Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kwestie van interpretatie?
Han S schreef:En dan eindigt het met een saai dashboard met gewone ronde klokken welke zomaar in een Opel hadden kunnen zitten.
Ik doelde op het laatste DS dashboard en dat is gewoon oersaai in mijn beleving.
Zo,
ondertussen niet geheel stilgezeten: inmiddels ben ik een CCCN lidmaatschap rijker, heb ik de vraagbaak van Olving, de Haynes, een berg digitale folders + handboeken én een aantal rode officiële werkplaatshandboeken (deel I, II en III, diesel en nog wat los/vast spul). Verder nog wat andere leuke boekjes, enfin: die verzameling begint aardig vorm te krijgen.
Alleen nog een auto, dus. Heb inmiddels besloten niet een auto te importeren. Ik vind van mezelf dat ik eerst maar eens moet bepalen óf ik blij van een CX word (en blijf) en of ik voldoende tijd heb om de auto een waardig leven te bieden.
Klinkt eigenlijk aardig zwaar zo.. Enfin, dus ook besloten eerst maar voor een ‘latere’ CX te gaan, waarvoor onderdelen iets minder schaars zijn, staalwerk/roestpreventie íets beter. En dus zit ik te azen op een Athéna.
Is dat een goed idee?
Kan nu twee exemplaren vinden die mij interessant lijken:
Deze groene CX
, maar toevallig ook deze Beige Colorado (dank je Mark voor de website!). Nou staat deze dame ook nog eens in de buurt, dus wil ik daar wel even een kijkje gaan nemen.
Maar, waar let ik nou op? Ja, roestvorming. Maar welke is erg lastig te verhelpen, en welke gaat wel?
Of, is er iemand die ik kan overtuigen (desnoods met behulp van een fles wijn) om mee te gaan koekeloeren?
Ik hoor het wel!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Een Athéna kan ik je aanraden maar dat ik meer op emotie gebaseerd dan kennis van andere typen. De auto geeft mij het verlangde “CX gevoel” waarbij ik weinig geef om “power” hoewel de CX echt wel mee kan in het huidige verkeer. De Douvrin motor is naar wat ik op dit forum lees relatief betrouwbaar.
De bekende roestplekken kun je hier ook wel vinden (accubak, dorpels, kofferklep etc.).
De beige CX heeft bumperhoeken met rubbers en dat hoort origineel niet op een Athéna. Of dat verder wat zegt over de staat / originaliteit van deze auto weet ik niet.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goedemiddag.
Athéna,is een goede keus .als ik mijn monteur mag geloven.
Dit type is makkelijk op de weg te houden,simpele techniek.
En qua roest lees mijn topic effe door,heb je een indruk waar de roest zich kan bevinden.
Mijne is alleen wel heel extreem
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210344/
Maar nog beter is om een kenner mee te nemen.
Succes
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Overigens vond ik de keren dat ik met een CX met leren bekleding mocht meerijden dat toch net iets minder zitten. Waarschijnlijk omdat leer toch net iets stijver is dan stof. Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak maar voor het “CX gevoel” is dat comfort voor mij nu eenmaal belangrijk.
Sable Doré schreef:Een Athéna kan ik je aanraden maar dat ik meer op emotie gebaseerd dan kennis van andere typen. De auto geeft mij het verlangde “CX gevoel” waarbij ik weinig geef om “power” hoewel de CX echt wel mee kan in het huidige verkeer. De Douvrin motor is naar wat ik op dit forum lees relatief betrouwbaar.
De bekende roestplekken kun je hier ook wel vinden (accubak, dorpels, kofferklep etc.).
De beige CX heeft bumperhoeken met rubbers en dat hoort origineel niet op een Athéna. Of dat verder wat zegt over de staat / originaliteit van deze auto weet ik niet.
Ik zie nu inderdaad dat deze bumpers anders zijn, tnx. Is voor mij niet zo’n groot probleem.
Zeker omdat dit m’n eerste wordt, vind ik een harde auto belangrijker dan z’n originaliteit.
Aangezien jij een Athéna hebt: wat zijn de zwakke punten aan jouw auto?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou toch overwegen het model te kopen wat je graag wil en niet eerst een “tussen oplossing”
Je doet netjes je onderzoek, dat lukt vele al niet
Waarom dan niet direct het model wat je echt graag wil? Op de lange baan is dat ook goedkoper, dan hoef je namelijk niet 2x achterstallig onderhoud in te halen.
Heb geduld en kies wat bij je past
F.SvM schreef:Goedemiddag.
Athéna,is een goede keus .als ik mijn monteur mag geloven.
Dit type is makkelijk op de weg te houden,simpele techniek.
En qua roest lees mijn topic effe door,heb je een indruk waar de roest zich kan bevinden.
Mijne is alleen wel heel extreem
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210344/
Maar nog beter is om een kenner mee te nemen.Succes
VgF
Oeh la, mooie auto, die laagdaks prestige. Heb al eens een poging ondernomen het topic door te spitten. Wat een uitdaging om de auto zo drastisch onder handen te nemen! Zelf ben ik ook een keer begonnen aan een volledige nuts & bolts restauration (van een rupstrekker uit 1939..) en die staat helaas nog steeds in delen uit elkaar ergens te wezen..
Zal je topic doornemen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Arjan Verkade schreef:Ik zou toch overwegen het model te kopen wat je graag wil en niet eerst een “tussen oplossing”
Je doet netjes je onderzoek, dat lukt vele al nietWaarom dan niet direct het model wat je echt graag wil? Op de lange baan is dat ook goedkoper, dan hoef je namelijk niet 2x achterstallig onderhoud in te halen.
Heb geduld en kies wat bij je past
Ja maar.. ja maar.. ja maar…
Moeilijk. Ik begrijp wat je zegt en ben het er enerzijds ook mee eens. Anderzijds: mensen die aan mij vragen welke gitaar ze moeten kopen als ze net beginnen met spelen, raad ik ook niet ‘het allerbeste’ aan, maar een goede beginner. Verder heb ik al keihard de najaarsrit in m’n agenda gepland, een technisch evenement en had ik nét al de feestjes van 40 jaar CX volgend jaar bij m’n vriendin voorzichtig voorgesteld
Ik wil gewoon graag eentje
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan heeft hier wel een goed punt.
En prijstechnisch ,zit er niet veel verschil in.
Onderdelen zijn misschien wat duurder,maar valt in de regel erg mee.
En je gaf al aan dat je een harde cx zoekt,en er alleen zomers mee rijdt..
Het enige wat heel belangrijk is,NEEM EEN ERVAREN IEMAND MEE.
Want als je gaat kijken en een proefrit maakt ben je verkocht.
Al helemaal wanneer de verkoper mooi kan praten .
Nu weet ik dus ook waar die drie wphb heen zijn
Je was me net voor.
Succes VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Deze niet wat?
http://www.autowereld.nl/citroen/cx/2000-pallas-4185863/details.html
http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/citroen/cx-2000-pallas/2623235
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nielsje schreef:Arjan Verkade schreef:Ik zou toch overwegen het model te kopen wat je graag wil en niet eerst een “tussen oplossing”
Je doet netjes je onderzoek, dat lukt vele al nietWaarom dan niet direct het model wat je echt graag wil? Op de lange baan is dat ook goedkoper, dan hoef je namelijk niet 2x achterstallig onderhoud in te halen.
Heb geduld en kies wat bij je past
Ja maar.. ja maar.. ja maar…
Moeilijk. Ik begrijp wat je zegt en ben het er enerzijds ook mee eens. Anderzijds: mensen die aan mij vragen welke gitaar ze moeten kopen als ze net beginnen met spelen, raad ik ook niet ‘het allerbeste’ aan, maar een goede beginner. Verder heb ik al keihard de najaarsrit in m’n agenda gepland, een technisch evenement en had ik nét al de feestjes van 40 jaar CX volgend jaar bij m’n vriendin voorzichtig voorgesteldIk wil gewoon graag eentje
Nu weet ik nog minder van gitaren dan jij van CXen, maar ik denk dat het in de praktijk net iets anders ligt.
Op een goedkopere gitaar loop je niet leeg lijkt me
Een auto zal je altijd moeten onderhouden. Daar zitten de extra kosten als je na een tijdje gaat wisselen van auto.
We zijn nu een aantal pagina’s verder en een aantal weken verder, misschien kan je nog eens aangeven wat je precies wil? Of wat je niet wil. Dan komen ver vast nog wat linkjes voorbij…
Liefst een zo vroeg mogelijke bezine uitvoering toch?
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Nielsje schreef:Sable Doré schreef:Een Athéna kan ik je aanraden maar dat ik meer op emotie gebaseerd dan kennis van andere typen. De auto geeft mij het verlangde “CX gevoel” waarbij ik weinig geef om “power” hoewel de CX echt wel mee kan in het huidige verkeer. De Douvrin motor is naar wat ik op dit forum lees relatief betrouwbaar.
De bekende roestplekken kun je hier ook wel vinden (accubak, dorpels, kofferklep etc.).
De beige CX heeft bumperhoeken met rubbers en dat hoort origineel niet op een Athéna. Of dat verder wat zegt over de staat / originaliteit van deze auto weet ik niet.Ik zie nu inderdaad dat deze bumpers anders zijn, tnx. Is voor mij niet zo’n groot probleem.
Zeker omdat dit m’n eerste wordt, vind ik een harde auto belangrijker dan z’n originaliteit.
Aangezien jij een Athéna hebt: wat zijn de zwakke punten aan jouw auto?
Zwak punt van alle CX’en is roest, maar dat wist je inmiddels al
verder hebben de douvrin blokken een distributieriem ipv een ketting deze zal dus ook onderhouden moeten worden
en verder lekt iedere CX wel ergens motorolie als er nog nooit niks aan gedaan is. Vervelendse plaats is de krukaskeering, hiervoor moet de motor en bak eruit maar dan kun je wel gelijk de koppeling vv. Als je zelf handig bent kost je dit de kop niet maar als je moet laten doen tel op 2000,- euro incl alles.
Adals (achterdraagarmenlagers) zijn ook berucht, vaak hoor je ze kraken of staan de wielen /-\ onder de auto.
En als je onder de auto kijkt moet het leiding werk er netjes uitzien, geen wirwar van aaneen geknoopte stukken of roest aan de leidingen.
Maar allee bovenstaan is vrij makkelijk oplosbaar behalve roest !!!
succes.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nielsje schreef:Ik zie nu inderdaad dat deze bumpers anders zijn, tnx. Is voor mij niet zo’n groot probleem.
Zeker omdat dit m’n eerste wordt, vind ik een harde auto belangrijker dan z’n originaliteit.
Aangezien jij een Athéna hebt: wat zijn de zwakke punten aan jouw auto?
Een harde auto is zeker belangrijk.
Maar onderschat originaliteit ook niet, zeker als je besluit een auto weer te verkopen. Een originele auto verkoopt veel makkelijker voor een betere prijs.
De luxe modellen (Pallas & GTi) liggen over het algemeen ook beter in de markt dan een CX 20. Muv de echt oude modellen.