Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Oja, als ze in die hoek allemaal zo slecht zijn, dan zou ik ze alle 4 vervangen.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Dat is uiteraard het verstandigste om te doen.
Voorlopig zit ik echter met twee wagens die het niet doen, dus 1e prioriteit is in ieder geval één wagen weer mobiel hebben.
Ik heb gisteren de pomp van de 85’er in ieder geval weer op het riemwiel gekregen. Distributie ligt er bijna weer op. Moet de spanrol nog even los gooien, en dan kan ik de pomp weer gaan aansluiten. Zit nu namelijk enkel op de distributie, overige bouten, slangen, leidingwerk etc. hoop ik er vanavond op te hebben. Dan eens kijken of ik hem op tijd krijg en of ze überhaupt starten wil.
De 88’er is in ieder geval veel makkelijker weer mobiel te maken, aangezien ik er mijn hand niet voor in het vuur steek dat ik die brandstofpomp zomaar ff gemonteerd krijg. Bovendien heeft de wagen inmiddels een verlopen APK.
Mijn zusje komt zaterdag terug van vakantie, en dan zal ze der Opeltje weer terug willen, en dan is het handig als ik na het weekend in ieder geval iets heb dat rijdt. Had al gekeken bij CitroWorld in Heeze (kwartiertje van het werk), en daar verkopen ze koppelingen voor (nood)reparaties aan de hd leidingen. Dat zal voor de lange termijn waarschijnlijk niet al te best houden, maar is wel een reparatie die ik waarschijnlijk in een half uurtje op de inrit kan doen. Kost verder ook geen drol, € 6,30 voor twee 2-weg koppelingen en een meter leiding.
Als ik dan de 85’er weer mobiel heb, kan ik eens gaan nadenken of ik zin heb om de 88’er nog onder handen te nemen, of wat er dan met de wagen mag gebeuren. Ga over een week of 6 verhuizen, en dan heb ik in ieder geval geen ruimte meer om 3 auto’s kwijt te kunnen, en ook een diesel als “reserve” in de wegenbelasting zie ik ook niet zo zitten.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat lek zat toch ergens in een bocht? Dan wordt het wel behelpen met die koppelingen (wat het sowieso al is natuurlijk ).
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Remleidingen gaan we natuurlijk NOOIT met koppelingen maken hé!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik zou geen koppelingen gebruiken, want een nieuwe leiding is echt niet duur en als je ‘m van cunifer maakt hoeft er niet al te veel los.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Even een korte vraag.
De lekkage is inmiddels verholpen, maar wilde ook nog even de achterbollen vervangen.
Nu heb ik inmiddels een aantal keer bij een BX de bollen aan de achterzijde vervangen. Zat geregeld goed vast, maar uiteindelijk kwam het altijd wel los.
Nu dus niet… Mijn oliefilterketting heeft het inmiddels begeven (ketting gebroken), en de truck met de beitel haalde ook weinig uit…
Iemand nog nuttige tips voor héél vaste veerbollen? Bijvoorbeeld een geschikter stuk gereedschap dan een oliefilterketting?
Thanks!
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
De wagen gaat waarschijnlijk de schorsing in binnenkort, tenzij iemand zin heeft in een TRD met rotte leidingen.
In het kader van “eens kijken wat er nog meer aan schort” de wagen in ieder geval naar de APK gebracht, en er staat een leuk klusje te wachten, waar ik zelf helaas geen tijd voor heb voorlopig. Sinds een week of 6 de sleutel van mijn nieuwe woning, en meer dan genoeg te doen daar.
De 4 leidingen naar achter dienen vervangen, plus de twee leidingen van het T-stuk naar de achterremmen. Te veel sprake van put-erosie, en aangezien ik de auto eens van onderen kon bekijken bij de APK, kan ik niet anders dan de keurmeester gelijk geven.
Verder was er in ieder geval weinig mis mee. Buiten de leidingen een paar kleine puntjes:
-Kentekenverlichting links hangt scheef (klemmetje afgebroken).
-Vocht in de rechterkoplamp.
-Knipperlicht rechtsvoor doet het niet altijd.
Woensdag ga ik er in ieder geval mee langs de monteur, eens kijken wat de kosten zijn, en of het dan nog de moeite is om het te laten maken. Met de nieuwe regels worden twee BX Diesels wellicht toch te veel van het goede…
Hi,
Wat had je in gedachten voor de TRD? Ik heb wellicht interesse.
Mvg,
Bliek
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Afgelopen vrijdag is er iemand bij de BX komen kijken, en die gaf aan dat er toch wel wat meer mis mee was dan de APK doet vermoeden.
Buiten het rotte leidingwerk zitten blijkbaar ook de ADALs er aan te komen. Verder voelde deze persoon “iets” bij het sturen in de voorwielophanging. Verder moet de auto in ieder geval nog een grote beurt hebben, met distributie wissel.
Door een combinatie van factoren zal de auto dus helaas vertrekken.
-Te veel onderhoud
-Wordt niet/nauwelijks gebruikt
-Door verhuizing geen ruimte meer, dus zal hem extern moeten stallen
Kan helaas ook geen gebruik meer maken van de werkplaats die ik gebruikte,
aangezien daar een huurder voor is gevonden.
-Door diezelfde verhuizing (simpel huur appartementje naar koopwoning) heeft het hobby budget ook
een aardige deuk opgelopen
-Hoogstwaarschijnlijk gaan beide diesels volgend jaar de MRB in
De APK is 29-09-2013 verlopen, dus vóór 29-11-2013 moet de auto van de weg zijn. Zoals gezegd, ik heb geen stallingsruimte, en ga voor deze wagen in deze staat geen ruimte huren.
De koets zelf en de motor zijn nog goed, zit één rot plekje bij de linkerdorpel (bekende aanhechting onder het achterportier), heeft een klein beetje kleurverschil op het portier linksvoor en spatbord, maar is verder op wat kleine tikken en krassen na best netjes.
Zou het zelf zonde vinden om hem in de pers te zien verdwijnen, maar ik zie er vanwege bovengenoemde omstandigheden helaas geen heil meer in. Mocht er iemand zin hebben in een project hoor ik het graag, TRD’s met automaat worden zeldzaam, maar dan moet het wel echt een handige jongen zijn. Extern de reparaties uit laten voeren gaat niet meer lonen.