ik heb een melding op mijn apk rapport staan dat de bovenste fuseekogels t.z.t. moeten worden vervangen. Ik weet dat deze kogels in de draagarm zijn geperst en behoorlijk vast kunnen zitten. Omdat ik deze klus wil uitbesteden, is mijn vraag aan jullie of een reguliere garage hiertoe in staat is of dat ik hiervoor naar een echte CX specialist moet. Heeft iemand ook een idee hoeveel de daaraan verbonden herstelkosten ongeveer zullen bedragen?





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat kan als de reguliere garage een pers heeft. Anders bij een revisiebedrijf. Dat kost je hooguit 2 tientjes. Maar de draagarm moet er dan dus wel uit. Let hierbij op. De staart van de kogel is niet conisch, maar cilindrisch en zal dus waarschijnlijk gaan meedraaien als je de moer los wil draaien. Aan het eind zitten 2 platte kantjes. Dan kun je hem met een steeksleuteltje tegenhouden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Sommige garages hebben een pers die op de auto gebruikt kan worden. Dat scheelt je ellende van bv vastgerotte draagarmbouten.
CX GTi Turbo 2 - All Black





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bel eens naar hydraulique in Raamsdonksveer.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Als je zelf wil sleutelen zou ik met de draagarm naar een cx specialist gaan.
Die heeft de juiste bus voor de pers.
En als je niet zelf wil sleutelen dan zeker naar de specialist.
Mogelijke problemen: afgebroken remleiding, stabilisator armpje die je niet los krijgt, splitpen veercylinder die vast gerot zit.
En volgens mij (niet zeker) moet de aandrijfas er uit, de linker kan vast zitten
Als je in de buurt van groningen woont mag je ook met de draag arm langskomen.
Succes!
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij kan de aandrijfas blijven zitten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.



Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Neem gelijk even de draagarmlagertjes mee als je de arm toch gedemonteerd hebt . Het is met een reguliere pers overigens prima te doen. Wel is het aan te raden om de zijkanten van het de randje van de fuseekogel af te zagen, zodat je draagarm meer “vlees” heeft bij het persen en stabieler op je pers blijft liggen
Wellicht ten overvloede: als je de arm demonteert goed onthouden waar er (eventuele) opvulplaatjes geplaatst zijn. Die zorgen namelijk voor de correcte sporing. En: de grote draagarmbouten natuurlijk rijk ingevet terugmonteren
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
mcmlxxiv schreef:Het is met een reguliere pers overigens prima te doen. Wel is het aan te raden om de zijkanten van het de randje van de fuseekogel af te zagen, zodat je draagarm meer “vlees” heeft bij het persen en stabieler op je pers blijft liggen
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
mcmlxxiv schreef:
Wellicht ten overvloede: als je de arm demonteert goed onthouden waar er (eventuele) opvulplaatjes geplaatst zijn. Die zorgen namelijk voor de correcte sporing. En: de grote draagarmbouten natuurlijk rijk ingevet terugmonteren
Bovenste draagarmen zit alleen aan de voorkant een ” plaatje” met een lipje.
Vulringen en dergelijke zitten alleen bij de onderste draagarmen .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
bedankt allen voor de snelle reacties. Omdat ik zelf niet beschik over een brug heb ik maar besloten om dit door een specialist te laten doen. Ik zal jullie adviezen alsdan even meenemen.