ik wil na jaren DS gereden te hebben op zoek naar een Cx .
mijn voorkeur gaat uit naar de 1e serie en wil graag weten welke uitvoering
Een distributieketting hebben en werke een riem !!
Mijn voorkeur gaat uit naar een luxe uitvoering met 5 bak en schuifdak .
Het schuifdak schijnt vaak te lekken graag zou ik hier een advies over krijgen.
groet v grosman












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Elke 2400 & 2500 uitvoering heeft een ketting.
De oude 2000 en 2200 modellen hebben ook een ketting.
De latere (Douvrin) motoren hebben een d-riem die je dus moet vervangen.
Vaak worden deze aangeduid als CX 20 ***, de oude met ketting vaak als CX 2000 ***
Wat wil je qua uitvoering eenvoud of luxe?
Hallo volkert,
Iedereen zal je afraden een schuifdak cx te nemen.
Zoek er maar eens op in de zoekfunctie.
Arjen zijn verhaal gaat over de benzine uitvoeringen, wil je benzine of diesel?
Diesels zijn tegenwoordig in de aanbieding, maar waarschijnlijk wel mrb.
Wat je ook koopt roest is de grootste boosdoener.
Edit: waarom wil je weten welke een riem en welke een ketting heeft?
Maw wil je geen gerammel of ben je bang voor brekende riemen?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik had over een regeltje heen gelezen, je wil een luxe uitvoering.
Bij een serie 1 heb je eigelijk 2 luxe uitvoeringen, de Pallas en een GTi.
De GTi heeft een wat sportiever uiterlijk met meer zwarte accenten en lichtmetalen velgen.
De Pallas eigenlijk net als bij een DS, meer RVS/chroom werk.
Ik denk dat de GTi net iets luxer is, maar het is maar net wat je meer aanspreekt.
Hallo forumleden.
Super zo snel als ik een reactie krijg , hiermee kan ik een afweging maken bij het
Zoeken naar een cx ( benzine)
groet Volkert



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Arjan Verkade schreef:Bij een serie 1 heb je eigelijk 2 luxe uitvoeringen, de Pallas en een GTi.
En de Prestige!
Way out in the water, see it swimming.
In type 1 nooit distibutieriem.
Schuifdak op serie 2 noooit doen altijd gezeur. Maar serie 1 gaat wel! daar is niet zoveel mis mee.
Maar een dichtdak is natuurlijk (bijna) nooit lek.
Serie 1, roest inderdaad. En let op het onderhoud, alles moet goed zijn en het doen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Lees anders even het draadje van Niels door,die is ook aan het zoeken.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/222143/
En welkom hier ,in het cx gedeelte.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Type 1 cx 20 heeft wel een distributieriem
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het oude 2000 blok (tot ca 1980) niet. De Douvrin-blokken (zie post van waterman) wel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Precies wat Arjan in de tweede post al uit de doeken doet dus eigenlijk

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nelis Infra schreef:Arjan Verkade schreef:Bij een serie 1 heb je eigelijk 2 luxe uitvoeringen, de Pallas en een GTi.
En de Prestige!
Zeker een luxe uitvoering, alleen doordat het een verlengde uitvoering is komen daar ook wel weer extra nadelen bij kijken
Nadelen ?
Verklaar je nader
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Extra roest gevoeligheid door de verlenging.
Achterdeuren zijn zeldzamer, lastiger te vinden. Hetzelfde geld voor interieurdelen.
Zwaarder.
Zulk soort zaken
Natuurlijk wel mooie auto’s, al is de lijn natuurlijk een beetje vreemd bij een hoogdaks wat ze weer bijna allemaal zijn…
Als je niet per se een Prestige wil kan je denk ik beter voor een berline gaan.