Ik was laatst bij de sloop en zag daar een mooie tellerbak met toerenteller en heb deze gelijk gekocht. Nadat ik de originele eruit heb gehaald en de nieuwe erin heb gedaan bleek dat de kilometer- en toerenteller het niet deden. Na heel wat gegoogel heb ik dus gevonden dat ik de puls van pin 21 van de ecu moet hebben en deze op positie 1 van de gele stekkerblok moet plaatsen, zogezegd zo gedaan.
Nu werken de kilometerteller en de toerenteller wel alleen schommelen de toerenteller en de benzinemeter hevig. Iemand enig idee hoe dit komt, en hoe ik dit kan oplossen.
Ik heb een 1.1i saxo uit 1998 met een Bosch 3.1 ecu
Schommeling van de toerenteller is gefixed, ik had de kabel op de verkeerde pin gesloten het moest pin 6 zijn.
Maar de benzinemeter schommelt wel nog.
Betreft de bezinemeter,
Zelf ben ik eigenaar van een Saxo uit 1996 (geloof ik).
Ik merk dat als ik een bocht naar rechts maak dat de brandstof meter omlaag gaat en bij een bocht naar links juist weer omhoog.
Dit heeft vooral met de tank en de plaats van de sensor te maken. Deze zijn niet zo “hightech” als we dit tegenwoordig gewent zijn.
Blijft je meter tijdens gewoon rijden stuiteren en/of bewegen dat zal het waarschijnlijk aan de sensor liggen.
Succes