Een gti turbo is erg snel, maar de mijne wel extreem. Gisteren een ritje gemaakt naar de RDW en toen duizelingwekkende snelheden gehaald.
Maar wat blijkt, de snelheidsmeter deugt niet. Hij geeft veel te veel aan. Ergens zit er in de overbrenging iets fout. Vraag; is het deel waar de kabel in de bak verdwijnt van een verkeerd model?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hij was/ is echt snel
En hoewel ik geen benzine man ben is dit wel heel geweldig rijden.
Ik heb zitten denken maar een verkeerde splitter geeft niet zo’n grote afwijking.
Heb je al gekeken of hij achter op het tellerblok goed zit,denk dat het daar niet goed zit of in het teller blok zelf is iets verschoten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Waarschijnlijk van een 2500 platte diesel




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
demuywo schreef:Waarschijnlijk van een 2500
platteTurbo 1 diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Meet de afwijking eens tov de gps.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
honderd twintig was ruim 200 miep miep bzzzz:lol:
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is zeker die splitter…
Ik heb er ook 1tje in mijn turbo gehad, 70 was ongeveer 120 op de teller, dat komt aardig overeen met wat hierboven staat.
Ik dacht dat het er ook 1 vanuit een XM kan zijn… Die draaien dan iets van 1 op 1 ofzo, je moet iets van 5 op 3 hebben. Maar precies weet ik het niet meer…


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Splitter?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Deze:
Dit zit op de bak, 1 kabel gaat naar de Diravi bol en 1 dus naar de km teller.
Er zijn verschillende modellen met verschillende toeren, dus als dat niet klopt gaat je snelheidsteller teveel aanwijzen
F.SvM schreef:Hij was/ is echt snel
![]()
VgF
Ik hoop maar dat het geen verleden tijd is. Ik snap nu hoe het kan dat jij een onverslijtbaar blok in de soep hebt gedraaid. Ik zat er kromme tenen naast.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waarom heb je dan een turbo
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En al een andere splitter gehaald,bij Dibbert
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:
![]()
Waarom heb je dan een turbo
Het mooie van een gti turbo is dat deze al volop vermogen heeft bij een laag toerental. Je HOEFT hem niet tot 5000 rpm op te jagen.
Neuh, ik ben nog niet bij Citroville geweest. Vandaag moest ik aan mijn vaderlijke plicht voldoen. Helaas kan ik niet net zoals als jij in 5 minuten heen en weer rijden.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb ik toch niet gehaald die 5000?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Af en toe 5000 rpm aantikken kan geen kwaad toch?
Meer is echt niet nodig, dan is de fut er wel uit…


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Juist ‘t sleuren tussen de 2.000 en 3.500 toeren is in mijn beleving ‘t sterke punt van deze motoren. En dan voelt de auto ook moeiteloos vlot. Ik vind dat er maar weinig meer te beleven is boven de 4.000 toeren. Ja, lawaai.