Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als de onderkant net zo netjes als de rest wat je op de foto’s ziet lijkt me het ook een net prijsje, zeker voor een 2de neus.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Drie jaar nadat ik mijn DSuper heb verkocht, ben ik weer voorzichtig aan het uitkijken voor een DS, een 2de neus zou de voorkeur hebben, of 3de neus 1968 (owv het dashboard). Twijfel twijfel. Haal ik weer zo’n bakbeest in huis?
Deze Pallas staat te koop in het Antwerpse maar staat op NL kenteken. Verdere voorgeschiedenis onbekend.
Vraagje: auto lijkt omgebouwd van rode olie naar groene olie, is dit een verbetering voor de auto? ik geloof dat in die jaren de hydrauliek met de LHS2 toch redelijk op punt stond?
En is de langeslagmotor qua karakter enigszins vergelijkbaar met de DY3 die in mijn DSuper lag?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
BEsuper schreef:
En is de langeslagmotor qua karakter enigszins vergelijkbaar met de DY3 die in mijn DSuper lag?
Nee. Minder soepel, meer herrie en minder trekkracht. Daarbij ook zeker 20 pk minder. Maar, een goede lange slag loopt wel 160 km/h en is ook redelijk zuinig (ca 1 op 9)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de puristen zeggen dat een rood systeem lekkerder veert… Echter LHS is in hoge mate hygroscopisch (trekt vocht aan), is erg duur en vreselijk aggressief dus pas op met lekken op de lak.
Dus ik zeg ja. een groen systeem is een verbetering.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik ben er ook ooit eens gaan kijken voor een 3de neus PALLAS in een grijs/groene CX kleur. Wanneer je door mijn topic scrolled kom je hem vast wel tegen. De man vertelde me toen dat hij wilde stoppen met de DS’n, hij had er toen een stuk of 3 staan. Maar wanneer ik op kapaza e.d kijk zie ik toch dat hij regelmatig een andere DS te koop heeft.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik ben zo brutaal om hier even mijn eigen advertentie te pluggen:
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/5385
Leuk voor restauratie en/of onderdelen!
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004
- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Ben sinds 1999 in het bezit van een DS20 BVH (non-Pallas) uit 1974. Qua vermogen te vergelijken met een DSuper. Wellicht iets beter geisoleerd. Kocht in 2005 mijn DS19 M Pallas uit maart 1965 (Belgische productie). Bij normaal gebruik (ik rijd meestal 100 tot 110 km/uur op de snelweg) valt mij het verschil in geluid en vermogen alleszins mee. Ik ervaar nauwelijks verschil.
Mijn DS19 is uitgerust met LHS2. Weinig problemen mee, alleen kan vervanging van goede nieuwe onderdelen lastig zijn (lekzakken, membramen veerbollen, etc).
Auto kan ik op basis van de foto’s weinig over zeggen. Heb alleen meer vertrouwen in deze:
vriendelijke groet,
Mark
ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96
What the hell!!
http://www.leboncoin.fr/voitures/527066980.htm?ca=12_s
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
deze beschikt over genoeg licht!!!!!
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Daar maakte je vast indruk mee in de banlieus in de jaren 80.
Er zou nog een sierstripje op de wieldoppen kunnen!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je alle onzin wegdenkt lijkt er een nette auto onder te zitten, ik zie nergens roest, schade of andere zaken op het eerste gezicht..
Maar ja alles eraf trekken gaat wel schade opleveren
het lijkt wel een kermis atractie!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ja, ik schrok ook toen ik hem voor het eerst zag. Heb er nog eentje maar dat is meer schrikken op positieve manier. Zolang je de rekening maar niet hoeft te betalen
http://www.cqsbelgium.be/car_sale/583-Citroen_DS_ID_19_Cabriolet.html
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Vreemde kleurstelling…