Totaal aantal Berichten: 161
- C1 1.0 collection
Ik denk dat je de riem iets te strak hebt, is mij ook al een keer overkomen, hij hoeft dan maar heel iets losser, dan is de brom weg.
mvg Henk
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 79dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 91dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Allemaal bedankt voor de reacties, als het weer redelijk blijft ga ik dit weekend de boel eens aan een nadere inspectie onderwerpen, hoop dat ik het hinderlijke geluid er uit kan krijgen, heb nu steeds een dubbel gevoel, zit het goed, of niet?
Word vervolgt!!
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
- Saxo 538 spot
Afgelopen weekend geen tijd gehad om een en het ander te checken, wel vanavond een paar winterbanden met velg voor mijn Saxo gekocht.
Aangezien de velgen voor dit type Saxo niet voor het oprapen zijn ben ik er erg blij mee, velgjes komen van een 106 af, maar past ook op mijn Saxo met drie gaats bevestiging, er liggen Michelin Alpine banden op, iemand ervaring met deze banden?
Ach ja, Michelin is volgens mij altijd goed.
Zijn zelfde velgen wel even opletten dat ze allemaal dezelfde et waarde hebben 20 is goed. Let wel even op er zijn van de 106 ook et 28 in omloop of was dit van de 206. Michelin geen idee ik rij in de zomer met continental eco 3 (165/65/r14) (@3.5mm voor) en in de winter (sinds begin van de maand en voor het eerst) met firestone WINTERHAWK 2 EVO 155/70 r13) Moet zeggen onder de huidige rijomstandigheden ik geen verschil merk. Maar het wegdek is voorlopig nog niet glad geweest dus bevindt ik dit voorlopig als positieve eigenschap.
Als je wil weten hoe goed ze zijn kan je eventueel op adac zoeken achter deze banden in dit formaat.
Al denk ik niet dat zolang je geen honkyponky merk koopt en je niet gek stuntwerk op de baan doet er grote veiligheidsverschillen zijn. Afstand houden en defensief rijden is belangrijker.
Tip voor volgende maal koop winterbanden aan begin september dat schilt je zowaar 15-30% op de aankoopprijs.
- Saxo 538 spot
Oke, ze zitten er onder, heb goed gekeken of alles vrij draaien kan, dat de wielbouten dus niet ergens aan de binnenkant aanlopen, dit lijkt goed, de velgen zijn inderdaad iets minder diep als mijn originele velgen waar de zomerbanden op zitten, maar dat maakt niet zo veel uit, het is maar voor een paar maanden.
K-saxo, inderdaad scheelt het als je de winterbanden in de zomermaanden koopt, liep alleen tegen het velgen probleem aan, 4 gaats velgen zijn er zat, maar de 3 gaats velgen helaas niet, je moet goed zoeken wil je wat vinden.
Deze velgen ben ik dan ook met een beetje geluk tegen aan gelopen, de banden zijn dan wel niet nieuw, maar voor die 4 a 5000 kilometer die ik er in de winter mee rijd zijn ze prima.
Voorbanden hebben nog 6mm, en de achterbanden nog ongeveer 7mm, kan ik in dit geval nog wel even mee vooruit.
Morgen zal ik zien of het de rij eigenschappen verandert of niet, weet iemand ook de juiste banden spanning voor winterrubber, er zit nu 2.0 bar in, net als bij de zomerbanden.
bandenspanning hangt van het formaat af.. originele maten en druk:
voor de 165/65 r14 voor 2.2 voor achter 2.0 reservewiel 2.4
155/70r 13 voor 2.3 achter 2 (ongeladen) - 2.2 (geladen)
165/70 r13 voor 2.2 achter 2.0
185/55 r14 voor 2.5 achter 2.2 reservewiel 2.7
- Saxo 538 spot
Na een periode erg fijn te hebben gereden in mijn Saxo, is de tijd nu daar dat we afscheid hebben genomen, het was een erg onderhouds vriendelijke auto en reed ook erg fijn, toen ik hem kocht zat er wel redelijk wat achterstallig onderhoud aan, maar dat hebben we allemaal geprobeerd bij te werken, doordat mijn moeder helaas te vroeg overleden is (57) jaar, komt er een auto vrij en die heb ik overgenomen van mijn vader, het is wel iets anders dan Citroën, maar heb er alle vertrouwen in.
Iedereen die mij ooit heeft geholpen met raad en daad aan de Saxo, bedankt! Ik blijf nog wel actief op het forum, aangezien de hoofd auto nog steeds Citroën is, dus zal ik wat meer gaan posten in het Xsara gedeelte.