Bekend is dat per model de kachelsystemen verschillen, maar de aanjager motortjes zelf daar lijkt het mij dat er geen verschil is. Het gaat mij enkel om het motortje is er iemand bekend of deze onderling uitwisselbaar zijn met andere Citroen modellen of bijv. Saxo benz. met Saxo diesel/airco. Let wel mijn vraag gaat enkel over het motortje zelf!
Als het verschil enkel benzine danwel diesel is dan zal het wel gaan.
In een Ax zit een andere als in een Zx, die van de Zx is nagenoeg dezelfde als die van de Berlingo (type 1) maar ze hebben beide een andere aansluitstekker. De weerstand is bij beide gelijk.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Niet helemaal het antwoord wat ik verwachtte met de weerstand bedoel je de wikkelingen? Benz. diesel zal geen verschil maken maar wellicht wel diesel/airco het idee achter mijn vraag is kan ik het motortje uit een benz. gebruiken vanwege de veel kortere gebruiksduur t.o.v diesel/airco en past en functioneert het dan ook.
Paar foto’s op het forum gezocht :
Weerstand is datgene wat je nodig hebt om de snelheden te regelen
met airco werkt het met transistoren
maar de motortjes zijn hetzelfde (dacht ik toch)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
De info is mij bekend gaat echt om het motortje afmetingen, capaciteit etc.
Dan denk ik dat je preciezer moet stellen om welke modellen het gaat.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Gaat om een Saxo 1.5 diesel bwjr.1998 met airco
Bedankt voor de reacties uiteindelijk is de oplossing nabij doordat mijn koolborstels aan het eind waren en de punt van mijn rechter schoen niet meer hielp. Leek mij de kortste klap om een ventilator van de sloop te halen.
Voor mijn Saxo diesel/airco met even 200.000 op de klok.Dus kwam bij mij de gedachte op om een benzinemodel te zoeken vaak staan die met veel lagere km standen op de sloop.Inmiddels wat wijzer inderdaad uitwisselbaar echter alleen airco uitvoeringen onderling. Na een ochtend spitten op het Web koolborstels niet te vinden.Op 1 na een Citroen rijder die op een forum stond en zo voortvarend was enkele setjes meer uit Duitsland te laten komen. Met alle dank dus. Motortje ligt al gedemonteerd te wachten en hoop morgen weer de frisse wind uit mijn airco onder mijn petje te voelen. Overigens best te doen dit klusje de dealer rekent voor een ventilator de somma van € 252,84 Wel de moeite waard dus.