2cv6 (1983)start niet bij warme motor.
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 08 juli 2013 05:07 PM

Een tijdje geen last van gehad, maar nu het weer (eindelijk) wat warmer is geworden, wil m’n eend niet meer starten, na b.v. even tanken…of laatst nog bij de APK…deed ie niks meer!!
Heb filters in de benzine-leiding aangebracht, de ontsteking met puntjes is nieuw, bougies en kabels ook nieuw! maar staat zich vrolijk te verzuipen, en na een half uur start alles weer normaal.
Oja de kleppen staan expres ietsje té ruim.
Verder loopt ie als een trein, maar durf hem soms niet stil te zetten.
Iemand een idee? Ik wordt er niet goed van

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 08 juli 2013 05:09 PM
  [ # 1 ]

Waarschijnlijk je bobine.

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 08 juli 2013 05:55 PM
  [ # 2 ]

Joh ik kreeg nét je antwoord binnen, ben gelijk naar de schuur gerend en wist nog een andere bobine te liggen.
Eerst nog even proberen,....niet starten dus, snel die andere erop…en liep meteen!!!! doei
Nu is deze bobine alweer nummer zoveel (altijd 2e hands)Is het beter een nieuwe aan te schaffen??
Ik zag ook dat het oliedruk lampje bleef branden…..drukschakelaar nummer zoveel ook (ook steeds 2e hands)
Toch ook maar nieuw doen dan.
Thanks voor deze snelle actie police

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 08 juli 2013 06:16 PM
  [ # 3 ]

very good

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 08 juli 2013 09:27 PM
  [ # 4 ]

Dat probleem herken ik,(heeft mijn eend soms ook last van)  misschien helpt een electrische ontsteking.  ( een 1 2 3 of pas de problems ontsteking)  als hij goed staat afgesteld, zou dit probleem verleden tijd kunnen zijn, dan zou hij geen startproblemen meer moeten hebben bij een warme motor.

Dit weekend ga ik pas de problems ontstekeing monteren, schijnt simpel te monteren…....

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 juli 2013 09:33 PM
  [ # 5 ]

Klinkt inderdaad als een bobineprobleem, volgens mij gaan ze steeds vaker stuk. Ik ben ook niet kapot van nieuwe Valeo bobine’s, deze gaan ook nog wel eens stuk. Ik had zelf altijd een stuk of wat bobines in de kofferbak liggen, altijd handig! Ze stoppen er altijd mee als het niet uitkomt.
Soms kan je de auto nog aan de praat krijgen door de draadjes op de bobine om te wisselen trouwens!

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 juli 2013 09:42 PM
  [ # 6 ]
2cvtje schreef:

Dat probleem herken ik,(heeft mijn eend soms ook last van)  misschien helpt een electrische ontsteking.  ( een 1 2 3 of pas de problems ontsteking)  als hij goed staat afgesteld, zou dit probleem verleden tijd kunnen zijn, dan zou hij geen startproblemen meer moeten hebben bij een warme motor.

Dit weekend ga ik pas de problems ontstekeing monteren, schijnt simpel te monteren…....

Misschien heb ik die 123 ontsteking niet goed begrepen, maar die vervangt toch alleen de contactpunten?
De bobine blijft zitten, dus als die stuk gaat dan gaat de 123 ook niet helpen…

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 08 juli 2013 09:50 PM
  [ # 7 ]

Klopt de bobine blijft.
Ik zal tóch even over gaan naar een nieuwe, bij m’n plaatselijk 2cv-boer.
Ben het beu al die oude dingen na een paar maanden weer te moeten vervangen,(ergens zijn ze gewoon op) net als nu ook weer met die oliedrukschakelaar…..2 dagen geleden een oude erin gezet,en hup vandaag(ook nog) knippert ie weer op de maat!!!! nuts

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 juli 2013 09:53 PM
  [ # 8 ]

Of je hebt te dunne olie of je oliepomp is gaar…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 juli 2013 10:19 PM
  [ # 9 ]

Ja, ik wou net zeggen, misschien hebben die schakelaars wel gelijk…

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 08 juli 2013 11:45 PM
  [ # 10 ]

Alles is wel mogelijk, maar die schakelaars waren allemaal lek, olie lekte er flink uit (gewoon een plas eronder!)
De laatste ging het asje waar het draadje opgeschroefd wordt, meedraaien, denk dat ie ook gaar is dan!
Sorry een beetje off topic!

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
achtpeter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 10-06-2009

Gepost: 09 juli 2013 10:02 PM
  [ # 11 ]

Hoeveel euro’s bespaar je als je een tweedehandse oliedrukschakelaar pakt ipv een nieuwe (die ongeveer 7 euro kost)?

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 09 juli 2013 11:16 PM
  [ # 12 ]

Klopt…. niet veel!
Maar ik had er een berg oude liggen.Zo ook met die bobines, ik heb er wel wat liggen, en die doen het best, zo een rondje in de buurt, maar grotere ritten???, ga ik nu echt voor nieuw!

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 08 augustus 2013 07:41 PM
  [ # 13 ]

Het was de bobine.
Laatst een nieuwe gekocht, en alles start na een felle rit in 34 graden, ben blij!
Alleen ben ik een bekeuring rijker ( reed 90 ipv 80)daaaag blijdschap!!! Evil or Very Mad

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook