Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Mooi! Lekker voornaam zoeven.
Maar als je het nou over kostbare reparaties hebt….....
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
With an XM you never have a dull moment.
Vanmiddag zie ik, terwijl de motor stationair draait, rook onder de motorkap vandaan komen.
Dus kap open en kijken waar het vandaan komt. Nou, dat was snel gevonden: de magneetkoppeling van de aircocompressor is aan het overlijden.
Een andere scoren is nog het minste. Het is het uit- en inbouwen waar ik vreselijk tegen op zie. Het is zo ongeveer het enige wat bij een TCT echt drie keer niks is met die 2 moeren bovenin de carterpan waar je niet bij kunt.
Het is maar goed dat de hittegolfperiode voorlopig voorbij is: steker los en zonder airco rondrijden.
Wim,
Disciplus Simplex
Ik heb een setje om die koppeling te demonteren, geef maar een schreeuw als je die wil lenen of samen wil beunen, dan kom ik je helpen
Zaterdag heb je keuze genoeg…
Zaterdag is het de Nationale Aircovuldag
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
wimb schreef:With an XM you never have a dull moment.
Vanmiddag zie ik, terwijl de motor stationair draait, rook onder de motorkap vandaan komen.
Dus kap open en kijken waar het vandaan komt. Nou, dat was snel gevonden: de magneetkoppeling van de aircocompressor is aan het overlijden.
Een andere scoren is nog het minste. Het is het uit- en inbouwen waar ik vreselijk tegen op zie. Het is zo ongeveer het enige wat bij een TCT echt drie keer niks is met die 2 moeren bovenin de carterpan waar je niet bij kunt.
Het is maar goed dat de hittegolfperiode voorlopig voorbij is: steker los en zonder airco rondrijden.
Wat je ook kan doen is de pomp laten zitten en alleen de draaiende delen vervangen. Een stuk simpeler.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dat heb ik Wim al geadviseerd
Daar is het speciale setje voor, om de magneetkoppeling te demonteren.
Ik heb vandaag gekeken en qua ruimte is het niet fijn. Maar als je zin en tijd hebt, kunnen we zaterdag een poging wagen.
Wim,
Disciplus Simplex
wimb schreef:Ik heb vandaag gekeken en qua ruimte is het niet fijn. Maar als je zin en tijd hebt, kunnen we zaterdag een poging wagen.
Geen probleem, ik zal het setje meenemen, we hebben wel een luchttol nodig, morgen effe lenen op me werk.
Als Marco de luchtslang mee wil nemen, scheelt weer gedoe met koppelingen.
Zelf heb ik een zwaar klusje om te doen, het interrieur filter vervangen, zeker 5 minuten werk
Gisteren op de sloopmeeting voor het eerst ‘ns druk met mijn eigen auto in de weer geweest. Om te beginnen de turboslang van de intercooler naar het gasklephuis vervangen. Bij die van mij zat er vlak bij het gasklephuis een gat. Hoe dat er ooit ingekomen is, is me een raadsel want het is een dikke slang.
Ook nog een linker achterdeur ingebouwd omdat de mijne begon te roesten aan de onderkant.
En als je toch bezig bent, meteen een andere achterbumper geplaatst. In de oude zaten gaten van niet functionerende parkeersensoren.
En last but not least heb ik vandaag een andere kabelboom in de deur gefrot. Ik krijg nu weer de melding dat de linker voordeur open staat.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Goed bezig weer Wim en je airco!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ook als hij dicht zit?
Dan ben je werk met werk aan het maken.
Kan ik ook heel goed.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ook als hij dicht zit?
Dan ben je werk met werk aan het maken.
Kan ik ook heel goed.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dan denk ik dat je de turbo ook meer zal voelen.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.