Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Andere LMM gemonteerd (deze kwam niet van een Opel) en met de bobine bezig geweest.
Kom je er achter dat de bougiekabels los zitten (want niet de juiste).
Zie, alles in tweeën, drieën, vieren…
Hilko16TZI schreef:Voor mijn neus liggen een verse bak-keerring en 2 liter bakolie.
Want alles wat ik bij deze auto aanpak gaat in tweeën of drieën: er gaat steeds iets anders stuk
Goh, dat heb ik nou nooit!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nou, het lijkt erop dat de auto helemaal klaar is… Kan het bijna niet geloven.
Bakkeerring en bakolie zijn vervangen, bougiekabels zijn vervangen en voor de verandering ging er eens niet meteen iets anders stuk. Dat geeft de burger moed.
Nou alleen nog de stationairloop op orde krijgen, maar daar rijdt de auto gelukkig niet minder om.
Ergo: trappen met dat hok!
Bakkeerring vervangen, betekent dat dat je even de bak er onder vandaan hebt gehaald?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nee, alleen de aandrijfas.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
In het kader van beun de Hilko: te veel KVS in je radiateur op een warme dag leidt tot wateroverlast…
Uiteindelijk opgelost na (eindeloos) ontluchten, een nieuwe radiateur-dop (de oude was nogal aangevreten) en een paar belletjes met iemand die er wél verstand van heeft… Ik dacht dus altijd dat je moest vullen tot (optisch) de bovenrand van de radiateur. Maar nee, dat moest zeker 15 centimeter lager zijn. Tja, weet ik veel…
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Haha, als zelfs jij die fout maakt vind ik het een stuk minder dom dat ik hetzelfde deed.
Voor de rest goed bezig trouwens, laat dat ding maar eens klaar zijn met moeilijk doen…
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mijn BX is al twee hele dagen lekvrij!
Nu hopen dat ie dat ook blijft
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nee dus.
Lichte lekkage langs het verdelerhuis, aan de onderkant. Ik heb het huis al opnieuw vastgezet (...), maar dat mag niet baten.
Ik denk dat óf de (nieuwe) O-ring achter het huis lekt, óf dat de nokkenas-keerring lekt. Maar volgens mij zou dan ook de verdelerkap vol met olie moeten staan.
Het is niet veel, na schoonmaken kun je duidelijk zien dat het om een paar druppels gaat.
En weet er iemand de meetwaarden voor de kvs-temp-sensor (de blauwe, voor de inspuiting)?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Zit er niet alleen een O-ring? Dat heeft bij mij in ieder geval een hoop frustratie opgeleverd voordat dat lekvrij bleef.
Hilko16TZI schreef:Nee dus.
Lichte lekkage langs het verdelerhuis, aan de onderkant. Ik heb het huis al opnieuw vastgezet (...), maar dat mag niet baten.
Ik denk dat óf de (nieuwe) O-ring achter het huis lekt, óf dat de nokkenas-keerring lekt. Maar volgens mij zou dan ook de verdelerkap vol met olie moeten staan.
Het is niet veel, na schoonmaken kun je duidelijk zien dat het om een paar druppels gaat.En weet er iemand de meetwaarden voor de kvs-temp-sensor (de blauwe, voor de inspuiting)?
-10C : tussen 8200 en 11000 ohm
+20C : tussen 2280 en 2720 ohm
+80C : tussen 290 en 370 ohm
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nieuwe KVS sensor maakt helaas ook het verschil niet.
En gisteren liet de auto me staan - wilde niet starten. Laat staan aanslaan. Een duwtje later deed ie het weer, en eenmaal thuis gekomen startte die ook weer. Net als vandaag.
Ik ga (ben) op zoek naar een andere motor. De motor die er nu in zit bevalt me niet zo. Loopt erg rauw, verbruikt veel olie en lekt ook op meerdere plaatsen (wat) olie.
Als iemand nog een DKZ (bij voorkeur) of een andere 1905 CC XU heeft staan dan hoor ik het graag. Bij voorkeur dus een multipoint, maar een monopoint mag ook. Moet dan toch gaan aanpassen en die ombouw is zo ingewikkeld niet. Bij voorkeur een blok met minder dan 2 ton ervaring Het blok hoeft niet compleet te zijn, moet wel dicht zijn (kop er dus op, spruitstukken bij voorkeur ook).
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Motor is gevonden.
Maar voordat die erin gaat wordt wel alles vernieuwd. Tenminste, dat is wel mijn plan. Koppakking, klepseals, alle keerringen, koppeling, waterpomp, starter, noem het maar op. Ik wil het in één keer goed doen nu, en dan ook een hele tijd geen gedoe hebben. Met de motor, dan.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gisteren wilde het orgel weer niet starten. En tot overmaat van ramp besloot er ook een schakelstang om afscheid te nemen van z’n originele positie.
Na flink wat gehannes (donker, heet uitlaatspruitstuk, blaren ) het ding weer op z’n plek gefrommeld, waarbij ik ook nog m’n vinger openhaalde aan het stukje ijzerdraad dat een of andere hobbybob als “reparatie” om de schakelstang,, die dus duidelijk al eerder losgeraakt was, had geknoopt. Een vriendelijke Medelander gaf vervolgens de benodigde duw om weer gemotoriseerde gang in het geheel te brengen.
Ergo: nieuwe starter kopen (en monteren) en dito voor de schakelstang. Ben wel bang dat die laatste er niet nieuw meer is, maar het is vast wel reparabel op een of andere manier.