Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
hall,
daartrak tijdens het rijden kwam opeens de storing uitlaatgas tevoorschijn op mijn boordcomputer
het lampje van motor storing is natuurlijk ook aan gegaan.
verder merk ik niets aan de wagen tijdens het rijden of stationair draaien
hij is van bouwjaar 2003 en heeft nu 116 000 km
distributieriem en waterpomp zijn vervangen maar dit speelt hier geen rol in.
heb al ergens gelezen dat de lambasonde stuk kan gaan vanaf 100 000 km
iemand hier ervaring mee.
ik wil me zelf software en kabel bestellen voor wagen uit te lezen als dit nodig is maar deze kost al 79€
dus mssh beter bij een garage langs gaan?
normaal doe ik alles zelf aan deze wagen maar met dit probleem kan je niet veel zonder de juiste software.
of kan je zonder dit ook iets meten/zoeken
Je kunt het beste de wagen uitlezen met de lexia de storing kan van alles zijn, heb zelf deze melding vorig jaar ook gehad. Na uitlezen gaf de lexia aan veroudering katalysator, heb eerst de 2 lamda’s vervangen gezien de km stand van 220.000km maar na een paar 100km kwam de meldng terug. toen ook de katalysator vervangen en sindsdien 15,000 km gereden zonder de melding, heb zelf al wel een paar jaar de lexia en diagbox software en interface. Als je veel zelf doet aan je wagen is dit ideaal je kunt foutcodes uitlezen en wissen en zien of het een tijdelijke dan wel permanente storing is ook kun je accessoires inbouwen en activeren die orgineel niet in de wagen zitten zoals bijvoorbeeld cruise control. Dus als je rgelmatig zelf sleutelt is zo’n lexia set zeker aan te bevelen.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
momenteel is de storing weg
ga eens afwachten als hij terug komt als de motor warm is.
ik had deze software op het oog ben ik hier ook iets mee.
http://www.diagnoseapparatuur.nl/ELM-interface/241/elm-5-compact
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
meschien laatste tijd, veel korte ritjes gereden? dan kan dat ook voorkomen, als je vaak korte ritjes maakt, is het beter niet naar een te hoge versneling te gaan, en de moter op plm 3000tpm te houden, dit voor komt dat de boel dicht slibt. want ja 116000km in 10 jaar is niet veel.
De elm interface ken ik niet maar lijkt me een universele obd lezer, met de lexia kan eigenlijk alles wat de dealer ook kan maar is alleen voor citroen en peugeot. Ik heb dus een lexia en bedoel dus zoiets:
http://www.ebay.de/itm/Citroen-Peugeot-Diagnostic-Tool-PP2000-V24-Lexia3-V48-Diagbox-V7-13-/281149682218?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item4175d3b22a
daar heb je voor je xsara meer aan als de elm denk ik.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012