Storing accu laadstroom
Quadran
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 18 juli 2013 12:10 PM

Citroën C4GP exclusive 1.6Hdi van 2008

Sinds kort krijg ik telkens ik start deze melding na max 3 à 13 km rijden. Met als gevolg dat mijn airco dan niet meer koelt, pompt wordt dan niet meer aangestuurt?
Met dit weer is dit dus geen pretje!
Enkele ontroles gedaan zoals batterij, alternator, vrijlooppoelie alternator, piekstroom alternator.
Maar niets te vinden.

Nu heb ik ergens op een site gelezen over een grijs kabeltje die van de alternator vertrekt en die dan over de airopomp loopt en daar op die plaats (onderaan de motor waarschijnlijk) doorslijt. Enkele hadden dit kabeltje laten herleggen en dan was hun probleem met accu laadstroom weg. Maar in mijn geval komt daar dus die airco bij die uitvalt op het moment dat de storing opkomt.

Iemand een idee waar eerste te zoeken.

Profiel  

Quadran
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 juli 2013 01:09 AM
  [ # 1 ]

Update, vandaag test gedaan met airco uit gezet, zou dan minder stroom vragen van alternator en mss langer duren vooraleer de fout accu laadstroom opkomt. Helaas geen resultaat. Blijft zo rond hetzelfde tussen 3 à 4Km. 
Morgen eens de ampères meten die de alternator uitstuurt naar de batterij. Misschien ook eens de batterij op ampères uitmeten, zit er toch al zo’n 5 jaar in denk ik.

Houd jullie op de hoogte.

Profiel  

Quadran
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 juli 2013 06:08 PM
  [ # 2 ]

Update, vandaag een onderdeeltje vervangen van de alternator ( spanningsverdeler of zoiets) maar geen resultaat. Na een paar km rijden terug lampje en airco die niet meer aanslaat. Volgende stap is de alternator uithalen en laten uittesten op testbank. Morgen weten we terug iets meer hopelijk.

Profiel  

Quadran
< 100 berichten
Rank

Gepost: 31 juli 2013 05:32 PM
  [ # 3 ]

Juist telefoon gehad, probleem zou opgelost zijn door nieuwe batterij te plaatsen. blijkbaar iets mis met oude batterij.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook