Geen remdruk na starten, XM 2e type zakt dan ook helemaal in.
DuckDriver
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 07-08-2013

Gepost: 08 augustus 2013 11:25 PM

Hallo,

Porbleem met mijn XM (heeft mij afgelopen week een schade opgeleverd).
Zodra ik de XM start zakt hij gelijk, ook al heeft hij maar 2 uur stilgestaan, zakt de auto helemaal in. Daarnaast is de remdruk dan ook geheel weg.
Vervelend, en ook gevaarlijk heb ik gemerkt.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Veerbollen of anti-inzak klemmen. Pomp wellicht.

Graag jullie advies.

Groeten,

Bertran

Eens een Duck Altijd een Eend

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 09 augustus 2013 12:07 AM
  [ # 1 ]

Begin eerst met een nieuwe bol op de drukregelaar .

Daarmee was bij mij het probleem opgelost .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 augustus 2013 01:54 PM
  [ # 2 ]

Wat ik vaker gelezen heb is als de auto met anti-inzak systeem inzakt tijdens het stilstaan, is de anti-zink klep vuil. Als die gewoon op hoogte blijft staan, maar na het starten naar beneden valt is de anti-zink bol leeg..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 augustus 2013 03:00 PM
  [ # 3 ]

Ik heb een combi hiervan… ( serie 2)
Als ik de boel wil starten en ik sta op een helling moet ik echt eerst de handrem erop zetten voor ik de koppeling intrap bij het starten. Doe ik dat niet dan doet de rem niets.. Zodra de pomp draait heb ik per direct remdruk.

Vlak na het starten ploft de kont dan soms spontaan even naar beneden waarna de pomp de boel dan weer op hoogte brengt. Alsof er een klep spontaan omslaat.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 augustus 2013 03:03 PM
  [ # 4 ]

Dat laatste is dus de anti-zink bol die aan de lege kant is. Die heeft niet voldoende druk meer om het op te vangen, waardoor de auto dus naar beneden valt.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 09 augustus 2013 05:58 PM
  [ # 5 ]

Komt mij bekend voor. Die anti-zinkbol en wellicht ook nog hele vuile LHM. Wanneer is de LHM voor het laatst vervangen?

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook