hoi, ik heb me pas geregd hier
Ik rij momenteel met een Xantia ‘95 en heb ook nog ‘n AXje van ‘92.
Ik ben momenteel aan het uitkijken voor een nieuwe Picasso.
Is de 1.6HDI met 90pk wel sterk genoeg voor de auto? best de 110pk nemen of is de 90pk voor dagdagelijks gebruik genoeg?
Ik doe weinig autosnelweg en draai verder jaarlijks een 20 à 25.000 km’s
en heb eerder een rustige rijstijl.
Ik merk ook op dat een toerenteller ontbreekt, raar…..
En doe ik er wel goed aan om nu een nieuwe Picasso te kopen, als het nieuwe model er staat aan te komen?
mvg
[egres]
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Ik zou altijd kiezen voor de 110 pk omdat het koppel hoger ligt en jij dus
dan juist veel rustiger en met minder toeren kan rijden en zal hij hierdoor
waarschijnlijk nog zuiniger zijn ook.Wacht altijd op het nieuwe model als je dat weet.Als je nu het oude model koopt ben je gelijk een hoop geld kwijt.
Gerard Maas schreef:Wacht altijd op het nieuwe model als je dat weet.Als je nu het oude model koopt ben je gelijk een hoop geld kwijt.
Bij het kopen van een nieuwe auto ben je altijd een smak geld kwijt.
Weet wel als je wacht op het nieuwe model, dat deze een pak meer zal kosten als de huidige picasso( altijd bij een nieuw model ) plus dat er een reeel risico is op kinderziekten.
Terwijl er op het huidige model picasso al een facelift ( 2004 ) en een volledige aanpassing van het bsi ed is geweest dat er voor zorgt dat er nog maar weinige problemen van welke aard ook zijn.( kijk maar op het forum op picasso na 2004…)
Als je de kans hebt om een 110 pk versie te kopen “doen” zou ik zeggen.
De 90 pk versie is toch wel juist iets te zwak vind ik persoonlijk
De wagen weegt toch net iets over de 1300 kg dacht ik.
Ik had de 90 pk versie gekocht (2.0HDI) en heb deze direct laten chiptunen.
Trouwens Welkom op het forum….....................
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
BIG charlie schreef:
Bij het kopen van een nieuwe auto ben je altijd een smak geld kwijt.
Weet wel als je wacht op het nieuwe model, dat deze een pak meer zal kosten als de huidige picasso( altijd bij een nieuw model ) plus dat er een reeel risico is op kinderziekten.
inderdaad, zo denk ik er ook over ...
BIG charlie schreef:
Terwijl er op het huidige model picasso al een facelift ( 2004 ) en een volledige aanpassing van het bsi ed is geweest dat er voor zorgt dat er nog maar weinige problemen van welke aard ook zijn.( kijk maar op het forum op picasso na 2004…)
Als je de kans hebt om een 110 pk versie te kopen “doen” zou ik zeggen.
De 90 pk versie is toch wel juist iets te zwak vind ik persoonlijk
De wagen weegt toch net iets over de 1300 kg dacht ik.
ik heb ook al zo’n voorgevoel dat het de 110pk versie zal worden…
BIG charlie schreef:
Ik had de 90 pk versie gekocht (2.0HDI) en heb deze direct laten chiptunen.
hmmm, daar ga ik voor passen ...
BIG charlie schreef:
Trouwens Welkom op het forum….....................
Greetz
BIG charlie
thx
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
o ja, nog ‘n vraagje
als ik een nieuwe bestel zal dit sowieso eentje met de FAP zijn
ik kan echter ook nog kiezen uit een hele reeks stockwagens, en dan kan ik eentje zonder FAP kiezen
ik ben eerder geneigd om die FAP achterwege te laten, iemand bedenkingen / opmerkingen?
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
ik weet niet waar je woont (nl of B) maar als het je niks uit maakt kan je voordat een nieuw model op de markt komt het “oude” model meestal tegen een mooie nieuwprijs kopen.
mijn evasion had destijds ook maar 90PK en die voldeed perfect in het vlakke land, en zelfs op skivakantie kwam hij goed mee.
echter wat ik merk is een trent dat men steeds meer en meer pk’s moet hebben in de diesels.
maar dat is wat je zelf wilt.als je huidige Xantia 1.9 D voor jou genoeg vermogen heeft dat zal de 90 pk versie best wel volstaan.
[egres] schreef:o ja, nog ‘n vraagje
als ik een nieuwe bestel zal dit sowieso eentje met de FAP zijn
ik kan echter ook nog kiezen uit een hele reeks stockwagens, en dan kan ik eentje zonder FAP kiezenik ben eerder geneigd om die FAP achterwege te laten, iemand bedenkingen / opmerkingen?
als je veel korte stukken rijdt zou ik hem weg laten, maar dat is mijn ervaring met de fap filter.
ik woon in België en ja, het valt meermaals voor dat we korte afstanden doen
ik ga binnen dit en een uurtje terug naar m’n verdeler en hem z’n truckendoos laten bovenhalen
het zal naar alle waarschijnlijkheid de 110pk Exclusive worden ZONDER fap
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
ziezo, de kogel is door de kerk (de 110pk Exclusive ZONDER fap)
heb ‘n stockwagen gevonden en volgende week rij ik ‘picasso’
fijn gevoel zo’n bon tekenen
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
[egres] schreef:ziezo, de kogel is door de kerk (de 110pk Exclusive ZONDER fap)
heb ‘n stockwagen gevonden en volgende week rij ik ‘picasso’
fijn gevoel zo’n bon tekenen
Verstandig besluit….mijn zoon Renz heeft een maand of 8 met een Xantia HDI 110 pk Exclusive gereden en die kwam (met 1335 kg) op een brandstofgebruik van 1 op 18 a 19.
Heerlijke motor trouwens, die HDI-110…..vind het nog steeds jammer dat ie niet meer voor de deur staat.
[egres] schreef:ziezo, de kogel is door de kerk (de 110pk Exclusive ZONDER fap)
heb ‘n stockwagen gevonden en volgende week rij ik ‘picasso’
fijn gevoel zo’n bon tekenen
Tof
Felicitaties !!!
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
zaterdag kan ik ‘m al gaan afhalen
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
[egres] schreef:zaterdag kan ik ‘m al gaan afhalen
:photo :photo
gefeliciteerd!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar