24 van de 40
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
de beige gsa pallas van jasper.
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 juli 2013 07:46 PM
  [ # 346 ]

Diesel getankt?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 30 juli 2013 07:48 PM
  [ # 347 ]
jantje1948 schreef:

Diesel getankt?

Grapjas!
Zo eigenwijs is ie nou ook weer niet (toch?)

Als het probleem nou steeds weer terugkomt moet je misschien toch een keer je tank eronder vandaan halen.
Kan je meteen de roest aanpakken, want die zit er vast.
Tank flink spoelen, leiding doorblazen en dan hopen dat het opgelost is.
Eventueel nog een extra filtertje in de leiding van pomp naar carb.
Best wel een klusje trouwens, want de boutjes van de tank kunnen flink vastgeroest zitten…

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 30 juli 2013 07:56 PM
  [ # 348 ]

Gewoon euro95 hoor!
Dus eerst nog eens goed doorblazen?

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 30 juli 2013 08:01 PM
  [ # 349 ]

Sproeiers eruit schroeven en schoonblazen en filtertje nog een keer schoonmaken zou ik zeker doen.

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 30 juli 2013 08:02 PM
  [ # 350 ]
vanderiet schreef:

Gewoon euro95 hoor!
Dus eerst nog eens goed doorblazen?

Wat heb je eigenlijk allemaal gedaan/veranderd alvorens de auto slecht begon te lopen?

Ik heb het idee dat je met het een of ander aan een prutsen bent geweest waardoor de auto nu slecht loopt.

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 30 juli 2013 10:50 PM
  [ # 351 ]

dat zal mee vallen,

ik heb de carburateur vervangen door een andere die ik gekocht heb van een medeforummer!
met de andere carburateur liep ie helemaal niet.

ik weet het niet, misschien heb ik wel iets verkeerds gedaan,

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 30 juli 2013 11:40 PM
  [ # 352 ]

Als je verder niets hebt versteld is het waarschijnlijk gewoon weer vuil in de sproeier(s)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 30 juli 2013 11:43 PM
  [ # 353 ]

Bij jouw auto zit waarschijnlijk een benzinefilter achter tussen het subframe en de tank.

Deze wordt met onderhoud vaak vergeten. Als deze verstopt zit…....of vuil is…....

Succes.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 31 juli 2013 12:35 AM
  [ # 354 ]

Draai de sproeiers eruit en kijk ook even of de emulsiepijpjes niet dicht zitten. Vergeet het sproeiertje op de elektronische afsluiter niet. Die kun je eraf halen en doorblazen. Dat is een heel klein gaatje, dus die zit snel verstopt.
Stotteren bij optrekken kan komen doordat de acceleratiesproeier (het minikraantje) dicht zit of doordat de pomp daarvan niet werkt.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 juli 2013 12:54 AM
  [ # 355 ]

En voel dan ook of de elektrische afsluiter het doet. Bij contact aan gewoon het stekkertje eraf en weer er op.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 18 augustus 2013 11:14 PM
  [ # 356 ]

na de vakantie, ik natuurlijk direct naar de gsa in de schuur.
ik starten met shoke, en lopen. nu loopt ie helemaal niet meer beroerd, dus wat het was, weet ik ook niet. maar bij het wegrijden, bleek dat er onder de auto, op het geplaatste karton op de vloer, een dikke plas olie te liggen. ik wist dat ze lekte, maar zo erg? dat niet!
er kwamen zelfs druppels onderuit toen ik vooruit reed

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 18 augustus 2013 11:31 PM
  [ # 357 ]

zal wel een keerringetje zijn. dat maar eens controleren

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 augustus 2013 11:35 PM
  [ # 358 ]

Ojee, onheil…
Hopelijk geen krukaskeerring. die is duur en niet makkelijk om te vervangen…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 augustus 2013 11:38 PM
  [ # 359 ]

Doet me trouwens denken aan een lekkage die ik zelf wel eens gehad heb.
Bleek een doorgeroest reserveblik olie te zijn wat in die beugel onder de motorkap zit.
Pfjioew!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 19 augustus 2013 02:40 AM
  [ # 360 ]

Dat beugeltje heeft de GSA niet meer, dus dat kan het niet zijn. Er zou wel een lek jerrycannetje in het reservewiel kunnen liggen, dan zijn je remmen nu ook vet…

Ik denk dat het de beruchte retourpijpjes zijn. Dat blijft heel lang doordruppen en dan heb je na een of twee weken stilstaan een mooie plas onder de auto liggen. En als je dan ineens gaat rijden loopt het overal tussenuit en laat je een spoor achter.

Het loopt ook op de uitlaatspruitstukken en in de afdek-blikjes onder de uitlaatpijpen. Daar gaat de kachel lekker door stinken en roken.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
24 van de 40
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook