Kan het niet meteen in mijn WPHB vinden. Dus graag uitleg over hoe. Thx
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Stuur anders even een PM naar me, met je privemail. Ik heb nog wel een pdf voor je met hierin de tekst voor het afstellen, betreft een ouder model ... is echter identiek.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik had ooit hetzelfde probleem, maar bij mij was het stangetje en het mechanisme dat de hoogteregelaar bedient nogal vast gaan zitten. Na alles schoonmaken werkte het weer prima.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je de HR eruit haalt hoef je het later NIET opnieuw af te stellen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Vandaag even de tijd genomen om SPAM’s PDF door te lezen. Bedankt daarvoor, JP. Was best wel interessant om te lezen. Daarna ben ik maar eens gaan kijken wat er juist aan de hand was. Spatbord en beschermkap er even van gehaald. Op het eerste zicht kan ik niks abnormaals vinden. Ik had de boel al eerder schoon geblazen en het hendeltje van de hoogteregelaar voorzien van wat vet omdat deze een wat aan het roesten was. Hendel in zijn hoogste stand en toen zag ik het meteen. De bediening van de hoogteregelaar komt tegen de kas aank en het achterste stel moertje is los gekomen. Heb het moertje terug tot tegen eerste gedraaid en nog een extra moertje voorzien als borg. Euvel opgelost!! Nog even het LHM-niveau gecontroleerd en bijgevuld. Pomp slaat nu om de 27sec aan en de auto blijft ook weer veel langer op hoogte staan. Straks nog even een testritje maken en morgen wil ik de achterste veerbollen vervangen. Lijkt me nog niet zo’n heel slecht resultaat. Bedankt allemaal!!
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Chris, ik wil niet je gevoel van euforie bederven maar dat stangetje kan geen invloed hebben op de interval van de hydraulische pomp of op de tijd dat de auto op de benen blijft. Het enige functie van het stangetje is het instellen van de wagenhoogte. Het probleem dat de auto niet volledig naar de hoogste stand kwam, heb je hiermee wel opgelost.
Ik denk dat de langere interval en langer op hoogte blijven veroorzaakt worden door de nieuwe LHM. Nieuwe olie is iets dikker waardoor interne lekkages tijdelijk minder worden. Dit effect is heel snel voorbij.
Dus: mooi dat de klus zo goed gelukt is maar verwacht er niet meer van dan herstel wagenhoogte in hoogste stand.
Gr, Matthijs
Totaal aantal Berichten: 10247
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Klopt, maar het ging er even om waarom de auto achter niet helemaal in de hoogste stand kwam. Dat is nu dus duidelijk geworden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Matthijs164 schreef:Chris, ik wil niet je gevoel van euforie bederven maar dat stangetje kan geen invloed hebben op de interval van de hydraulische pomp of op de tijd dat de auto op de benen blijft. Het enige functie van het stangetje is het instellen van de wagenhoogte. Het probleem dat de auto niet volledig naar de hoogste stand kwam, heb je hiermee wel opgelost.
Ik denk dat de langere interval en langer op hoogte blijven veroorzaakt worden door de nieuwe LHM. Nieuwe olie is iets dikker waardoor interne lekkages tijdelijk minder worden. Dit effect is heel snel voorbij.
Dus: mooi dat de klus zo goed gelukt is maar verwacht er niet meer van dan herstel wagenhoogte in hoogste stand.
Gr, Matthijs
Klopt Mathijs. Vandaar ook dat ik nog een testrit wilde maken. Heb het al vaker meegemaakt dat wanneer ik bepaalde onderdelen vervangen had dat de pomp dan even langer ruste.
Aanslaan pomp gebeurt nu terug om de 10 sec. MAAR!!! Het vage gevoel bij het remmen is wel weg!! En dat vind ik even belangrijker dan de interval van de pomp. Even dacht ik dat mijn HD-pomp versleten was omdat ik bubbels in mijn LHM-vaatje had. Maar blijkt dat dat de gewoon de retour is.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10247
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zolang het hydraulique lampje niet brandt heb je nog tenminste 40 bar voor de remmen…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het lampje heeft alleszins nooit gebrand. Want dan had ik niet meer mee gereden.
Ik kreeg bij het remmen een heel vaag gevoel. Zeker wanneer ik niet vol op de remmen ging staan + bij vol remmen stopte ze achter harder dan van voren. Ontluchten hielp wel maar was geen blijvende oplossing. Ik hoop dat het probleem met de remmen nu echt van de baan is. Interval pomp wijt ik aan een slecht stuurhuis
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10247
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Lucht in de voorremmen heeft een vertraagde reactie tot gevolg omdat eerst de lucht moet worden samengeperst. Daarna zouden ze het goed moeten doen. Heb je een pedaal of een paddestoel?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
DSuper heeft pedaal.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Nu nog een nieuw stuurhuis hé :p (sinterklaas? hehe)
Interval van de HD pomp is bij mij +/- 40sec maar toch heb ik bij het sturen ook een ietwat vaag gevoel, dus ik vrees dat ik binnen hier en een paar jaar ook eens een nieuw stuurhuis laat steken. (Er zit een ‘gereviseerd’ in maar ik denk dat het gewoon allemaal nieuwe rubbertjes etc zijn)
DSuper heeft inderdaad pedaal.
Vandaag de veerbollen vervangen. Wat een verschil!!
Blijf het toch een beetje raar vinden dat het vage gevoel verdwijnt wanneer je de hoogteregelaar afstelt. Als het probleem maar weg is, denk ik dan. Remmen ben ik wel van plan om nog eens te ontluchten. Baat het niet dan schaadt het niet.
Nieuw stuurhuis?? Als Sinterklaas, de Kerstman en de Paashaas hun koppen bij elkaar steken zou het misschien kunnen lukken
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand