Hallo!
Al een tijdje niet meer actief op dit forum, maar intussen een leuke verlengde c15 1.8d gekocht! Ideaal als minicamper en rijdt verbazingwekkend goed. Heb zelf ook nog een andere klassieker, namelijk een bmw e23 745i highline.
De c15 heeft echter wel een probleempje, namelijk de koude start is erg slecht. Als ie eenmaal loopt, loopt ie netjes, rijdt ie goed en rookt ie bijna niks. Het voorgloei lampje gaat wel aan (en ik hoor het relais 30sec later klikken), maar ik meet geen spanning op de gloeibougies. Ik denk zelf dat het relais kapot is, maar misschien weten meer ervaren citroen eigenaren hier iets over te zeggen?
Alvast bedankt, en toch leuk om weer een citroen te hebben!
opgelost
Het was een draadbreuk net na het relais. Hierdoor deed alles het naar behoren, maar bereikte de stroom de gloeibougies niet. Na al die jaren in een strakke bocht te hebben gezeten is ie langzaam kapotgegaan. Ik had zelf eerder het relais losgehad om alle contacten te reinigen en ik denk dat toen de draad gebroken is.
Dat is nog snel zelf gevonden.
Was de draad gebroken net achter het stekkertje?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
breuk zat in de draad naar de gloeibougies toe, inderdaad net achter het aangeknepen oogje. Hij start nu weer zonder te roken bij de eerste twee of drie keer rondgaan, dus ik ben blij.