Een tijdje geen last van gehad, maar nu het weer (eindelijk) wat warmer is geworden, wil m’n eend niet meer starten, na b.v. even tanken…of laatst nog bij de APK…deed ie niks meer!!
Heb filters in de benzine-leiding aangebracht, de ontsteking met puntjes is nieuw, bougies en kabels ook nieuw! maar staat zich vrolijk te verzuipen, en na een half uur start alles weer normaal.
Oja de kleppen staan expres ietsje té ruim.
Verder loopt ie als een trein, maar durf hem soms niet stil te zetten.
Iemand een idee? Ik wordt er niet goed van
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Waarschijnlijk je bobine.
Joh ik kreeg nét je antwoord binnen, ben gelijk naar de schuur gerend en wist nog een andere bobine te liggen.
Eerst nog even proberen,....niet starten dus, snel die andere erop…en liep meteen!!!!
Nu is deze bobine alweer nummer zoveel (altijd 2e hands)Is het beter een nieuwe aan te schaffen??
Ik zag ook dat het oliedruk lampje bleef branden…..drukschakelaar nummer zoveel ook (ook steeds 2e hands)
Toch ook maar nieuw doen dan.
Thanks voor deze snelle actie
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Dat probleem herken ik,(heeft mijn eend soms ook last van) misschien helpt een electrische ontsteking. ( een 1 2 3 of pas de problems ontsteking) als hij goed staat afgesteld, zou dit probleem verleden tijd kunnen zijn, dan zou hij geen startproblemen meer moeten hebben bij een warme motor.
Dit weekend ga ik pas de problems ontstekeing monteren, schijnt simpel te monteren…....
Klinkt inderdaad als een bobineprobleem, volgens mij gaan ze steeds vaker stuk. Ik ben ook niet kapot van nieuwe Valeo bobine’s, deze gaan ook nog wel eens stuk. Ik had zelf altijd een stuk of wat bobines in de kofferbak liggen, altijd handig! Ze stoppen er altijd mee als het niet uitkomt.
Soms kan je de auto nog aan de praat krijgen door de draadjes op de bobine om te wisselen trouwens!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
2cvtje schreef:Dat probleem herken ik,(heeft mijn eend soms ook last van) misschien helpt een electrische ontsteking. ( een 1 2 3 of pas de problems ontsteking) als hij goed staat afgesteld, zou dit probleem verleden tijd kunnen zijn, dan zou hij geen startproblemen meer moeten hebben bij een warme motor.
Dit weekend ga ik pas de problems ontstekeing monteren, schijnt simpel te monteren…....
Misschien heb ik die 123 ontsteking niet goed begrepen, maar die vervangt toch alleen de contactpunten?
De bobine blijft zitten, dus als die stuk gaat dan gaat de 123 ook niet helpen…
Klopt de bobine blijft.
Ik zal tóch even over gaan naar een nieuwe, bij m’n plaatselijk 2cv-boer.
Ben het beu al die oude dingen na een paar maanden weer te moeten vervangen,(ergens zijn ze gewoon op) net als nu ook weer met die oliedrukschakelaar…..2 dagen geleden een oude erin gezet,en hup vandaag(ook nog) knippert ie weer op de maat!!!!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of je hebt te dunne olie of je oliepomp is gaar…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja, ik wou net zeggen, misschien hebben die schakelaars wel gelijk…
Alles is wel mogelijk, maar die schakelaars waren allemaal lek, olie lekte er flink uit (gewoon een plas eronder!)
De laatste ging het asje waar het draadje opgeschroefd wordt, meedraaien, denk dat ie ook gaar is dan!
Sorry een beetje off topic!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Hoeveel euro’s bespaar je als je een tweedehandse oliedrukschakelaar pakt ipv een nieuwe (die ongeveer 7 euro kost)?
Klopt…. niet veel!
Maar ik had er een berg oude liggen.Zo ook met die bobines, ik heb er wel wat liggen, en die doen het best, zo een rondje in de buurt, maar grotere ritten???, ga ik nu echt voor nieuw!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Het was de bobine.
Laatst een nieuwe gekocht, en alles start na een felle rit in 34 graden, ben blij!
Alleen ben ik een bekeuring rijker ( reed 90 ipv 80)daaaag blijdschap!!!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)