13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
   
Bram’s Bx 1.9 TRS 1986 Type 2 Automatic—> Verleden tijd….
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 11 juli 2013 11:39 PM
  [ # 181 ]

De Bx is sinds Zondag mn dagelijkse vervoer, omdat ik de Xantia aan een maatje van me heb verkocht
Dinsdagavond wilde ik ff bij Twan gaan buurten, dus de Bx gepakt.
Rij ik de straat uit, gaat het acculampje branden.
Dus ik dacht gelijk aan de dynamo.
Motor uitgezet en weer starten… lampje uit.

Vervolgens bij Twan aangekomen, wagenpark bewonderd en wat geouwehoer later bied ik Twan een rondje in mn TRS aan.
Daar had hij wel oren naar Smile
Vervolgens gaat na het starten de dashboard verlichting nagenoeg uit, geen richtingaanwijzers, maar wel alarmverlichting en normale verlichting.
Dit leek mij te duiden op een brak contactslot.
Aangezien het slotenset toch nog vervangen moest worden, omdat ik maar 1 sleutel voor het contact heb en 1 sleutel voor de rest, heb ik er gisteraaf een ander slotenset in gezet.
Tevens gelijk de LHM ververst, doorgespoelt en de remmen ontlucht.

De Bx veert alleen nog steeds niet zoals ik dat wil.
Twan zn 16V vind ik gelijkwaardig of zelfs iets soepeler veren, met name de achterzijde.
Vreemd, want mn bollen zijn tenslotte pas allemaal gedaan…
Ben ik dan zo verpest door de Xantia dat ik comfortbollen onder de Bx moet monteren?

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 11 juli 2013 11:42 PM
  [ # 182 ]

stroeve voorpoten?

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 11 juli 2013 11:52 PM
  [ # 183 ]

Nou, die zijn alleen stroef als vanuit de laagste stand omhoog gaat.
Dat geven ze een paar kraakjes, verder gaat het soepel.
Als je de auto een paar uur neer zet en je drukt dan even op de voorkant kraakt ie ook even, maar daarna is ze weer soepel zonder kraakjes.
Maar het gaat me eigenlijk om de achterzijde.
Uitveren gaat goed, maar het inveren gaat naar mijn idee te stug.

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 12 juli 2013 12:09 PM
  [ # 184 ]

die stroevigheid had ik ook last van bij mijn 1400, het was het net niet met de vering. Wel verse LHM, vers gevulde bollen en goede veerpoten. Ik heb toen van iemand de tip gekregen om de hoogteregelaars schoon te maken, dat bleek de gouden tip. Bij mij veert de boel weer helemaal soepel, het schoonmaken maakte een wereld van verschil.

Groet,

Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 13 juli 2013 12:02 PM
  [ # 185 ]

Top Chris!

Was het veel werk?

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 13 juli 2013 12:42 PM
  [ # 186 ]

Veel werk… mmmm

Het schoonmaken zelf niet, dat is een eitje. Maar het uit en in de auto krijgen is een klerewerk! Met name de voorste hoogteregelaar, de achterste is wel te doen. De locatie van de voorste, de ontwerper die dat bedacht heeft moeten ze levenslang geven.

Afgelopen week heb ik me er voor het eerst in mijn sleutelcarriere aan gewaagd. Bij BX-en zonder stuurbekrachtiging kun je er onderaf nog een beetje bij zonder de lange aandrijfas eruit te halen. Voorste regelaar zit aan de boven/voorkant rechterzijde van het subframe voor. Bij voorkeur op brug anders auto hoog en stevig op bokken zetten, systeem drukloos maken, hendel binnen in de rijstand laten en met heel veel rust in je lijf en geduld eronder gaan liggen. Goed passend gereedschap in de maatjes 8, 10, 11 o.a. leidingsleutels en een goede lamp is een must. Gewoon rustig beginnen, je ziet vanzelf hoe het zit. Erin en eruit halen van de voorste heeft me ongeveer anderhalf uur gekost en heel veel engelengeduld. De achterste een half uurtje. Schoonmaken zelf is 10 minuten werk.

Oh, en de slang die met een slangklem vastzit, even opletten dat je geen LHM douche krijgt, afdoppen met een boutje. Ben gelukkig brildrager… anders had ik geweten hoe LHM in de ogen voelt.

groet,

Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 14 juli 2013 11:49 PM
  [ # 187 ]

Dank je Chris, gaat goed komen.

Om die LHM douche te voorkomen kan je na het in de laagste stand zetten nog ff de ontluchtongsschroef open doen Wink

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 juli 2013 12:19 AM
  [ # 188 ]

Het is natuurlijk goed nieuws dat de BX na het schoonmaken van de hoogteregelaars weer naar tevredenheid veert, maar ik vraag me af hoe dat kan. Van lage naar hoge stand en vice versa zou ik me iets bij voor kunnen stellen dat de hoogteregelaar daar invloed op heeft, maar als de BX op rijstand staat, hoort de hoogteregelaar ‘dicht’ te staan, en zou geen invloed op vering of demping moeten hebben. Het kan dat ik iets over het hoofd zie, maar ben dan benieuwd wát.

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 11 augustus 2013 11:46 PM
  [ # 189 ]

Dankzij de oplettentheid van Coen liggen er nu 2 nieuwe originele voorschermen zonder knipperlichtgaten bij mij op de vliering.

Coen stuurde me de advertentie door die op MP stond, en ik ben ze gelijk op gaan halen in Amsterdam.

Daar ben ik heel erg blij mee!!!
Nu heb ik eindelijk de ingrediënten om mn Bx schadevrij te maken Very Happy

Thanks Coen!!!

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 augustus 2013 12:02 AM
  [ # 190 ]
Vermond schreef:

Het is natuurlijk goed nieuws dat de BX na het schoonmaken van de hoogteregelaars weer naar tevredenheid veert, maar ik vraag me af hoe dat kan. Van lage naar hoge stand en vice versa zou ik me iets bij voor kunnen stellen dat de hoogteregelaar daar invloed op heeft, maar als de BX op rijstand staat, hoort de hoogteregelaar ‘dicht’ te staan, en zou geen invloed op vering of demping moeten hebben. Het kan dat ik iets over het hoofd zie, maar ben dan benieuwd wát.

Ja, dat is inderdaad vreemd.
Misschien bleef ie iets te hoog staan, dan is de veerweg naar beneden kleiner.
Door een soort van grote hysterese zeg maar, of hoe noem je zo iets…
De nauwkeurigheid van de hoogte is misschien beter geworden door het schoonmaken.
Andere reden zou ik zo niet kunnen bedenken…

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 22 september 2013 03:18 PM
  [ # 191 ]

Ik heb het een tijdje tegen kunnen houden, maar Helaas, het is zover….. Sad

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 22 september 2013 06:47 PM
  [ # 192 ]

Kwijl…. Wat doe je me aan?!

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 22 september 2013 07:15 PM
  [ # 193 ]

Tja…..
Dit is zo klote, maar geen andere mogelijkheid…. Sad

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 06 oktober 2013 11:48 PM
  [ # 194 ]

Vandaag weer ff wat tijd vrijgemaakt voor mn wagentje.

Lekker ff de auto gestofzuigd vanbinnen en het leer een uitgebreide behandeling gegeven.

Het leer staat in de zalf Wink

En weer volledig op en top!!

En nog een plaatje door Fred gemaakt haar “vaste” plekje,

Daarna nog heeft Fred nog een leuk plaatje gemaakt love5

Vanavond nog een lekker rondje gereden

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 13 oktober 2013 01:12 AM
  [ # 195 ]

En helaas, ze is weg.

Vertrokken naar België, en staat nu droog binnen gestald.
De nieuwe eigenaar heeft ook een Ds uit ‘69 en een 5 jaar oude C5 Tourer 2.7 HDI met hydractief, dus gelukkig een liefhebber!

Laatste foto toen ze nog van mij was….

Groepsfoto-tje

Trotse nieuwe eigenaar

Dag trots, ik zal je enorm missen!!

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
 
13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook