



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
break23m schreef:Conclusie: we weten het niet, maar ten minste 3282?
Nee 6942
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik zit blijkbaar niet goed te lezen. Okay - in het aantal van 1985 zitten dus geen serie 2 GTI Turbo’s.
De serie 2 GTI Turbo is ook al uit 1985. Vandaar de verwarring.
Deze Duitser is het niet met je eens Frank.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is niet eens een Prestige, zoals die Duitser aangeeft.
Zal de rest van het verhaal ook wel niet kloppen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb mijn gegevens van NOËL VAN WILGENBURG.
Neem aan dat deze kloppen.
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Capslock blijven hangen Frank?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Leon ik heb nog een cadeautje voor je,
Kun je alles zelf lezen over aantallen en verbruik en dergelijke enz enz…..
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Capslock blijven hangen Frank?
Nee hoor,
De tweede regel was ie weer uit
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:Leon ik heb nog een cadeautje voor je,
Kun je alles zelf lezen over aantallen en verbruik en dergelijke enz enz…..VgF
Ik neem aan dat je het over de cx catalogus van Noël van Wilgenburg hebt? Ik was vergeten dat ik die had en wat er allemaal in staat. Na enig zoeken kwam hij tevoorschijn.
Er staat dat de serie 1 gti turbo gemaakt is van oktober 1984 tot juli 1985. Na juli 1985 kwam de serie 2. Bij de productieaantallen wordt nergens gesproken over “modeljaar”. In mijn ogen wordt bij de aantallen van 1985 geen onderscheid gemaakt voor serie 1 of 2.
Overigens mag je je afvragen of de getallen überhaupt wel correct zijn omdat in 1985 volgens de tabel ongeveer even veel gti’s als gti turbo’s zij verkocht.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Productie aantallen kloppen wel.
Dus dan klopt die 5000 van jou wel aardig.
“Overigens mag je je afvragen of de getallen überhaupt wel correct zijn omdat in 1985 volgens de tabel ongeveer even veel gti’s als gti turbo’s zij verkocht.”
Waarom kan dit niet of is onwaarschijnlijk?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Normaliter kun je toch wel stellen dat hoe luxer/ duurder, hoe minder vaak verkocht.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dan zou de 20RE dus de meest verkochte CX serie 2 moeten zijn…? Ik vraag me af of dat zo is.
Gek eigenlijk, ik ben bij eerdere advertenties ook vaak het aantal 1500 tegengekomen als het om de serie 1 GTI Turbo gaat. Klopt dan dus ook niks van als ik het bovenstaande lees.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij een grotere auto als de CX denk ik dat het basis model niet altijd het meest verkocht is. Maar ook zeker niet de turbo.
Ik vermoed dat in geval van een serie 2 de 22 TRS veel verkocht is, net even wat meer dan het basis model en misschien niet eens veel duurder in aanschaf. De GTi zal ook nog goed verkocht hebben als je net even wat meer luxe wilde.
Het nadeel van een 20 RE is gewoon dat niemand het de moeite vind om ze te bewaren, deze auto’s worden dus veel eerder gesloopt dan een relatief luxe 25 GTi.
Ik heb het achterste zijruitje er uit gehaald omdat deze niet dicht meer was. Nu moet ik de oude kitresten verwijderen voordat hij opnieuw gekit wordt. Heeft iemand een tip hoe dat het beste gedaan kan worden zonder de lak te veel te beschadigen?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon even naar de schilder en kit verwijderaar kopen,gaat prima.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.