Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb jij je oude bak nog uit elkaar gehad,of is ie inmiddels bij oud ijzer?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Neen. Moet nog.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
We zweven en we zweven. Inmiddels al weer een tijdje op nieuwe Energy’s. Heb een setje wielen gescoord met reserve zomerbanden. Daar moeten binnenkort de wintersloffen op.
verder gisteren koplamprelais geplaatst. De units hebben male - en female koplampstekkers zodat je snel terug kan bouwen bij problemen:
Plus direct van de accu met een zweefzekering.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat heb je mooi bedacht en gemaakt
Groot gaat toch al via relais? Of branden die ook in?
Als ik het goed begrijp moet je dus 2 van die setjes plaatsen?
Waar kun je die stekkers halen?
Ik heb ze zelf altijd in het dash geplaatst om het onzichtbaar te houden, maar ik denk dat ik jouw oplossing beter vind.
Omdat het weer helemaal origineel te maken is (als je dat al zou willen) en omdat heel makkelijk de stekkers kunt overprikken als het relais onderweg stuk zou gaan.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Inderdaad 2 setjes. Die stekkers koop je bij Rick Donkers. Niks knippen in draadboom!! Geen idee of de grootlichten al een relais hadden. Heb ze zonder te denken dubbel gemaakt. Ze hangen bij de lampen om de plusdraad (die de lamp stroom voert) zo kort mogelijk te houden. Ook aarde voor de lamp is apart.
je kan ze vrijwel onzichtbaar onder de koplampunits kwijt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Grootlichten zijn origineel niet door een relais geschakeld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bij een serie 2 wel.
Relais 735.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd net als het mistlicht, dat gaat ook standaard via een relais.
Groot licht is denk ik ook minder erg, gezien je dat bijna nooit langere tijd aan het staan. Dus kleine kans op inbranden.
Die H4 male stekker is wel mooi, die hadden ze een paar jaar geleden nog niet!
Ik heb mijn setje toen moeten maken moet losse pinnen, alleen de female stekker was er toen.
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Arjan Verkade schreef:Die H4 male stekker is wel mooi, die hadden ze een paar jaar geleden nog niet!
Heb even op zijn site gekeken, de male steker is een stukje huisvlijt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Deze?
http://www.rdae.nl/kabelschoenen-div/ongeisoleerde-kont/7808-mm-15711-00
@Boog
Heb je die stekker in een voetje van een female stekker gezet?
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nee, deze http://www.rdae.nl/30145bcon-koplampstekker-kontra-p-2897.html
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is in feite ook wat ik bedoel, alleen dan te koop in een setje.
Wel mooi dat ze daar een oplossing voor bedacht hebben.
Het is dat je ze voor een DS niet nodig heb anders had ik ze daar voor besteld.
Daar heb je weer van die stekkers nodig die door een hele DS heen zitten, maar ik dacht niet dat ze die hier op deze webshop hadden.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En die zijn ook gewoon te koop
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ok, ik heb altijd gedacht dat ook bij s1 grootlicht via een relais ging.
Nou dan heb ik weer een klusje
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even goed luisteren bij het inschakelen, meestal hoor je hem wel klikken.
Tenzij die achteraf al ingebouwd is onder de motorkap. Bij een serie 2 zit het relais gewoon in de lunelle.