hallo
de c6 is intussen gekocht. bedankt voor de talrijke reacties.
de c6 is een 2.2 HDI met automaat en 173pk. Zoals iemand pleegde te zeggen: hij trekt idd niet de stenen uit de grond. maar ik denk wel dat hij, op z’n gemak, wel een heleboel stenen kan verplaatsen. heel sterk koppel.
het veercomfort is echter buitengewoon… met mijn c5 mét bollen kom ik niet eens in de buurt van dat gevoel. ongelooflijk dat men een dergelijke wagen uit productie genomen heeft. mijn inziens is de c6 een mogelijke oldtimer.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Een C6 met 2.2HDi heeft een identiek onderstel aan de C5-3 HP ....
Veel plezier met de auto
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
maar naar het schijnt hebben de c6’en een paar bollen meer.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
De 2.2 beschikt niet over amvar en is dus in feite gelijk aan de C5-3 HP ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
veel plezier met deze prachtige auto.
gr giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
en toch is het verschil tussen de c5 en de c6 hemelsbreed. we hebben hem op de meest slechte paden getest, en het zachte weggedrag zou ik nooit kunnen bekomen met mijn c5.
Menno schreef:De 2.2 beschikt niet over amvar en is dus in feite gelijk aan de C5-3 HP ...
Een verschil zit wel in de drukken van de bollen, als ik het goed heb…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
als het dat is, dat mogen ze de druk op mijn bollen gerust verlagen!!!
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
JW schreef:
Een verschil zit wel in de drukken van de bollen, als ik het goed heb…..
Groet,
JW
en gewicht, zwaartepunt en overhang…
bibberlam schreef:als het dat is, dat mogen ze de druk op mijn bollen gerust verlagen!!!
Wil je het comfort verminderen, dan?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
ah nee, ik vind dat de C5 veel te strak is afgeveerd. ik zou liever het comfort van de C6 terugvinden in mijn c5.
Dan moet je juist bollen nemen met een hogere initiaal druk, die veren soepeler.
In het bollenoverzicht zie ik dat de bollen van de C6 2.2 een hogere druk hebben dan die van de andere C6’en. Die zou dus soepeler moeten veren dan de andere C6’en, echter er zit geen AMVAR op maar vaste dempers in de bollen.
Met name het aanspreken op korte oneffenheden zou daardoor minder kunnen zijn, maar ook op lange oneffenheden zal hij anders veren en dempen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006
- C5 break exclusive
ja voorzijde 54 bar met een hydractiefbol van 70 bij 385cm3 en achter 50 bar aan de wielen met twee hydractiefbollen van 37 bar. Dat is bij elkaar ook 72.
Overigens de accubol aan de voorzijde (en de achterzijde?) heeft een demper en zou dus hergebruikt kunnen worden als de orifice hetzelfde is als die van de veerpoot. Idee?
mia macchina è presto per rubare
....en juist dat laatste is het probleem, je weet niet hoe de demperplaatjes in die bol zijn, net zomin als de standaard doorlaat.
Bij de LHM bollen kon je dat gaatje nog meten, bij de nieuwe bollen is dat onmogelijk. Maar ook daarbij wist je niet hoe de samenstelling was van de demperplaatjes, daar zijn grote verschillen tussen.
Oftewel, het enige dat je zou kunnen doen is proefondervindelijk vaststellen of andere bollen je beter bevallen. Dat moet je dan wel doen onder diverse omstandigheden, niet alleen op een drempeltje, maar ook met snelle stuurwisselingen op een pilonenparcours en nog zo wat omstandigheden.
Het gaat tenslotte om een element dat mede bepalend is voor veilige rijeigenschappen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006
- C5 break exclusive
weer even on topic;
is het vermogen van de Belgische 2.2 geknepen door er een andere chip in te plaatsen (of de originele te reprogrammeren)? Zo ja dan zou dit vrij eenvoudig te veranderen zijn door een tuner.
ik heb een (Belgische) 2.2 4HP die dus inderdaad 120 kW levert, terwijl de 4HT en 4HS dus 170 pk leveren bij 4000 rpm. (zie chassisnummer). Ook het koppel is iets minder maar voordeel is wel dat verbruik ook lager is. (1:16 a 17 km/l.)
mia macchina è presto per rubare