





















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Dat had ik me niet gerealiseerd, heb zelf geen automaat.
Ik hoop voor je dat het mee valt ! Het zou mooi zijn om deze Prestige zwevend op de weg te houden.
Het is wel zo dat je met een oudere wagen zoals de CX af en toe moet investeren. Als je deze grotere investering hebt gehad, zijn die delen weer goed voor vele km’s zweefgenot !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Nouja, ik schrok me een bult dat ik deze Prestige al 5 jaar heb! (gelukkig hou ik daar een simpele Excel-file van bij) In 5 jaar tijd 2200€ (waarvan 900€ het eerste jaar voor keuringsklaar maken en nieuwe hemel) kosten aan gedaan, dat valt dan nog wel mee gezien wat er nu zit aan te komen.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
demuywo schreef:Automaat heeft 1 voordeel: geen koppelingsplaten die moeten vervangen worden, dus dat valt gelukkig weg. Ik heb van Hydraulique een grove schatting gekregen, wacht nu nog ‘mijn’ garage af. Voordeel is wel dat de uurprijs in BE iets lager is dan in NL, ben benieuwd… Morgen weet ik meer.
Er zit geen toplager in en er zit ook maar 1 steunlager in, dat van de rechter as
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ja kijk, in al die lagers ben ik dus niet thuis… heb al de doorsnede van het blok uit het WPHB bekeken, krukas en nokkenas al gevonden, lagerschalen ook. Kunnen die eigenlijk gecontroleerd worden tijdens het vervangen van die krukaskeerring? Ik vermoed dat de krukas er dan toch uit moet??
Eigenlijk zou je een sloper moeten hebben die je eens helemaal kan ontmantelen.





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:demuywo schreef:Automaat heeft 1 voordeel: geen koppelingsplaten die moeten vervangen worden, dus dat valt gelukkig weg. Ik heb van Hydraulique een grove schatting gekregen, wacht nu nog ‘mijn’ garage af. Voordeel is wel dat de uurprijs in BE iets lager is dan in NL, ben benieuwd… Morgen weet ik meer.
Er zit geen toplager in en er zit ook maar 1 steunlager in, dat van de rechter as
Dat is toch zo bij alle cx’en?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Om de lagerschalen te meten hoeft de krukas er niet uit, hier is een speciaal rond kunststof voor wat je klemt tussen de lagerschaal en de krukas. (lagerschaalhelft los halen, kunststof er tussen en weer vast draaien)
Je meet daarna de dikte van het kunststof op en weet precies wat de speling is van de krukas t.o.v het lager.
Jan


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
demuywo schreef:Nouja, ik schrok me een bult dat ik deze Prestige al 5 jaar heb! (gelukkig hou ik daar een simpele Excel-file van bij) In 5 jaar tijd 2200€ (waarvan 900€ het eerste jaar voor keuringsklaar maken en nieuwe hemel) kosten aan gedaan, dat valt dan nog wel mee gezien wat er nu zit aan te komen.
Ik ben meer kwijt met het aanpakken van slijtage delen en achterstallig onderhoud. Hup, deze keer investeren en dan weer jaren vooruit.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
De kogel is door de kerk, de Prestige gaat begin september binnen bij lokale garage voor de krukaskeerring, nieuwe radiator en als alles eruit is nog een controle van andere mogelijkse problemen. Garagist ging zelfs vandaag nog de nodige stukken al bestellen. Eindelijk eens een garagist die zijn broek niet vol schijt als hij een CX ziet oprijden en dan maar zegt dat daar geen stukken meer voor zijn. Ik zal het lijstje van hier meedoen en zie wel wat zijn reactie is.
Ik ben benieuwd tegen eind september.
Morgen nog eens kijken naar de LMM ivm die schokken bij wegrijden.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
voor de garage.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
break23m schreef:$$$$ voor de garage.




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ook voor demuywo: de juiste beslissing!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ik hoop het, is de eerste keer dat ik in 1 keer zoveel geld in een ‘ouwe bak’ ga pompen, maar ik heb vertrouwen in de garagist. Alleen maar te hopen dat er dan plots geen nieuwe kwalen bij komen… nuja, we zien wel, ik kan eigenlijk niet wachten tot ze hersteld is, al zal er buiten een droog motorblok wel niet veel aan te zien zijn natuurlijk






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
straks weer zweven !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
waterman schreef:demuywo schreef:Automaat heeft 1 voordeel: geen koppelingsplaten die moeten vervangen worden, dus dat valt gelukkig weg. Ik heb van Hydraulique een grove schatting gekregen, wacht nu nog ‘mijn’ garage af. Voordeel is wel dat de uurprijs in BE iets lager is dan in NL, ben benieuwd… Morgen weet ik meer.
Er zit geen toplager in en er zit ook maar 1 steunlager in, dat van de rechter as
Zit daar geen toplager in ??
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Hoe minder lagers hoe beter voor mij
Schokken bij wegrijden is ook weg, combinatie van een ietwat loszittende lmm en wat kuiswerk zeker, ze rijd weer vlot volgas weg, oef, niks ‘mis’ met de ZF