Klopt km gaat rechtdoor, maar je kunt ze wel wisselen.
Ik weet ook zeker dat niet alle wormwieltjes die eronder zitten gelijk zijn.
Je kunt dus als er maar 2 splitters zijn, en er minimaal 2 soorten wormwielen zijn, minimaal 4 overbrengingen maken.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nee zes
Splitter 1 op 1 met twee verschillende worm wieltjes =. 2
Splitter 5 op 8 met twee verschillende worm wieltjes. = 2 * 2 = 6
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je bedoelt dat je de 5:8 splitter op 2 manieren aan kan sluiten. Toch? De kmteller gaat rechtdoor idd. Dus de vertraging is voor de diravi bol. Die bepaalt dus samen met het wormwiel bij welke snelheid je stuur zwaarder wordt. Wat de teller aangeeft maakt dus niet uit welke splitter je hebt. Heeft het tot voor kort in de steely verkeerd gezeten….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Toch wel, want ik heb er ook een verkeerde splitter in gehad, toen gaf de teller ook teveel aan.
Inmiddels heb ik gekeken, ze zitten niet verkeerd om. Kan iemand me vertellen hoe ik dit het beste demonteer? Zoals altijd heb je nauwelijks ruimte om te kijken hoe het in elkaar steekt.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
In het verlengde van de kilo teller kabel( want die gaat recht door)
Zit een boutje die kun je eruit draaien en dan kun je alles eruit trekken.
Zorg ervoor dat je het worm wieltje niet mee trekt,want die kan ook nog in je differentcieel vallen.
Al zal dit laatste niet snel gebeuren.
Succes.vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hoe kun je voorkomen dat deze meegetrokken wordt? En ik neem aan dat je eerst de twee kabels verwijderen moet d.m.v. een boutje?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je het boutje los hebt,kun je alles in 1 keer naar boven “trekken”
Als je dit voorzichtig doet komt het wel goed.
De kabels af zonderlijk zitten ook met twee boutjes vast,zie foto Arjan
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gelukkig heb ik de mijne niet zelf vervangen, want het is best een pokke werk als de monteur er zo mee bezig zag.
Hoe ze het deden:
Km teller bovenin delen.
Diravi kabel los van de bol.
Vanaf onderaf loshalen op de bak.
Daarna met de kabels de splitter omhoog trekken. Dat wormwiel komt dan idd wel mee.
Nieuwe splitter aan de kabels zetten
In omgekeerde volgorde terug.
De grootste uitdaging is dan het wormwiel te laten plakken in de splitter en dan precies in de bak te laten vallen…
Dat plakken lukt dan aardig met een hele klodder kopervet.
Vaak dan nog meerdere pogingen nodig, het blijft lastig…




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kunt wormwieltje ook eerst terug zetten met een tangetje.
En als je het onderst boutje er niet helemaal uit draad kan het worm wieltje er ook niet uit.
Kom anders effe hier langs kun je het goed bekijken,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik gebruik een magneetje aan een steeltje.
Let wel op dat het ringetje niet in de bak valt.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Bedankt voor de duidelijke opsomming.
Frank, dat is wellicht verstandig.
Erik, een magneet voor het wormwieltje? en waar zit het genoemde plaatje.
Zo te horen een uitdaging, we zullen zien.
zo ongeveer.
ik zag ook net dat dat stalen busje blijft zitten als je de bout er niet helemaal uithaalt.
daar wordt het wel een stuk makkelijker van omdat het wormwiel dan niet meekomt.
en bekijk ook even de o ringetjes goed, daar kan hij eventueel op gaan lekken (heb ik al eens gehad)
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Erik, bedankt voor de duidelijke foto!
Andere vraag; weet iemand hoeveel exemplaren er nu eigenlijk precies gebouwd zijn van het “tussenmodel”? Ik heb getallen gelezen van tussen de 263 en de 5000 exemplaren. Het eerste getal is natuurlijk absurd, het tweede lijkt me nog tevens aan de lage kant. :


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goede vraag. Het CX boek Une Linge Prestigieuse komt niet verder dan de stelling dat ze tegenwoordig best zeldzaam zijn.