gedaan, hij was de heg aan het knippen, dus kon ik hem niets vragen, ik zat bij de tafel, en haalde de deksel van de “nieuwe” carburateur los , schoongemaakt met remmenreiniger, dichtgeschroefd en overgezet,
Ik was helemaal blij dat ik dit zonder hulp van mn vader gedaan had,
Nu weet ik ook hoe ik een carburateur vervang en wat alles is, bv vacuumpomp, ik had er nog nooit van gehoord, dat heeft mn vader eerst verteld, wat alles was.

Erg bedankt iedereen die mij geholpen heeft met zoeken naar het euvel dat ze niet meer startte!!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 juli 2013 02:41 AM
  [ # 337 ]

Als je die andere van a tot z uit elkaar haalt dan zul je nog versteld staan hoeveel losse deeltjes er in zo’n ding zitten die allemaal verstopt of versleten kunnen raken. Mooi stukje techniek (zolang het werkt).

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 30 juli 2013 11:28 AM
  [ # 338 ]

Ja inderdaad, zolang het werkt, haha.
Gisteren liep ze opeens weer zo beroerd, in de 1ste trap ( dus als je gas gaf was er niks aan de hand, dus vandaag de deksel er maar weer af en sproeiers nog een keer dorblazen, zal wel een vuiltje ingekomen zijn.
Dan is het wel weer goed.
Zo heb je altijd wat te doen met een oude auto, sat is het leuke eraan!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 juli 2013 12:24 PM
  [ # 339 ]

Heb je wel een benzinefiltertje tussen de pomp en de carb. zitten? Dat zit er standaard niet op maar het voorkomt dat loszittenden deeltjes uit de leidingen in de carb. komen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 30 juli 2013 01:58 PM
  [ # 340 ]

er zit een filter tussen inderdaad!
ik kan een paar solex carburateurs overkopen uit een oude bedrijfsvoorraad, ik heb hier wel belang bij, maar hoe weet ik of ze op de gsa passen?
ik heb de typeplaatjes al overgeschreven maar zijn er nog meer solexen die op een gsa passen?

ik heb deze 2 : solex F13100 000
          28 cic 5
          cit 247 A

en         solex F12713 000
          28 cic 4
          cit 185 A

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 30 juli 2013 05:05 PM
  [ # 341 ]

ik heb vanmiddag en vanochtend alles doorgeblazen, niks veranderde,
toen de brandstofpomp vervangen (de orginele van de beige weer terug geplaatst) ook niks, wat zal het zijn?

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 30 juli 2013 05:32 PM
  [ # 342 ]

bravo ik heb inmiddels te horen gekregen van citroen NL dat ze me een dergelijke trekhaakverklaring hebben gestuurd!! bye
zit in een bijlage! dus ik heb m, alleen nog uitprinten en samen met het kentekenbewijs opsturen naar rdw!!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 juli 2013 06:27 PM
  [ # 343 ]

Mooi!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 30 juli 2013 07:08 PM
  [ # 344 ]

bij optrekken moet je vol gas geven wil ie niet uitvallen, en bij remmen net zo.
dit deed ze voor het tanken gisteren nog niet, ik heb de sproeiers doorgeblazen, hielp niet. ik heb een andere brandstofpomp erop gezet, hielp ook niet.

iemand enig idee hoe dit kan?

ze stottert ook enorm, dus ze krijgt weer niet genoeg benzine vanuit de carburateur in de 1ste trap

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 juli 2013 07:23 PM
  [ # 345 ]
vanderiet schreef:

ik heb de sproeiers doorgeblazen, hielp niet.

dan heb je dat nog niet goed genoeg gedaan want zo te horen zit er iets verstopt.

vanderiet schreef:

ik heb een andere brandstofpomp erop gezet, hielp ook niet.

Da’s logisch want dat heeft geen moer met dit probleempje te maken.

vanderiet schreef:

iemand enig idee hoe dit kan?

ja, er zit nog steeds ergens vuil in die carburateur.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
23 van de 40
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook