Is het Bosch nummer 0 280 161 030?
Zo ja, dan heb ik hem zelf al gevonden.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goed bezig LJ!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
BasisBIX schreef:Is het Bosch nummer 0 280 161 030?
Zo ja, dan heb ik hem zelf al gevonden.
Dat is hem inderdaad.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Nou de BX heeft me al reeds voor de eerste keer laten staan . Net bij de Jumbo gaat het kreng moeilijk rond, en loopt de toerenteller te dansen als een malle. Eerste verdachte: brakke accupolen. Die stonden al op het lijstje om vervangen te worden, nu gelijk maar even werk van maken.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niet zeggen dat we je niet gewaarschuwd hebben hoor ...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tsjah, het scheelt dat ik niet meer afhankelijk ben van een BX. In dat licht kan ik er eigenlijk wel hard om lachen. Wat een schijthok
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Dansende toerenteller zou brakke bobine kunnen zijn…
Het zijn de accupolen. Auto startte een uur later weer gewoon. Motor komt ook zeer moeilijk rond, als dit geval zich voor doet.
Vandaag voor het eerst sinds ik lid ben van de ANWB de wegenwacht nodig gehad. 3 maal raden voor welke auto dat was. Jullie raden het al; de BX natuurlijk. De kleine octopus was bij het t-stuk geklapt . Uiteindelijk heb ik het zelf met enige hulp en materialen van de ANWB’er provisorisch gefikst met een kunststof t-stukje en benzineslang. Prima tijdelijke fiks, volgend verlof gaan er dus gelijk 2 nieuwe octopussen onder het ding. Dit verlof heb ik daar geen tijd meer voor aangezien ik woensdagavond naar Pointe Noire vlieg om weer 2 maanden op een sleepboot te vertoeven.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Accupolen zijn inmiddels vervangen, maar het blijkt niet alleen daarin te zitten. Er zit ergens een massaprobleempje op het blok. Als het ding gelopen heeft, en goed heet is wil hij dus niet meer starten. Met een startkabel op de motorsteun aan de passagierszijde naar de min pool start het ding meteen. Daar zit iets dus niet helemaal lekker. Enfin, komt volgend verlof wel.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Zo dan, even het stof afvegen van dit draadje. Afgelopen woensdag weer in Holland aan gekomen en de BX is sinds dien even tijdelijk mijn enige vervoersmiddel. De daily driver; m’n Peugeot 406 Coupe V6 uit 2003 is vakkundig van achteren aangereden en doorgeduwd in de Polo die er voor stond, dus die staat even bij het schadebedrijf. In any case: Vlak voor vertrek naar zee in augustus heb ik de inlaatslang die ik bij BakerBM heb besteld nog binnen gekregen en meteen gemonteerd.
Ziet er top uit, en het motortje loopt een heel stuk beter! Het massaprobleempje is er helaas nog steeds. Morgen maar eens even naar kijken, want dit moet nu for the time being wel een enigszins betrouwbaar hok worden.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ziet er goed uit!
Klote van de 406…
Life’s too short to drive without comfort!!!
De Peugeot wordt inmiddels hersteld en is waarschijnlijk eind deze week klaar!
Momenteel is de BX dus mijn dagelijks vervoer, en dagelijks gebruik vind de BX nog niet echt leuk geloof ik. Gisteren hielden de KM teller en snelheidsmeter er ineens mee op. Voorlopige conclusie is dus een gebroken of losgeschoten KM teller kabel. Verder kan ik mijn stuur heen en weer bewegen in de lengterichting van de stuurkolom. De hardy disc kan dus ook de ‘to-do’ lijst. Wel heb ik vandaag een mooi dikke massakabel gefabriceerd en gemonteerd. Vooralsnog zijn de startproblemen verleden tijd, dat dan weer wel
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PrutsyLJ schreef:
dagelijks gebruik vind de BX nog niet echt leuk geloof ik.
Jij ook niet toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat dat stuur betreft: kijk vooral eens of de onderste bus in de stuurkolom wel vastzit. Je weet wel, die nog onder het dashboard zit in de pijp waar de stuurstang doorheen loopt, nog voor de kruiskoppeling.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste