Ik heb er 2. Die mag je wel overnemen. Maar dan moet ik dus nog wel de juiste zien te vinden…
Bedankt voor de tips trouwens. Zal eens een bezoekje brengen aan de Action.
Ongeveer 2 weken geleden de LHM ververst en vervolgens alle remleidingen ontlucht/doorgespoeld tot er felgroene olie uitkwam. Sinds ongeveer dezelfde tijd zijn m’n remmen (voorzijde) beginnen met trillen/bonken. Het is snelheidsafhankelijk, per wielomwenteling is er één bonk. Hierdoor verdenk ik de remschijven. Het pedaal voel ik ook licht op en neer gaan. Echter, als ik rem met de handrem, lijkt er niets aan de hand…
Ik heb de blokken en de schijven eraf gehad, bekeken en alles goed schoongemaakt. Geen resultaat. Schijven hebben nog een goede dikte (~10 mm) en ook op de blokken zit nog voldoende voering. Met de remvertraging is overigens niets aan hand, die is gewoon goed. Ik ben daarom ook gewoon door blijven rijden met de auto.
Iemand een idee? Ik neig ertoe preventief nieuwe schijven en blokken te monteren. Als test zou ik nog de klauwen/schijven/blokken van m’n 16V kunnen monteren, maar liever niet.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je toevallig een micrometer met een steun? Dan kun je de slingering van de schijven even meten namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Goed idee! Ik heb er inmiddels een van iemand kunnen lenen. Max. uitslag 1 mm, dus we gaan morgen ff proberen.
Als het zo plotseling ontstaan is, zou je dan misschien LHM gemorst kunnen hebben op een schijf?
Verklaart misschien niet het op- en neergaan van het pedaal, maar olie op je remmen is heel moeilijk weg te poetsen.
Zou in theorie kunnen inderdaad. Wel afgelopen week schijven en blokken eruit en gehaald en alles schoongemaakt met remmenreiniger. Heeft geen verbetering gebracht.
Het euvel bleek uiteindelijk te komen door een vastzittende zuiger van de rem links achter…
Zuigers eruit gehaald, goed schoongemaakt, nieuwe blokken en schijven gestoken (oude waren 50% versleten), waardoor de zuiger nu in een andere positie in de klauw zit, en het getril is weg.
Zuiger had een kleine beschadiging, vandaar dat ie vastzat denk ik. Ik heb nu een week gereden met het nieuwe spul maar het lijkt alsof de blokken de schijven nog niet 1 x geraakt hebben. Ik heb nu heel de kofferbak volgestouwd met zware troep. Kijken wat er nu gebeurt.
Wellicht helpt het als je op een (verlaten) landweggetje een paar keer achteruit rijdt en hard remt?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ga ik doen!
Het is even stil geweest vanuit mijn kant. Buiten nieuwe olie/filters niet gesleuteld. Alleen kilometers gemaakt. De BX rijdt nu elke dag minstens 66 kilometer (heen en terug naar werk). KM-stand is nu 135.xxx. Dit voorjaar rijd ik er een keer mee naar Polen (1300 km).
Voor het eerst heb ik gemerkt dat het kvs-niveau is gezakt sinds het verversen hiervan medio 2013. Ik vermoed dat mijn TU-motor kandidaat is voor een koppakkingoperatie binnen nu en een jaar. Hoekje bij de dynamo is een beetje nat.
Als ik achter een vrachtauto ga rijden (~80 km/u), moet na een minuut of 2 al de koelvin aanslaan, omdat de motor te warm wordt. Kennen jullie dit verschijnsel? Bij 100 km/u zonder iets voor me op de snelweg is er niets aan de hand en is de KVS ongeveer 83 graden.
KVS-niveau is goed. KVS vorig jaar ververst. Thermostaat paar dagen vervangen van een 88 (dacht ik) naar een 83 graden variant. Heeft niets opgeleverd.
Onvoldoende werkende radiateur?
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klinkt idd als een radiateur die een beetje dicht is gaan zitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zo’n cooling system flush middeltje. Werkt het of is het een fabeltje en zonde van het geld?
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Als je jezelf een groot plezier wilt doen, koop dan gewoon een nieuwe radiateur. Zo duur zijn die nou ook weer niet.