C4 coupe Vts 180 met wat probleempjes
kenneth.vts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 30 juli 2013 09:45 PM

hallo,

Ik rijdt nu al meer dan een jaar in de vts, toch krijg ik langzamerhand wat probleempjes.

Ondanks de staandaart kwaaltjes heb ik nu toch wel een belangrijk probleem waar ik niet uitkom;

Als de auto een langeretijd stilstaat en je wilt wegrijden lijkt het wel of de motor afslaat.
Alles begint te schokken en te hikken, maar na 30 seconden wachten of een dot gas geven is dit probleem voorbij. Probleem heb ik dat alleen in ze 1 en 2 of langzaam in de bochten.
dan heb ik er ook zo goed als geen last meer van tijdens het rijden.
Al lijkt het soms wel is of de auto wat inhoudt bij wegtrekken bij het stoplicht.
dit gebeurd meestal alleen als de auto langere tijd stil heeft gestaan.

komt dit probleem bij iemand bekend voor?

Eeen ander probleem is dat ik af en toe bij het remmen een ABS, ESP storing krijg.
Zo komt deze storing dagen niet voor en dan soms wel 3x per dag.
na uitzetten van de motor is de storing weg.
mij is verteld dat dit de rempedaal schakelaar is? kan iemand dit bevestigen.

hoor het graag.

C4 Coupé 180VTS

Profiel  

Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 30 juli 2013 09:48 PM
  [ # 1 ]

hoi,

ik heb een soort gelijk probleem gehad maar dan met mijn c4 1.4. Nu ben ik niet technisch maar ze hebben bij een bepaald toerental een reiniger ingebracht. Hierna nog nieuwe software en injector reiniger. Vervuiling in de inlaat oid werd mij verteld.
Hiermee was voor mij het probleem bijna weg, ik merkte wel een jaar later dat het alweer wat terug begon te komen.

het inhouden had ik eigenlijk geen last van dit kwam soms bij een koude start voor, als ik dan de auto dan bijv. een halve minuut oid liet draaien en hierna weg reed had ik er ook geen last meer van.
ik hoop dat je er iets mee kunt.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook