72 van de 92
« Eerste  < Vorige 70 71 72 73 74 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 juli 2013 11:14 AM
  [ # 1066 ]
Timo1990 schreef:

Klinkt toch als een brakke dynamo. Hoeveel laadt die bij bij lopende motor?

Hij laad volgens de norm..

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 31 juli 2013 11:25 AM
  [ # 1067 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Oke,

De accu en dynamo zijn doorgemeten, en die bleken goed tijd te zijn volgens de meeting (ik heb trouwens laten doen door iemand die verstand heeft van de elekt)

Maar goed, dan moet ik even kijken of ik een andere dynamo kan regelen..

Als ie “goed” is waarom een andere Gert ? Ik ben de weg een beetje kwijt.

Profiel  
 
Gepost: 31 juli 2013 11:26 AM
  [ # 1068 ]
GWHENDRIKS2 schreef:
Timo1990 schreef:

Klinkt toch als een brakke dynamo. Hoeveel laadt die bij bij lopende motor?

Hij laad volgens de norm..

En wat is de norm? Soms is gewoon antwoord geven net even wat specifieker Very Happy

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 31 juli 2013 11:26 AM
  [ # 1069 ]

Afgelopen weekend viel je het probleem op.


Wanneer is de meting gedaan?
Dat is namelijk natuurlijk een momentopname geweest en het is volgens mij allemaal niet nieuw meer…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 juli 2013 11:26 AM
  [ # 1070 ]

Als ik de opmerkingen zo hoor, zou het toch iets niet goed zijn met de dynamo Jaap?

Dus dan lijkt me wijs om te kijken of er een andere erop kan..

Edit: Gisteren is de meting geweest Ew..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 juli 2013 11:31 AM
  [ # 1071 ]
graddus schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:
Timo1990 schreef:

Klinkt toch als een brakke dynamo. Hoeveel laadt die bij bij lopende motor?

Hij laad volgens de norm..

En wat is de norm? Soms is gewoon antwoord geven net even wat specifieker Very Happy

Het werd al gevraagd…

Wat was je laadspanning gister?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 31 juli 2013 11:32 AM
  [ # 1072 ]

Je kan de huidige ook voor de lol eens laten reviseren.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 juli 2013 11:34 AM
  [ # 1073 ]

Arjan, sorry hoor maar de géne die het door meette wist wat het moest zijn de waarden, en die waren goed..

Ik weet het zelf niet meer wat hij zei qua waarden..

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 31 juli 2013 11:38 AM
  [ # 1074 ]

Misschien kan je het zelf Gert ? Ik ben ook een leek met electronika, maar een multimeter over twee accupolen zetten durf ik nog wel….

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 31 juli 2013 12:09 PM
  [ # 1075 ]

Kan je aan die bekende die het gedaan heeft het niet vragen wat het was? Dan weten we het in elk geval zeker. En anders zelf nog een keer doen inderdaad. Had je zelf een multimeter? Zet hem op 20 Ah, en zet dan beide uiteinden met lopende motor op de - en de + pool van de accu. Als het goed is moet er dan meer dan 14 volt weergeven worden.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 31 juli 2013 12:45 PM
  [ # 1076 ]

Alleen dan op 20V zetten Smile.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 31 juli 2013 01:38 PM
  [ # 1077 ]

Uuuh, Ah moet volt zijn ja.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 juli 2013 01:40 PM
  [ # 1078 ]

Zal eens een poging wagen..

Morgen dan, eerst effe werken..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 juli 2013 01:43 PM
  [ # 1079 ]

Hoeveel volt er geladen wordt zegt nog niet alles hoor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 augustus 2013 01:07 PM
  [ # 1080 ]

Goed ondertussen, ligt er een leen dynamo te wachten om in gebouwd te worden, zodat ik kan zien of de mijne indd aan het overlijden is..


Iets anders:

-Deurrubbers Hoe kan ik die behandelen dat ze soepel blijven en belangrijk water tegenhouden?
Ik lees diverse middelen maar wat is nu de beste oplossing van toepassing?

 

(Ondertussen is de karakterbak aan het logeren bij de garaga/spuiter, Morgen heb ik de tijd om haar op te halen… Kan ik hopelijk van het weekend eens klussen aan de BX voor de verandering!)

Profiel  
 
 
72 van de 92
« Eerste  < Vorige 70 71 72 73 74 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook