Tja, met die ~3.6V kun je dus weinig en die tijdrelais met z’n hoge aanschafprijs…..
Ik ben door m’n optie’s heen
Het probleem zit ‘m dus in het knipperlichtrelais x-tijd aan te sturen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
En die relais moet tussen de keikert en de alarmlicht zitten
Juist: vanaf pen 3 of 4 (kiekert) wanneer de spanning dus na, pakweg 3 seconden, afvalt dankzij het timer relais. 3 seconden op de lichten 2x te laten knipperen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
goed goed, en een kabel van de keikert naar de timer en van de timer 2 kabels naar de alarmlicht
juist
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ga eens informeren bij de gamma, of zoiets hebben liggen
Succes !!! alleen heeft gamma geen 12V timer relais…......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Voor de knipperlicht aansturen zou er dus vanuit de keikert 2x 12V moeten komen van hoogstens 3 seconden dan kan het gemakkelijk zonder de timerrelais? ga toch nog is pen 3 + 4 uitmeten, met al die waardes kan ik het fout genoteerd hebben
En daar komt ie nou mee…..........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ja, sorry, zal morgen nog is proberen met die pennen
Ja, ik denkt dat deze waardes beter zijn van pen 3 & 4, ik dacht dat bij de vorige meting deze waarde geen korte prikken waren, niet goed opgelet dus
Pen3 = Korte prik 11.68 en terug 0
Pen4 = korte prik 11.68 en terug 0
Pen3 Korte prik bij openen (+- 5 seconden) bij sluiten 0.74
Pen4 Korte prik bij sluiten (+- 5 seconden) bij openen 0.74
Ook even rap de waardes van de alarmlicht: moet wel melden dat ik 8 kabels heb achter de alarmlichtknop.
Onderste 2 kabels (Oranje + Groen) beide +- 8.80V
Links boven (Oranje + Grijs) beide +- 11.80V
Dit is van een saxo van 95 tot 98 en aangezien je een 96’r hebt….......
65 = alarschakelaar
66 = knipperautomaat
50 = richtingaanwijzer
Moeten ze perce knipperen of mag er ook fff +- 5 seconden lang spanning op de knipperlampjes staan ??
is minder omslachtig om aan te sluiten!!!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Mag ook 5 seconden knipperen hoor, moet dan een 2-draads op de alarmlicht met de zelfde waarde?
Die diagram is echt een warboel voor mij, misschien om de nr’s op de kabel zou pak helpen omdat ik daarstraks bij mij ook nr’s zag staan op de alarmlicht kabels.
Is ook het beste om een 2-draads te solderen op de pen 3 + 4 en de iets anders?
Denk bij de diagram bij 65, nr’s 5 + 6
Wat je zo bedenkt is wel “grappig”“: alle oranje lampjes aan de rechterkant van je saxo gaan continue branden gedurende 5 seconde bij sluiten en alle oranje lampjes aan de linkerkant bij sluiten.
Probleem is dat je bij het sluiten van de alarmlichtschakelaar een + zet op pen 3 en 4 van de kiekert
wat (waarschijnlijk) het einde van de kiekert betekent (rookpluimpje uit de kiekert o.i.d.).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dus met andere woorden ik kan via pen 3 en 4 niet de knipperlicht aansturen achter op de alarmlichtknop