1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Distributiedeksel
Bobiky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-06-2013

Gepost: 17 juli 2013 09:03 PM

Goedeavond,
Mijn naam is Martijn en kom uit Zaandam. Een maand geleden heb ik een Fiat 242 D Hilton Xls camper gekocht. Ik zoek nu een distributiedeksel omdat die van mij niet goed meer is (lekkage). De oliekeering is al vervangen maar dit heeft niet geholpen. Is er nog een andere oplossing want een distriebutiedeksel is niet te vinden, ook niet die van een Citroen C 35! Help!!!! Sad

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 18 juli 2013 02:27 PM
  [ # 1 ]

Dag Martijn,

heb je een foto oid van de lekkage? Of kan je het probleem beter beschrijven?

Als er een scheur zit in het carter kan ik begrijpen dat je een nieuw carter zoekt, als er onverklaarbare olielekkage is zijn er misschien wel alternatieve reparaties mogelijk.

ben benieuwd

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Bobiky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-06-2013

Gepost: 18 juli 2013 11:13 PM
  [ # 2 ]

Nee ik heb er geen foto van en ik kan ze op dit moment ook niet maken omdat de camper bij de garage staat. De garagist heeft er een nieuwe oliekering ingezet wat niet bleek te helpen. Hij heeft aan de deksel gezien dat aan deze eerder al gelast is!  De garage gaat het deksel nu toch eraf halen en kijken of er nog iets aan te doen valt. Ik ga morgen op vakantie maar hij zal mij volgende week bellen of hij wat heeft kunnen improviseren! Ik hou jullie op de hoogte over hoe en wat! Bedankt voor je reactie.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 juli 2013 12:24 AM
  [ # 3 ]

Distributiedeksel? Da’s toch iets anders dan een carter?

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 19 juli 2013 11:19 AM
  [ # 4 ]

Carter wordt in het Frans gebruikt voor allerlei soorten gesloten behuizingen.
Op de B22 en B25 motoren zit de tandwieltrein opgesloten in een aluminium huis waar de radiatorsteunen ook deel van uit maken. Ik vind dat niet echt een “deksel”. Vandaar de woordkeus.

Heeft deze bus ooit schade gehad aan de voorzijde?

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Bobiky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-06-2013

Gepost: 19 juli 2013 11:41 AM
  [ # 5 ]

Volgens mij niet. Ik heb nog een tip ontvangen om kneedbaar aluminium te gebruiken. Mocht ik geen deksel kunnen vinden is dat misschien en oplossing! Maar ik ga nu eerst op vakantie en als ik terugkom ga ik weer vrolijk verder met m’n campertje! Iedereen een mooie vakantie en mooi weer toegewenst!

Profiel  
 
Amazon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 19-07-2013

Gepost: 09 augustus 2013 07:36 PM
  [ # 6 ]

Al Nieuws??

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 augustus 2013 09:09 PM
  [ # 7 ]

http://en.wikipedia.org/wiki/J-B_Weld hier verdeeld door Holts
Net nog het carter van mijn Transalp mee hersteld.
Achteraf goed te vijlen, schuren, boren en tappen.
Wel goed voorbereiden, gebruik een lamellen schuurschijf op de flex of op de dremel, goed reinigen met remreiniger, pasta maken en aanbrengen, dan 24 uur geduld hebben, het heeft zijn tijd nodig.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
oldduck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 03-08-2013

Gepost: 09 augustus 2013 10:50 PM
  [ # 8 ]

Hallo Bobiky
Als je de fiat 242D nog niet klaar hebt, kan ik je wel helpen.
Heb nog een kapotte dieselmotor liggen voor onderdelen.
M.v.g.
Oldduck

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 augustus 2013 10:54 PM
  [ # 9 ]

Bison heeft ook een tweecomponenten metaalvuller/lijm. In zowat elke DHZ winkel ligt ‘t klaar. Hitte, olie en benzine bestendig. Is bij het verwerken wat dun, maar laat zich na uitharding ook netjes bewerken.

Profiel  
 
Bobiky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-06-2013

Gepost: 13 augustus 2013 12:11 PM
  [ # 10 ]

Bedankt voor de reacties! ben net terug van vakantie en ben afgelopen donderdag naar de garage geweest waar de camper al een geruime tijd staat.Achteraf bleek het lekken van de olie toch niet aan de distributiedeksel te liggen volgens de garage. Ze hebben voor de 3e maal een nieuwe krukas keering gemonteerd maar na een proefrit van nog geen 5 minuten lekte hij alweer olie.Is het nu een kwestie van de verkeerde maat? Ik heb nu zelf een keering gekocht bij Mr Auto en deze gisteren naar de garage toegebracht! Het is de maat 48 binnendiameter, 65 buitendiameter en breedte 10. Rechtse draaibeweging.Als het nu weer niet lukt moet er volgens mij naar een oorzaak gezocht worden waarom hij de olie er aldoor uitgooit. Misschien te hoge carterdruk? Pffft….. wordt vervolgt Sad

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 13 augustus 2013 02:05 PM
  [ # 11 ]

eerst de keerringveer een slag opspannen, het deksel met nieuwe keerring en pakking er tegenaanzetten en eerst de poelie monteren (in de keerring op de krukas dus). Zit de poelie, dan centreert de keerring, hierna kruislings de boutjes allemaal vastdraaien en voila. lekt ie dan nog dan de poelie vervangen want dan is ie ingesleten, wel altijd een beetje grafietvet aan de binnenkant van de keerring smeren.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 13 augustus 2013 02:17 PM
  [ # 12 ]

Waarschijnlijk zijn de geleverde keerringen bedoeld voor de C25
Zoals Algra in het verleden wel eens heeft opgemerkt, worden in databases van automaterialen leveranciers de C25 en de C35 vaak op één hoop gegooid.
Doordat de draairichting van de C35 andersom is ten opzichte van de C25 motor hebben de turbine groefjes in de keerring een verkeerde werking. Verder is uiteraard zorgvuldig uitlijnen van belang. Bij ingesleten poelie kan het inkorten van de veer in de keerring ook helpen (veer losschroeven en er 2-3 mm afknippen en weer in elkaar schroeven misschien bedoelde Vadela dat ook wel).

Een keerring kopen in de juiste maat zonder specifieke draairichting is dan misschien beter dan een exemplaar met die groefjes.
Let dus op: voorste keerring C35 motoren, draairichting van buitenzijde gezien: linksom!!!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 13 augustus 2013 02:22 PM
  [ # 13 ]

sluit ik me bij aan of een dubbele lip keerring monteren, stof en olie keering in één

Profiel  
 
Bobiky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-06-2013

Gepost: 13 augustus 2013 08:00 PM
  [ # 14 ]

Bedankt voor jullie opmerkingen!! Ik heb ze uitgedraaid en naar de garage toegebracht. Hopelijk hebben ze er wat aan! Hoop t echt want de auto is super gaaf en perfect van binnen. maar ja ik moet er wel mee kunnen rijden. Ik hou jullie op de hoogte.

Profiel  
 
Bobiky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-06-2013

Gepost: 18 augustus 2013 12:55 AM
  [ # 15 ]

Opgelost.Mn campertje lekt niet meer.De garage heeft de tip opgevolgt een keering zonder specifieke draairichting te nemen. De poelie gepolijst en de keering wat verder dan normaal er opgetikt. Verder heeft hij de distributiedeksel (want daar lekte het ook nog iets wat) aangesmeerd!  De garagist merkte op wanneer ik een deksel tegen zou komen ik deze wel moest aanschaffen omdat er toch aadig wat aan gerepareerd is. Ik hoop dat ik het allemaal goed verwoord heb want ik ben niet echt technisch aangelegd.
In ieder geval hoop ik nog een paar weekendjes te pakken dit seizoen voordat hij de winterstalling ingaat. Hopelijk volgend jaar er echt mee op vakantie. Allen bedankt voor de tips!!
Groetjes Martijn

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook