3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Dreunen bij lage snelheid, trillen bij hoge
Hertogjan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 13 augustus 2013 03:05 PM
  [ # 31 ]

Ondertussen, na het uiteindelijk vinden van de juiste balans, de juiste bandenspanningen en de juiste druk in diverse bollen, kan ik er niet omheen dat ik de wagen toch echt een stuk meer ben gaan waarderen. Het zweven, wat ze nu kan, heb ik node gemist t.o.v. mijn eerdere DS/CX, maar ziedaar, daar is ze dan! Meid waarom deed je daar zo lang over! (Of ik dus)
Om de puntjes op de i te zetten, als investerinkje voor de rij toekomst, ben ik vandaag naar mijn garage gegaan om de BF Goodrich banden die er in Maart nieuw op waren gekomen, in te ruilen op hagelnieuwe Michelin Energy’s, H banden. Ik ben nou terug gereden van mijn garage in Boxmeer naar mijn woonplaats Arnhem, en het is weer beter, om niet te zeggen perfect geworden; Die Goodriches zijn best goed, maar te stug en te grof profiel. Ze gaan wel lang(er) mee, maar dat kan me niet schelen. Voor mij (voor mij dan ja) maar weer eens het bewijs dat de relatie (Hydraulische) Citroën/Michelin een perfect huwelijk is. Ik zweef nou met 140 km/h zoals god het ooit bedoeld moet hebben. Loftrompet derhalve, eerlijk is eerlijk.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 16 augustus 2013 05:17 PM
  [ # 32 ]

das mooi!

Een adviesje nog… leg er echt nooit van die Vredestein gugli nog wat dingen onder. Die worden echt gewoon opgevroten door een xm.

Michelin kost misschien wat meer per band maar per km zijn ze echt een stuk goedkoper.

Profiel  
 
Hertogjan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 16 augustus 2013 05:31 PM
  [ # 33 ]

Ze zijn duurder ja, maar voor een rij freak als ik is de meerwaarde onbetaalbaar. En zo hard zal het niet gaan eer ik ze versleten heb, ik rij er slechts een paar duizend per jaar mee. Maar volgende week neem ik haar mee naar Zuid Frankrijk, dat dan weer wel.En o ja! Ik neem mijn vrouw ook mee (voelde alweer bijna een deegrol in m’n nek)

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 16 augustus 2013 11:06 PM
  [ # 34 ]

Fijn dat je toch nog je plekje hebt gevonden in het XM kamp! Het kan inderdaad een heerlijk verende auto zijn, de laatste lekker deinende hydractive. Maar het kan bij slecht onderhoud net zo goed een stuiterbak worden, waaraan aardig wat gedaan moet worden om dat weer recht te trekken.
Grappg dat jij ook bij Michelin Energysavers uit komt; ik was er inmiddels ook achter dat deze de beste optie zijn als je prijs/prestatie in acht neemt. En ook was ik er inmiddels achter dat je in de meeste gevallen spijt krijgt als je geen Michelin monteert.

Ik wens je verder veel veilige en probleemloze zweefkilometers met je XM!

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
Hertogjan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 17 augustus 2013 12:12 AM
  [ # 35 ]

Dank jullie wel jongens. Ik vergat nog te vermelden dat mijn garage me zeer ter wille is geweest met de Energy’s; ik kon ze inruilen waarbij ik alleen de meerwaarde t.o.v. de Goodriches en wat balanceerkosten hoefde te betalen. Zeer schappelijk, en een onontbeerlijk adres voor iemand als ik met 2 linkerhanden.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook