Je meter heb je goed ingesteld: 20V, DC= , - op com en + op VmA. Alleen met dat signaal kan je niks.
Je zult op al mogelijke aansluiten punten moeten meten en vervolgens AB indrukken. Zo heb ik een aansluiting gevonden waarop eventjes spanning stond. sluit je dit aan op je alarmlichtschakelaar dan was/is dit voldoende op de knipperlichten (2x in mijn geval) te laten knipperen.
Houd dus de zwarte pen aan de massa - en “prik” de rode pen op alle aansluitingen op/aan de kiekert
(ook de aansluitingen op de print).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Op de printplaat is dat langs de antenne, die kleine gaatjes
Ja.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ben er weer, alles uitgemeten, de pinnen 1 tem 9 gaat bij het aanraken naar -12.XX, dus zwart op massa en rood van 2 tem 9, alle meet gegevens daarvan zijn zelfde, ook op de printplaat die gaatjes gaan bij aanraken naar die zelfde waarde, enkel de 2 gaatjes langs de antenne blijven op 0.00 bij aanraken maar bij signaal sturen blijven die ook 0.00 zowel openen als sluiten van de deuren, er zitten nog een paar gaatjes tussen waarvan de waarde 0.00 blijft ook tijdens signaal sturen. ik vermoed dat ik dus helemaal niet de knippelichten kan aansturen?
1 = voeding 12 volt
2 = massa
3= + 12 volt of massa (openen of sluiten) naar de cv motoren
4= massa of + 12 volt (sluiten of openen) naar de cv motoren
5= ontgrendel signaal van het slot linksvoor
6 = vergrendel signaal van de infrarood ontvanger
7 = vergrendel signaal van het slot l.v.
8= vrij, hier hoort niets op aangesloten te zijn.
9 = ontgrendelsignaal van infrarood ontvanger
In deze tekst staat massa op 2 terwijl op de foto de massa op 1 zit, misschien doe ik daar iets fout en moet ik de zwarte pen op 2 houden?
Wanneer je de zwarte pen aan het chassis “hangt” dan heb je alltijd de massa - te pakken.
dan hou je de rode aan pen 1 kiekert geeft hij nu rond de 12v dan is pen 1 dus +12V; geeft
hij dan 0.00 aan maar wel 12V op pen 2 dan is dat dus de +12V…......
Altijd werken vanaf chassis dan heb je een massa: 100% gegarandeerd !!!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ok, ik ga het eens op die manier proberen, maar ik moet zowiezo ergens een korte “prik” vinden op de kiekert? het is niet gemakkelijk op 2 pennen vast te houden en gelijk ook op de AB te drukken, ik ga de massa langs de dashboard bij de deur nemen
Ik heb de raad opgevolgd en inderdaad, dit klopt beter, massa op de auto en bij pen 1 12v en pen 2 0.00v
Hier komen de waardes van alle pennen en gaatjes op de printplaat aan antenne.
Pen1 = 12
Pen2 = 0.00
Pen3 = 11.XX openen - 0.40 sluiten
Pen4 = 0.70 openen - 11.XX sluiten
Pen5 = 4.11 a 5.12 openen en blijft de waarde houden tot de deuren sluiten en terug 0.00
Pen6 = 4.90 openen en blijft de waarde houden tot de deuren sluiten en dan terug 0.00
Pen7 = Exact zelfde als bij Pen6
Pen8 = Exact zelfde als bij Pen6
Pen9 = Exact zelfde als bij Pen6
Gaatjes bij de antenne, rechter 2 gaatjes (in de hoek) geven beide 0.00 bij aanraken en blijven zo zowel bij openen als sluiten
Gaatjes bij de antenne, linker 2 gaatjes (ongeveer in midden aan de rand) geven waarde bij aanraken 0.78 bij signaal gaat de waarde naar 1.60 en direct terug naar 0.78. het ander gaatje geeft waarde bij aanraken 0.01 a 0.03 en bij signaal naar 3.60 en direct terug naar 0.01 a 0.03 (bij deze 2 gaatjes is de prik zo een +- 5 seconden lang voor terug springt)
Ik vermoed dat ik iets met de volgende gaatjes kan doen? alleen weet ik niet wat de waarde is van een alarmlichtknop
Gaatjes bij de antenne, linker 2 gaatjes (ongeveer in midden aan de rand) geven waarde bij aanraken 0.78 bij signaal gaat de waarde naar 1.60 en direct terug naar 0.78. het ander gaatje geeft waarde bij aanraken 0.01 a 0.03 en bij signaal naar 3.60 en direct terug naar 0.01 a 0.03 (bij deze 2 gaatjes is de prik zo een +- 5 seconden lang voor terug springt)
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
als iemand nog een foto heeft van een relais kast met de extra aansluitingen er op, weten we meer.
Ik kan nu niet zomaar bij mijn ingebouwde kast.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Dat zou nog makkelijker zijn, een foto, konden we direct zien waar de witte connector op de printplaat zit. vind alleen raar dat er toch 2 versies zijn, 1 met extra aansluitingen en een zonder die extra’s, hoop alleen dat ik snel de juiste aansluitingen heb dan kan alles er in en afwerken.
Wanneer ik die waarden zo lees dan heb jij de uigeklede versie. Jij wil dus dat de knipperlichten aangestuurd worden en een verschil van aantal keren van knipperen bij het sluiten danwel openen
van de deuren….... Het enigste wat ik kan bedenken is het plaatsen van een timer relais
waarbij deze vertraagd afvalt. Wil je ook nog verschil (dus bijvoorbeeld 1x knipperen bij open en 2x bij sluiten) dan heb je 2 timers nodig. Mits je 2e hands geen timers kan bezetten kom ik al gauw op 45 euro uit. Is het je dat waard ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
En als ik de gaatjes gebruik in midden aan de rand, hoeveel keer gaat dan knipperen, bij mij hoeft niet verschillend zijn bij openen of sluiten, mag bij mij gerust 1x knipperen, wil alleen nog 2 kabeltjes solderen maar er nog een smak geld bijpompen zie ik niet zitten (145euro voor en kaal doosje is meer dan zat)
De enigste tijdfactor is die prik van ~3.6V DC gedurende ~5seconden. Kan er niks mee mits jij een relais vind die op 3 a 4 volt DC schakelt. Dan zou dit relais de knipperlicht installatie ~5 seconden kunnen aansturen….........
~ betekend: “ongeveer”
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
En er zou 2 prikken moeten zijn met de ~3.6V DC om zonder een timer relais te kunnen werken, ik had vandaag ontdekt dat ik links net langs de antenne nog een gaatje zat en deze vergeten te meten, heb al zitten googlen naar timer relais maar ik kom er pak tegen en weet niet wat de juiste zou zijn