climate control Coupé VTR 2.0 HDI
coupéVTR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 10 januari 2006 03:34 PM

In mijn Xsara Coupé 2.0 HDI uit 2001 zit een climate control systeem.
Dat is op zich een prima ding, want het interieur warm en koud houden gaan vanzelf.

nu mijn probleem:

instellen op de gewenste temp. gaat prima (schakelaars op voorruit, temperatuur en AUTO), en de auto gaat aan het werk Smile

als de ingestelde temp. bereikt is, gaat de auto nog even ‘lekker’ door met opwarmen (totdat het echt snik- en snikheet is).  Confused

vervolgens wordt de verwarming uitgeschakeld en daalt de temperatuur. en als ik denk “hmmm. koud hier”, wacht de auto weer even ‘lekker’ met de kachel inschakelen.

kortom: je zet de helft van de tijd te stikken van de hitte of te bibberen van de kou. de temperatuur lager of hoger instellen is niet echt een gave optie, want de schakelmomenten liggen (blijkbaar) te ver uit elkaar.  Confused

zijn er meer mensen die hier een probleem mee hebben, en zo ja, is daar wat aan te doen?

alvast bedankt voor je reactie!
Groeten, Dirk-Jan

Citroën roels!

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7775

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 januari 2006 08:25 PM
  [ # 1 ]

Blaas eens een keer door het kleine roostertje van de temperatuursensor (in ongeveer 1,5 bij 1,5 cm)

Wil nogal eens wat stof in blijven hangen - of misschien is het microventilatortje in de sensor kapot. Je zou met een natte vinger wel een luchtstroompje moeten voelen.

Succes ermee!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316

Gepost: 11 januari 2006 01:08 AM
  [ # 2 ]

Re: climate control Coupé VTR 2.0 HDI

coupéVTR schreef:

In mijn Xsara Coupé 2.0 HDI uit 2001 zit een climate control systeem.
Dat is op zich een prima ding, want het interieur warm en koud houden gaan vanzelf.

nu mijn probleem:

instellen op de gewenste temp. gaat prima (schakelaars op voorruit, temperatuur en AUTO), en de auto gaat aan het werk Smile

als de ingestelde temp. bereikt is, gaat de auto nog even ‘lekker’ door met opwarmen (totdat het echt snik- en snikheet is).  Confused

vervolgens wordt de verwarming uitgeschakeld en daalt de temperatuur. en als ik denk “hmmm. koud hier”, wacht de auto weer even ‘lekker’ met de kachel inschakelen.

kortom: je zet de helft van de tijd te stikken van de hitte of te bibberen van de kou. de temperatuur lager of hoger instellen is niet echt een gave optie, want de schakelmomenten liggen (blijkbaar) te ver uit elkaar.  Confused

zijn er meer mensen die hier een probleem mee hebben, en zo ja, is daar wat aan te doen?

alvast bedankt voor je reactie!
Groeten, Dirk-Jan

Hmmm, probleem komt me bekend voor. Ik zal eens kijken of ik het bij die van mij ook kan oplossen.

Profiel  

XsaraVTRRR
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 116

Gepost: 19 januari 2006 01:25 AM
  [ # 3 ]

Hoi allemaal ,

Tijdens de wintermaanden ervaar ik ook dat de temperatuur in de Xsara niet
constant blijft. Het is inderdaad net alsof af en toe de verwarming wordt uitgeschakeld.

In de zomer blijft echter de temperatuur wel constant…

Ben benieuwd wat hiervoor de oplossing is !

Groetjes ,
Pieter

C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV

Profiel  

coupéVTR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 19 januari 2006 03:24 PM
  [ # 4 ]

Hallo Pieter,

Datzelfde ervaar ik in de zomer inderdaad ook.
Volgens mij komt dat doordat de airco dan continu moet draaien om de temperatuur überhaupt constant te kunnen houden. Tijdens (zeer) koude perioden ervaar ik trouwens ook een constante temperatuur.

Tot op heden heb ik nog geen oplossing gevonden.
Ik zal straks de tip van Digidaan maar eens proberen: in het sensorroostertje blazen… is nog gunstig geprijsde reparatie ook Very Happy

Groeten, Dirk-Jan

Citroën roels!

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7775

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 januari 2006 03:45 PM
  [ # 5 ]

Wat bij jullie allen overeenkomstig is is het feit dat jullie een phase 2 xsara hebben. Wellicht dat het dus een elektronisch probleem is?

Kan me voorstellen dat de climate control van de phase 1 niet verbonden is aan de boordcomputer, buitentemperatuurmeter en dat het systeem dus wat minder gevoelig is voor elektronische storingen…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 798

Gepost: 19 januari 2006 03:48 PM
  [ # 6 ]
coupéVTR schreef:

in het sensorroostertje blazen… is nog gunstig geprijsde reparatie ook Very Happy

Groeten, Dirk-Jan

Als je niet TE HARD blaast toch Rolling Eyes  Wink .....

Greetz Cool
BIG charlie.

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook