Motor ontwerp 2CV gejat van jaren ‘20 vliegtuig
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 18 januari 2006 07:29 PM

Tijdens een bezoekje aan een vliegtuigmuseum in de Duitse Eiffel ondekte ik iets vreemd: In een ‘volkomen origineel’ vliegtuigje uit de beginjaren van de vliegerij zit een motortje dat als twee druppels water lijkt op onze tweepitter. Heeft ontwerper Becchia dan toch plagiaat gepleegd???? Cool

Edit Patje74; foto geplaatst

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 18 januari 2006 07:32 PM
  [ # 1 ]

plagiaat?
misschien is het een samenwerking…

ik heb via google wel eens foto’s gevonden van vliegertjes met VISA-blokjes,
lijkt me niets onrustwekkends Smile

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 18 januari 2006 10:44 PM
  [ # 2 ]

oeps ... had het jaren 20 aspect over het hoofd gezien Surprisedops:

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 januari 2006 11:00 PM
  [ # 3 ]

De overeenkomsten zijn inderdaad frappant. Maar we moeten niet vergeten dat de vorm van het 2CV blok natuurlijk vrij voor de hand liggen is voor een 2 cilinder boxer…

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 18 januari 2006 11:14 PM
  [ # 4 ]

jaren 20, en dan al zo’n dikke carb….?

Bloke ziet er behoorlijk 602cc uit…Volgens mij later erop gezet als je het mij vraagt…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 januari 2006 11:20 PM
  [ # 5 ]

Das gewoon een moderne 602 cc…. niets jaren 20… toen hadden ze echt nog nooit van een extern oliefilter van Purflux gehoord.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 19 januari 2006 10:20 PM
  [ # 6 ]

Ik denk dat het Duitse museum plagiaat maakt met een orgineel 2cv motorblokje.
Maar deze motor blokjes en de luchtgekoelde Visa motoren Worden wel toegepast in de MLA vliegtuigen. Micro Light Aiercraft. Er is in Duitsland een bouwtekening te verkrijgen van een vliegtuig die vliegt met een Visa motor. Google maar eens op ULF 2 Idea

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 januari 2006 10:31 PM
  [ # 7 ]

enigste wat ik me afvraag is dit::wat doen ze met de lagering van de krukas.

kan me niet voorstellen dat de axiaal lager er op is berekend om een +/- 800 kg zwaar vliegtuig voort te trekken.
waar de normale krachten hoofdzakelijk radiaal zijn.

verder zie je ook wel de GS/A 1300 in diverse vliegmachine’s en trike’s.

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 20 januari 2006 12:04 AM
  [ # 8 ]

De lagers van de krukas is inderdaad een probleem. Daarom zit er vaak een vertraging voor. Gemaakt van V-snaren en poelies. En daarop zit dan de propellor. Waardoor er ook weer een groter koppel op de prop komt te staan Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook