Inderdaad, dan is het beste er wel af. Toch leuk dat zelfs een dieselman in hart en nieren, zoals Frank is, het een fijne motor vindt.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die wil ook wel eens opschieten




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ben straks echt benieuwd hoe benzine mij gaat bevallen?
Als ik er dagelijks mee moet rijden.
Rij al meer dan twintig jaar diesel( nooit benzine gehad)
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dus met vlot wegrijden,jaag je um eigenlijk niet hoog in de toeren?
Vond gister dat er een ver bereik in zat
Later als ik groot ben wil ik er ook 1
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Door ‘m hoog in de toeren te zetten kun je later schakelen. Dat is soms sneller. Maar voor comfortabel vlot rijden is het nergens voor nodig. Daar is de turbo wel voor deel voor verantwoordelijk, bij een benzinemotor zonder turbo moet je voor het maximum vermogen inderdaad de hogere toeren opzoeken. Dat gezegd hebbend: die grote Citroen viercilinders hebben allemaal een behoorlijk koppel op relatief laag toerental. Heerlijk relaxed rijden hoor.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Onder de 2800 rpm is die niet echt snel hoor, probeer maar eens een een echt stijle berg op te gaan onder de 2500 rpm, dan zit er echt helemaal geen puf in. Zodra de turbo een beetje begint te werken komt er wat leven in, wat vanaf 3200 rpm dan echt tot leven komt dan doortrekken tot 4500 zodat je in de volgende versnelling direct weer turbo druk heb om verder te gaan
Voor comfortabel rijden heb je idd de toeren zeker niet nodig. Als je echt het vermogen van de auto wil gebruiken dan doortrekken tot 4500 of max 5000 rpm
Als je dus echt snel de snelweg op wil rijden zit je bij 160 km/h nog met gemak in ze 4
Wat betreft de rdw keuring, de medewerkers vertelden dat het aanbod youngtimers praktisch nul was sinds een aantal maanden. Rara hoe kan dat.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat de import is stilgevallen vin’k niet zo gek. Kan ik ook niet erg vinden. Er is nog genoeg aanbod in Nederland om de liefhebbers te voorzien. En iets zegt mij dat er hoe dan ook altijd liefhebbers blijven voor mooie auto’s die uit productie zijn.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
On topic : zijn de kabels die uit de splitter komen niet verwisseld ?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Je bedoeld, diravi en snelheidsmeter omgewisseld. Kan dat?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hij stuurt goed, dus denk niet dat het euvel is.
Maar je kunt het natuurlijk proberen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
cxj schreef:Je bedoeld, diravi en snelheidsmeter omgewisseld. Kan dat?
Ja dat kan.
Volgens dibert zijn er 2splittrs wit en zwart. Wit is 5:8 en zwart is 1:1.
De diravi aansluiting is altijd 1:1.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Is dat zo?
Ik had laatst begrepen dat er enorm veel verschillende waren.
Ze bestaan in elk geval ook nog in metaal ( geen idee welke verhouding dat is.
Ik zal straks wel even kijken of de km kabel of die van de diravi rechtdoor gaat.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die van een XM schijnt ook te passen, maar werkt natuurlijk niet goed. Ook van kunstof.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kiloteller gaat rechtdoor,en volgens mij passen ze andersom ook niet.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.