





















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ga je naar 190 of 210 TRX rubber ? (of nog anders ?) en een nieuwe set banden ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik wil er eigenlijk gewoon onder hebben wat er af fabriek onder zit. Eens kijken of mijn garage dat kan regelen. Vandaag over de telefoon vooral gesproken over z’n vakantieperikelen . Als hij nog goed (niet te oud en met profiel) gebruikt heeft liggen, mag dat van mij achterop. Dus deels of heelmaal op nieuw rubber.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Turbo is standaard 210 55 390, het lastige is dat de maat 210 exclusief op een CX Turbo is geleverd, 190, 200 en 220 zijn allemaal op andere merken te vinden. 190 is overigens ook de standaard met op een CX GTi met TRXen.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dan ga ik er van uit dat ik ‘m op 210’s terugkrijg. Ik rij de hele tijd al op rubber dat op een GTI hoort (14”), nu wordt het tijd voor rubber dat daadwerkelijk bedoeld is voor de Turbo. Ga niet heel veel geld uitgeven aan iets dat ook wel past, maar er niet origineel onder hoort. Maar je brengt me wel aan het denken, dus even op internet gekeken. Michelin adviseert als vervanging gewoon de oorspronkelijke maat. En de 210 55 390 is leverbaar via de Michelin Classic dealer in Nederland. Zie hier.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Als deze leverbaar is he ? Die worden af en toe per batch gemaakt door Michelin, dus lang niet altijd op voorraad…
En je bent dan dus 1400 euro verder…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Zeg, Jim, nu moet je die TRX’en niet zwart maken, hè? Dat zijn ze af fabriek al, dus dat hebben ze helemaal niet nodig . Bovendien is de verkrijgbaarheid van dit rollend erfgoed nu ook weer niet zo dramatisch slecht.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
RensKorevaar schreef:Zeg, Jim, nu moet je die TRX’en niet zwart maken, hè? Dat zijn ze af fabriek al, dus dat hebben ze helemaal niet nodig
Ik heb ze ook gezien met white walls


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat ze duur zijn dat weet ik - maar ik rij niet zo veel kilometers, de kosten worden over jaaaaren uitgesmeerd. Voorlopig rijdt m’n CX in het tempo van een Jaguar zonder dat de kosten van het onderhoud op Jaguar-niveau zijn. Dan mag deze uitspatting best een keer. [Off topic] De banden onder mijn DS waren ook al gillend duur. En met name de voorbanden gingen eigenlijk verdacht kort mee. Ik was gewend om toch zeker richting 100.000 km met een set Michelins te doen op m’n Simca’s en de SAAB, de DS haalde voor bij lange na nog niet de helft. [Back on topic].
Die whitewalls ken ik alleen van horen zeggen. Speciaal voor de amerikaanse markt? Schijnt dat daar (ook) iedereen de auto na het eerste setje bij vervanging maar weer gewone wielen onder auto zette.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CX trx’en gaan voor ook maar 35-40k mee
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Weet ik - maar ik reis voor m’n werk tegenwoordig vooral met de trein en in de vakantie met de C35. Waardoor de bandenwissel niet meer elke twee jaar komt maar eerder richting om de vijf à zes. En dan kan ik er wel mee leven.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Zwart of wit wil ik ze niet maken hoor ! Alleen nog even de huidige prijs noemen.
Verkrijgbaarheid is niet slecht, maar liggen zeker niet overal zomaar op de plank, dat wilde ik even benadrukken. Destijds moest ik een rondje rijden om 4 nieuwe te vinden.
@ break23m - de auto origineel maken/houden snap ik. Maar Turbo TRX velgen zijn ook niet lelijk onder een Prestige Turbo ? (er rijden er een paar rond) heb je dat nog overwogen ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
waterman schreef:CX trx’en gaan voor ook maar 35-40k mee
Als je de PK’s en het koppel ook veel in de bochten aanspreekt slijt het wat sneller.
Ik heb 2 setjes verbruikt, en per set er meer dan 50dkm mee gereden.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik rij meestal vrij rustig - 50.000 km - eens kijken hoe ver ik kom.
Ik ken Prestiges op Turbo-velgen. Zelfs Jacques Chirac zou ermee rondgereden hebben - alhoewel ik hem nou niet direct een toonbeeld van goede smaak vind. Het misstaat niet, zeker niet onder een lichte auto, maar persoonlijk vind ik dat een Prestige toch net iets meer under stated mag zijn. Dat betekent voor mij geen Turbo velgen en geen klimrek achterop, om nog maar een prachtig CX-accesoire te noemen.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
‘t Heeft even mogen duren (twee leenauto’s, een week vakantie van de garage en door miscommunicatie vijf bezoekjes aan de garage later) maar ‘t wagenpark op de inrit is weer compleet. Met nieuwe stukjes bodem. Nieuw staal in het binnenscherm. Dorpel weer heel. Subframe gaatjes gedicht. Een glimmend nieuwe achterdemper. Nieuwe kogels in de stuurinrichting. En nog wat van die kleine APK-dingetjes. En nieuwe wielen met TRX-en. Als bewijs een telefoon-fotootje, genomen tijdens de voor de foto net wat te vroeg invallende zomeravond.
Conclusie: een Saxo met twee ton op de teller zit minder fijn dan een CX, ook al is ‘t autootje gewassen. Een matblauwe CX 22 TRS rijdt na een Saxo geweldig, ook al is het een merkwaardig lorrig exemplaar met 85.000 km op de teller en desondanks al een tweede motor voorin. En een Prestige Turbo weet daar dan toch nog een flinke stap te maken in comfort, tempo en stilte - zelfs dat ietwat gruizige exemplaar van mij. Enige nadeel is dat ik nu weet dat de versnellingspook van een CX niet zo zompig hoeft aan te voelen als die van mij. Ach - er moet een klusje overblijven, nietwaar?