Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Diesel getankt?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Diesel getankt?
Grapjas!
Zo eigenwijs is ie nou ook weer niet (toch?)
Als het probleem nou steeds weer terugkomt moet je misschien toch een keer je tank eronder vandaan halen.
Kan je meteen de roest aanpakken, want die zit er vast.
Tank flink spoelen, leiding doorblazen en dan hopen dat het opgelost is.
Eventueel nog een extra filtertje in de leiding van pomp naar carb.
Best wel een klusje trouwens, want de boutjes van de tank kunnen flink vastgeroest zitten…
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gewoon euro95 hoor!
Dus eerst nog eens goed doorblazen?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Sproeiers eruit schroeven en schoonblazen en filtertje nog een keer schoonmaken zou ik zeker doen.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
vanderiet schreef:Gewoon euro95 hoor!
Dus eerst nog eens goed doorblazen?
Wat heb je eigenlijk allemaal gedaan/veranderd alvorens de auto slecht begon te lopen?
Ik heb het idee dat je met het een of ander aan een prutsen bent geweest waardoor de auto nu slecht loopt.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
dat zal mee vallen,
ik heb de carburateur vervangen door een andere die ik gekocht heb van een medeforummer!
met de andere carburateur liep ie helemaal niet.
ik weet het niet, misschien heb ik wel iets verkeerds gedaan,
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Als je verder niets hebt versteld is het waarschijnlijk gewoon weer vuil in de sproeier(s)
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Bij jouw auto zit waarschijnlijk een benzinefilter achter tussen het subframe en de tank.
Deze wordt met onderhoud vaak vergeten. Als deze verstopt zit…....of vuil is…....
Succes.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Draai de sproeiers eruit en kijk ook even of de emulsiepijpjes niet dicht zitten. Vergeet het sproeiertje op de elektronische afsluiter niet. Die kun je eraf halen en doorblazen. Dat is een heel klein gaatje, dus die zit snel verstopt.
Stotteren bij optrekken kan komen doordat de acceleratiesproeier (het minikraantje) dicht zit of doordat de pomp daarvan niet werkt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En voel dan ook of de elektrische afsluiter het doet. Bij contact aan gewoon het stekkertje eraf en weer er op.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
na de vakantie, ik natuurlijk direct naar de gsa in de schuur.
ik starten met shoke, en lopen. nu loopt ie helemaal niet meer beroerd, dus wat het was, weet ik ook niet. maar bij het wegrijden, bleek dat er onder de auto, op het geplaatste karton op de vloer, een dikke plas olie te liggen. ik wist dat ze lekte, maar zo erg? dat niet!
er kwamen zelfs druppels onderuit toen ik vooruit reed
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
zal wel een keerringetje zijn. dat maar eens controleren
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Ojee, onheil…
Hopelijk geen krukaskeerring. die is duur en niet makkelijk om te vervangen…
Doet me trouwens denken aan een lekkage die ik zelf wel eens gehad heb.
Bleek een doorgeroest reserveblik olie te zijn wat in die beugel onder de motorkap zit.
Pfjioew!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dat beugeltje heeft de GSA niet meer, dus dat kan het niet zijn. Er zou wel een lek jerrycannetje in het reservewiel kunnen liggen, dan zijn je remmen nu ook vet…
Ik denk dat het de beruchte retourpijpjes zijn. Dat blijft heel lang doordruppen en dan heb je na een of twee weken stilstaan een mooie plas onder de auto liggen. En als je dan ineens gaat rijden loopt het overal tussenuit en laat je een spoor achter.
Het loopt ook op de uitlaatspruitstukken en in de afdek-blikjes onder de uitlaatpijpen. Daar gaat de kachel lekker door stinken en roken.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30