32 van de 35
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »

Allochteun’s BX 1.9 TRD 1985, Start niet/nauwelijks.
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 06 augustus 2013 11:27 PM
  [ # 466 ]

Hmm… Beetje doelloze post met de verkeerde foto…

Deze bedoelde ik Wink

Verder zou ik zeggen dat ze nu apk waardig is. Morgenvroeg 08:00 herkeuring!

Remmerij werkt en lekt niet, 5 keer op en neer, geen druppels bij de retour.

Rempedaal zit er op, nieuw slangetje op de sproeier en bedrading gefixt. Ben benieuwd!

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 06 augustus 2013 11:27 PM
  [ # 467 ]

Stuk beter dit! Very Happy

Profiel  

Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- BX 19 TRD Automatic
- BX 19 TRD
Gepost: 06 augustus 2013 11:34 PM
  [ # 468 ]

Telefoons is niet mijn ding Vermond… Heb het wederom aangepast.. lompe grote vette klauwen ook Wink

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 06 augustus 2013 11:43 PM
  [ # 469 ]

Haha, mooi man. De LHM mag wat groener?

Profiel  

Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- BX 19 TRD Automatic
- BX 19 TRD
Gepost: 07 augustus 2013 11:17 AM
  [ # 470 ]

Wat groener?

Ik vond hem op zich mooi helder. Kan best zijn hoor, maar misschien lijkt het op de foto slechter door het vuil wat er al lag. In ieder geval is de oudste LHM die in de remmen zat nu ververst Wink

Wat betreft de APK:

Vervaldatum: 07-08-2014!

Eindelijk klaar. Net de dame meegenomen naar het werk, een zalig ritje naar Eindhoven. Heerlijk zwevend, luisterend naar het regelmatige gebrom van de diesel.  gooi

Iedereen: Enorm bedankt voor de tips, en bemoedigende woorden!
Nanko: Bedankt voor de pomp!
Vermond: Bedankt voor het ophalen van de pomp in het verre noorden!

Voor iedereen die ooit met de handen in het haar zit en zich afvraagt of zijn BX’je ooit weer zal rijden:
Lees dit topic… Als het mij lukt, moet het iedereen toch lukken om zijn dame op de weg te houden Smile

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 07 augustus 2013 11:20 AM
  [ # 471 ]

Gefeliciteerd! Mooi man! Hóe gaaf is het dat na zulke operaties je auto weer lekker de weg op kan en mag.

Profiel  

Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- BX 19 TRD Automatic
- BX 19 TRD
Gepost: 07 augustus 2013 11:26 AM
  [ # 472 ]

Inderdaad, heerlijk Smile

Een aantal mensen zullen zich onderweg wel afgevraagd hebben waarom die mafkees met een smile van oor tot oor in een ouwe bak over de snelweg tufte Razz

Profiel  

Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 10 augustus 2013 08:24 PM
  [ # 473 ]

Nou wil ik em voorlopig niet meer op die parkeerplaats zien he Laughing

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  

shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 354

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 10 augustus 2013 10:31 PM
  [ # 474 ]

Hulde en proficiat! (Je weet wat ze zeggen over de aanhouder… en winnen enzo…)

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5488

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 11 augustus 2013 02:35 AM
  [ # 475 ]

Indd hulde!!

Loon naar werken!!

Geniet ervan, ik weet hoe het voelt om naar héél wat opstakels te genieten van de auto en haar karakter..

Profiel  

Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- BX 19 TRD Automatic
- BX 19 TRD
Gepost: 12 augustus 2013 09:54 PM
  [ # 476 ]

Allen dank. De dame heeft me inmiddels een paar keer zonder problemen naar het werk gebracht, dus ik vond dat ze wel eens lekker verwend mocht worden.

De auto reed namelijk als een zonnetje, maar het feit dat er kleine berkenboompjes uit de deurrubbers begonnen te groeien, vond ik toch net iets té eco-friendly. Past niet helemaal bij een bejaarde diesel.

Bah….

Een dik uur later:

Zitten nog altijd wat butsen en deuken op, maar ziet er toch lekker uit zo Smile.

Binnenkort de 88’er eens fijn in orde maken (weg noodzaak, dus weg haast…) en dan eens het nieuwe interieur in deze dame bouwen. Die stalen duren en zo zijn wel lekker “racing-style”, maar ook dat past niet echt bij een oude diesel Smile

Profiel  

Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- BX 19 TRD Automatic
- BX 19 TRD
Gepost: 31 december 2013 05:54 PM
  [ # 477 ]

Zo. Sinds begin Augustus heeft de auto het prima gedaan, en ik ging er dan ook vanuit vrolijk het nieuwe jaar in te kunnen met de BX. Maar helaas, de auto staat momenteel bij mijn ouders voor de deur gestrand, met een defecte koppeling.

In mijn enthousiasme om nog wat laatste oud en nieuw inkopen te doen, zag ik helaas een auto van rechts compleet over het hoofd. Vol in de ankers, en gelukkig stond ik nét op tijd stil. Pff.. Dat ging net goed.

Auto weer aan de gang geholpen (was afgeslagen) en ging vervolgens erg moeizaam in zijn 2. Vreemd. De volgende keer koppelen kreeg ik hem helemaal niet meer uit zijn 2, en dus de auto uit laten drijven richting mijn ouders, die toevallig 100 meter verder op wonen.

Auto wilde nog net een beetje koppelen, maar het pedaal zat eigenlijk in rust al bijna tegen de vloer. Vreemd. Misschien de kabel los of iets dergelijks.. Onder de motorkap gedoken, maar daar leek toch niet echt iets fout te zitten. Dan nog maar een keer kijken of er in de auto zelf iets mis was met het pedaal.

Jawel.. Ik heb het voor elkaar gekregen, om tijdens een noodstop, mijn complete pedaal van het draaipunt af te trappen. Misschien ben ik een stuk sterker dan ik aanvankelijk dacht, of misschien had het ijzer van het pedaal toch al het een en ander geleden. Hoe dan ook, het hele pedaal trek ik nu zonder problemen onder het dashboard vandaan. Niet goed…

Nou is er van alles te vinden over het vervangen van een koppeling. Maar weet iemand ook hoe je een koppelingspedaal vervangt?
Ik ging er stiekem vanuit dat ik de as waar het pedaal op scharniert los kon schroeven, maar dat lijkt niet het geval. Of zie ik ergens een pennetje of zo over het hoofd?

Zoals ik het nu zie, lijkt het alsof ik de hele pedalenset (dus rem, gas en koppeling) moet vervangen? Dat lijkt me lastig, of valt dat mee?

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 31 december 2013 06:59 PM
  [ # 478 ]

Heb ik gehad op vakantie in Frankrijk.
Gelukkig is daar om de 500 meter een citroen garage Laughing

Blijkt een kwaal te zijn van de bx. Het pedaal breek vaak af op de PUNTLASJES !!! Even kaal maken en om het pedaal en as aflassen. Is bij mij ook gedaan zo, was met 30 min weer klaar en kon weer mijn weg vervolgen. Zit nu nog steeds zo (bijna 10 jaar verder).

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- BX 19 TRD Automatic
- BX 19 TRD
Gepost: 01 januari 2014 11:44 PM
  [ # 479 ]

Zal eerst de pedalen die er nu in zitten maar eens demonteren. Ga er iig niet aan lassen als het nog onder mijn dashboard hangt.
Heb de voorstoel verwijderd, dus heb wat dat betreft ruimte genoeg nu.

Zit alleen nog te twijfelen hoe ik het los moet halen.

Als ik de kabel van gas en koppeling los haal, en de 4 bouten los waar het frame mee vast zit, heb ik het dan op het rempedaal na los?

En hoe zit het rempedaal precies vast? Het pedaal bedient een cilinder, maar hoe zit het pedaal aan die cilinder vast? Wil niet het risico lopen iets kapot te trekken.

Mis ik nog iets anders over qua bevestiging?

Of zie ik überhaupt over het hoofd dat de koppeling toch los te demonteren?

En als laatste: ik neem aan dat een pedalenset van een niet type 1 gewoon uitwisselbaar is toch?

Thanks!

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 januari 2014 11:49 PM
  [ # 480 ]

Het klopt volgens mij wat je zegt, alleen de remservo nog, en die zit met twee boutjes vast. Kan niet veel fout gaan.

Ik weet niet of ze uitwisselbaar zijn. Ik heb er nog wel een paar van type 2/3’s mocht je er een zoeken.

Profiel  

32 van de 35
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook