daar ben ik geweest ik was blijkbaar niet duidelijk , heb aangegeven dat de zelfde zuigers geplaatst zouden worden onder garantie.
op 5 aug 7.26 aangegeven dat ze die mogen houden .
Dat het voor de toekomst goed en vakkundig opgelost word vind ik belangrijk, dan mag het geld kost (voor mij belangrijker dan garantie zonder zekerheid).
In frankrijk noemen ze de DS3 de LA BOMBE , bij mij is hij 1 keer afgegaan en dat moet zo blijven.
Wel jammer in de reacties dat sommige mensen wel heel snel een oordeel hebben zonder voorkennis ,haha die zijn niet te repareren. .
Ik denk dat dit geen bericht is voor een forum, waarin ervaringen worden gedeeld. Het enige wat ik uit je berichten proef is de wraakactie van het melden van een inferieur onderdeel van citroen, gebaseerd op 1 kapotte zuiger en verder niemand die het verhaal van je kan ondersteunen. Natuurlijk is het niet fijn als je dit overkomt, maar je hebt de dealer, de importeur en het merk niet de kans gegeven om je negatieve ervaring te onderzoeken. WDat jij een ander bedrijf spekt om een andere zuiger te plaatsen na 7500km in een nieuwe auto moet je zelf weten, maar hou het dan wel informatief en geef niet in elk bericht wat je stuurt af op de DS3. Geen toegevoegde waarde naar mijn bescheiden mening.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
moracing schreef:
In frankrijk noemen ze de DS3 de LA BOMBE , bij mij is hij 1 keer afgegaan en dat moet zo blijven.
Doen ze dat door die zuiger?
Of omdat het zo’n snel karretje is?
De originele DS in 1955 werd ook La Bombe genoemt, dat was toen heel postief.
Dat heeft zo’n indruk gemaakt dat het DS Clubblad hier in NL nu nog steeds “La Bombe” heet.
De La Bombe is en blijft een juweel voor mij, voor het probleem en nu zeker na herstel.
Foutje met gevolgen is jammer .
Ik heb zelfde kosten voor mij rekening genomen daar behoefd niemand zich druk over te maken.
Heb het andere bedrijf gespekt volgens de vorige spreker prima.
( weer zo’n kreet zonder voorkennis,”” ik zou de importeur het merk geen kans hebben gegeven voor nader onderzoek ???”” ,
wellicht heeft de vorige spreker belangen ,sorry is een ook opmerking van mij, ook zonder voorkennis ! )
Het was nu dan ook achteraf een prima keuze.
Los van de andere zuigers diversen en modificaties , gaat mooier rond dan ooit.
Het positieve is dat hij nu standaard 226 pk geeft.
De compressie is met 0.5 gestegen tgv. de veranderde vorm van het dak van de Peugeot zuiger mooi meegenomen.
Ik ga zeker verder met aanpassingen te laten uitvoeren ,door mensen die er zeer mee begaan zijn La Bombe word op ca 270 echte pk’s gezet zonder probleem is me medegedeeld en daar heb ik vertrouwen in geen moeite mee , het is een hobby auto naast dagelijks vervoer.
Heb zeker Citroen heel hoog staan tav. de ontwerpen die ze maken.
Ik stop met antwoorden algemeen, info genoeg.
Arjan ik geef dit als samenvatting en is een gecombineerd antwoord .
Ik heb respect voor je vraag , respect voor de DS 1955 als kind bewonderde ik hem al, en DS modellen van nu prima ontwerp.
Problemen zij er altijd geweest en moeten opgelost worden , en ieder heeft zijn keuze .
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
zo ..dat was dan de zuiger , ik persoonlijk denk dat het de laatste keer is dat ik wat over een zuiger lees. denk dat het volgende draadje word ,de turbo , die bij 270 pk op zijn flikker krijgt (advies is 240 pk max)
maar goed het is wel gaaf 270 pk denk alleen dat je een klein vermogen kwijt bent, denk aan ander uitlaat systeem andere turbo grotere intercooler en nog wat dingen. je zal vaker onderhoud moeten plegen en het liefst ron 100 tanken ron 98 is op het randje,
moracing schreef:Wel jammer in de reacties dat sommige mensen wel heel snel een oordeel hebben zonder voorkennis ,haha die zijn niet te repareren. .
Die “voorkennis” hoor jij te geven, wij kunnen geen gedachten lezen
Ik begrijp dat Citroen alleen de standaard zuigers wilde monteren ipv de versterkte, en dus heb je ergens anders de versterkte zuigers laten plaatsen.
Het zou kunnen dat er een productie fout (gietfouten, etc) in de standaard zuigers zit en dat ze normaal gezien het vermogen aan kunnen. Om daar achter te komen, zou je de batchnrs. van de zuigers moeten vergelijken, op de foto met die van de DS3 en de mini, ik vind de breuklijn namelijk wel heel identiek.
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Misschien de oorzaak voor de breuk ???
http://www.youtube.com/watch?v=Fwqx3IWNw5E
Ik moet zeggen de turbobuizen en het afblaasgeluid staan bij mij nog op de wensenlijst.
racesoftware dan weer net niet.
Een hoog vermogen is nooit gezond voor dit soort lichte zuigers, het moet allemaal zo licht mogelijk, er zit nauwelijks nog een hemd aan de zuiger.
Vreemd verhaal.
MORacing: (Google) MaartenOverdijk.nl ??
Op standaard waarde ! Hiervoor niet dan ?
Niet naar de dealer voor garantie, maar naar een racing bedrijf ?
Sorry hoor, maar ik heb zo het idee dat de auto getuned is geweest en op een circuit gebruikt is.
Is natuurlijk geen probleem. Als dat zo is gewoon eerlijk over zijn.
Wat is het kenteken van de auto?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
zo.. auto nu voor de zestiende keer in de garage in twee en een half jaar tijd,en waarschijnlijk weer voor een paar weken kwijt.snap niet dat ze nog verkocht worden die thp motoren
@ bakkiebakmeel, is die bij jou zon’n probleem wagen, en km stand op heden. En na 16 maal terug naar garage, dan zou mijn vertrouwen al heel lang zoek zijn.
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
eerste jaar was auto niet in mijn bezit, maar heeft toen een kop revisie gehad en in 2012 een nieuwe motor.
in die periode is de auto 8 keer in de garage geweest.
laatste anderhalf jaar in mijn bezit en ook al 7 keer een garage bezoek gehad, waaronder 2 keer distributie timming, laatste paar maanden ging het goed , de auto reed pittig en zuinig.
zet de auto weg voor de deur en ga 14 dagen op vakantie, kom terug en de auto wil niet meer aanslaan.
naar garage gesleept en daar blijkt de vacuumpomp stuk die heeft de nokkenas geraakt en de timming verschoven waardoor de kleppen krom zijn, hoe de zuigers zijn is nog niet bekent.
maar ik ben bang dat motor 3 er aan komt .
tweede motor bij 23000 km en er staat nu 39000km op de teller.
gelukkig heb ik nog anderhalf jaar garantie, maar ik heb het gehad met de THP
Als ik dit lees, dan hoop ik dat dit het laatste was en de rest zorgenvrij zal rondrijden. Dit stemt mij een beetje ongerust omdat er na 22 maanden bij mijn Racing er nog geen 5K om te teller staan en hopelijk krijgt die van mij ook geen kuren (kan nog lang duren voor ik iets merk) maar er is een lichtpuntje voor mij, heb toen garantie uitbreiding naar 5 jaar.
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 10-03-2012
- DS 3 racing 207 pk
- AX sport
Helemaal niet verwacht, één zuiger van mijn DS3 Racing ook kapot ! 17000 km.
Hij staat nu in de garage voor herstelling. Waarborg is 60 maanden of 75.000 km.
Nieuwe motor en oliekoeler gekregen van Citroën.
Garage doet er nog iets bovenop en zal de carterventilatie zoals toegepast op Peugeot plaatsen.
De turbo blijkt ook een beetje olie te verliezen, ze hebben spontaan een nieuwe besteld.
Tot op heden nog geen oorzaak gekregen van Citroën, ook geen preventieve maatregelen.
Zou die nieuwe motor een betere zijn dan de eerste van 2011 ?
Wat mij vooral interesseert is wat ik moet doen om dergelijke breuken te voorkomen.
Graag uw tips.
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
roadrunner.. neem maar van mij aan dat er niks veranderd is aan de motoren.
ze gaan nog net zo vaak stuk als vroeger..als het goed is dan is de mijne klaar deze week , maar ik heb geen vertrouwen meer.