De pijp van de katalysator naar de einddemper was bij het einde bij de einddemper verrot. Een nieuwe pijp erop zetten dus. Omdat ik zelf geen brug heb is het lastig bij komen en dus maar naar meneer Kwikfit. Deze meneer heeft een nieuwe pijp erop gezet en alles doet het weer, alleen ben ik wel wat geld armer De rekening is volgens mij aan de hoge kant.
REPARATIE SET KAT. CITROEN 78,00
RUBBER/PAKK./ BEUGEL 12,50
VERW.BIJDR.UITLATEN 2,50
TOTAAL 93,00
Volgens mij ben ik beroofd van mn geld, of is dit echt zo duur. Ik vroeg de meneer ook ff mn handrem aan te spannen, maar dat zag hij niet zo zitten omdat hij dacht dat mijn remmen oid dan ook kapot waren. De handrem was aan de linkerkant anders ingesteld (4 draadjes over) dan de rechterkant (stuk of 8 a 9 draadjes). Mn remmen zouden dan niet meer goed zijn oid. Wie weet hier meer over?
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Vind het nog meevallen om heel eerlijk te zijn. Mijn laatste uitlaat gerelateerde bezoek aan de kwikfit resulteerde in een rekening van 160,- euro (maar toen waren het nog guldens dus 350 ofzo). Was wel een xantia, maar het lijkt me dus wel aardig in verhouding.
En, deze kwikfitters hadden de uitlaat tegen het reservewiel aan gemonteerd, waardoor deze bij de volgende apk naar de filistijnen bleek te zijn. Kortom, ik ga niet meer kwikfitten. Als je nog eens bij een echt garage komt misschien nog even laten nakijken of alles goed zit.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Inderdaad het valt wel mee moet ik zeggen, ik was bij de kwikfit kwijt voor:
Middendemper € 120
Einddemper € 140
Volgens Bart-Ebben die naar de onderkant heeft gekeken is het wel netjes aangebracht, maar dat is dan wel een uitzondering hoor bij Kwik-fit.
Alleen jammer dat die imitatie-uitlaten van de kwikfit wat meer herrie maken en pas na een tijdje inrijden wat stiller worden.
PS: Begrijp ik hieruit dat de AX geen middendemper heeft, maar een lange pijp die vanaf de kat naar de einddemper loopt :
En zit deze vast aan de kat of is daar een flens-verbinding :
ZX1.4i schreef:PS: Begrijp ik hieruit dat de AX geen middendemper heeft, maar een lange pijp die vanaf de kat naar de einddemper loopt :
En zit deze vast aan de kat of is daar een flens-verbinding :
Ja klopt. Volgens mij is het ook nog zo dat de pijp direct aan de kat zit en dan naar de einddemper. Maar ze hebben nu alleen nieuwe pijp erop gezet van de kat naar de einddemper.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Hoe door er een nieuwe pijp aan te lassen?
Ik dacht dat ik Kwikfit weleens heb horen roepen dat ze niet aan laswerk doen :
ZX1.4i schreef:Hoe door er een nieuwe pijp aan te lassen?
Ik dacht dat ik Kwikfit weleens heb horen roepen dat ze niet aan laswerk doen :
Misschien niet meer sinds onderstaand verhaal?
Bij een vriend van mij met een BX 16 TRI hebben ze wel een keer een nieuwe resonantiedemper (deze zit op de plaats waar later de katalysator zit) vervangen door er een demper van een BX sport tussen te lassen. Dat hebben we geweten. Accupolen niet losgehaald dus een halve week later bleek de dynamo overleden (regelunit stuk). Ook bleek dat de helft van de accesoires niks meer deed. Ook waren er een paar zekeringen uitgeknald.. Vreemd denk je dan nog…. totdat je de kabelboom ziet die over de middentunnel voor de achterbank loopt. Deze was helemaal aan elkaar gesmolten. Het tapijt erboven was half verkoold aan de onderkant. Hadden de PRUTSERS van de kwikfit bij het lassen direct onder de auto niet de bodem afgeschermd waardoor de bodem loeiheet was geworden. Hierdoor was de complete kabelboom kapot gesmolten met alle gevolgen van dien.
Aangezien het toch al een hopeloze auto was maar besloten het aanbod van de kwikfit (geld terug: reparatie was iets van 300 gulden) aan te nemen. Die vriend was toen nog student en had het geld nodig en de toch al in slechte staat verkerende auto op te ruimen.
Als ze dat zo kunnen verprutsen bij de Kwikfit dan wil je toch niet meer dat ze nog maar naar je auto kijken?? Mijn auto komt er niet meer over de vloer, dat mag wel duidelijk zijn denk ik. Er zijn zoveel plaatsen waar je auto beter onder de pannen is.
Groet,
Marten
Wat een grove fout zeg van die Kwik-prutsers zeg, leg er dan tenminste iets tussen. Ook al zou daar geen kabelboom lopen, de bekleding kan ook niet goed tegen hitte. Ze hadden het vast met autogeen gelast? Als ze het nou lekker elektrisch hadden gedaan (MIG) dan was dit nooit gebeurd.
Effe heel erg off-topic, maar een kabelboom/draad over de vloer onder de bekeleding is toch vragen om problemen. Die draden zijn op den duur toch plat/kapot gedrukt :
ZX1.4i schreef:Wat een grove fout zeg van die Kwik-prutsers zeg, leg er dan tenminste iets tussen. Ook al zou daar geen kabelboom lopen, de bekleding kan ook niet goed tegen hitte. Ze hadden het vast met autogeen gelast? Als ze het nou lekker elektrisch hadden gedaan (MIG) dan was dit nooit gebeurd.
Effe heel erg off-topic, maar een kabelboom/draad over de vloer onder de bekeleding is toch vragen om problemen. Die draden zijn op den duur toch plat/kapot gedrukt :
Alle BXen met CV en el. ramen hebben dit zo. De kabelboom loopt achter/onder de handremconsole over de vloer van de wagen, dus je zult er niet zomaar op kunnen stappen als achterpassagier dus het zal echt niet kapotgedrukt worden.
Groet,
Marten
Ah, ik dacht altijd dat die kabelboom onder de beenruimte doorliep. ops: