Zeker mooie campers zijn het!
Ik heb inderdaad een nieuwe radiateur nodig. Wat bedoel je met de amh?
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Sorry voor de late reactie (net terug van vakantie): Automaterialenhandel.
Of via internet?
Of iig eentje die misschien anders van vorm is maar wel past?
Edwin1991 schreef:Zeker mooie campers zijn het!
Ik heb inderdaad een nieuwe radiateur nodig. Wat bedoel je met de amh?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Morgen is het zover. Dan doe ik een poging de apk op de camper te krijgen.
Waarschijnlijk heb ik morgen een lijstje in handen wat er allemaal mis is met mijn busje. Ik kan zelf ook wel het een en ander bedenken namelijk.
Het radiateurprobleem is eindelijk achter de rug trouwens. Dat heeft extreem lang geduurd, maar ik ben dan ook de afgelopen 6 maanden niet thuis geweest.
Maargoed, ik hoop op een nieuwe apk zodat mijn busje aanstaande zomer, in een nieuw jasje, rond kan rijden.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Fingers crossed
Hij is weer terug, inclusief waslijst wat er allemaal gebeuren moet. Het zijn voornamelijk kleine dingen, zoals lampen, ruitensproeier e.d. Ook moet er wat gelast worden. Ik heb zelf nog niet gekeken. Aan het werk dus!
- Ruitensproeier r.v.
- Lamp r.a.
- Gordels voor ?
- Gasfles (zat niet vast)
- Accu’s (vastzetten)
- Motorkap scharnier
- Ashoes L + R voor
- Schokdemper bevestigings rubbers onder l.v.
- Uitlaat demper voor en achter
- Dorpel r.v. binnenzijde
- Balkjes L + R.A. schokdemper bevestiging boven
Ik ben bezig geweest met de ashoes. In de rechter, wielzijde, zat slechts een klein scheurtje. Die heb ik geplakt. De linker, wielzijde, is er slechter aan toe. Daar zal een nieuwe op moeten. Ik las al: “De wielzijde hoes is dezelfde maat als later voor de zware uitvoering van de eerste generatie Jumper is gebruikt.”, en dat een universele hoes ook kan passen.
Moet er meer gebeuren nadat de hoes weer dicht is? Of is de hoes alleen tegen stof?
hoi, Edwin , ik meng me er even tussen ,
als de aandrijf hoes bedoeld moet er vet bij in , meestal als je universele koopt , zit er een zakje bij , even plakken zouden ze waarschijnlijk niet met akkoord gaan .
ik heb net een fiat 242 gesloopt , ik las dat er wat met de gordels mis is , wat is het probleem .
en achterlicht heb ik waarschijnlijk ook wel voor je , ook heb ik de motor kap nog met scharnieren er aan , ik had het iemand beloofd die een complete zocht , maar ik hoor hier niets, als er binnenkort niet meer wordt gereageerd , kun je een scharnier krijgen van, laat het me even weten via PM
Luke
Citroen C32 Rijder.
Hoi Luke,
Die persoon, datwas ik denk ik. Zo was ik ook aan het wachten op een reactie. Ik heb mijn laatste berichtje nogmaals verzonden.
Over de gordels, vrij simpel, ze zitten er nog niet in. Er is mij verteld dat een aandrijfhoes geplakt mag worden. Zolang hij maar dicht is.
Dat achterlichtje is een gevalletje draadjes opnieuw oppoetsen, contactspray, etc. Zo gaat dat ongeveer elke paar maanden..
groeten,
edwin
Ik heb zojuist even gebeld met de rdw, over de onduidelijkheid van de gordelplicht.
In mijn busje hebben namelijk nooit gordels gezeten. Toch wordt voor de aanstaande keuring gevraagd gordels te plaatsen. In het vorige keuringsrapport, geregeld door de vorige eigenaar, werden de gordels ook als aandachtspunt aangegeven.
Online kon ik al moeilijk vinden hoe de regels in elkaar zitten. Rijksoverheid.nl heeft een overzichtelijk schema, maar dat doelt op passagiersplaatsen:
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/brochures/2010/09/06/schema-zitplaatsen-in-kampeerauto-s/zitplaatsen-camper.pdf
Het RDW vertelde me dat ik gordels in mijn bus moet hebben. Mijn bus is namelijk kampeervoertuig, dus personenvoertuig op kenteken. Alle personenvoertuigen moeten vanaf 1971 gordels dragen.
Echter, is je busje op kenteken een bedrijfsvoertuig, dan gelden andere regels.
Volgens mij zijn de regels zo onduidelijk dat ik de keuringsmeester ook zou overtuigen geen gordelplicht te hebben. Maar goed, wat kan het schelen.
Dan voor Luke:
Bedankt!
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Raar hè? Er zijn campers op personenautokenteken (klinkt logisch) maar er zijn ook busjes met een bedrijfswagenkenteken met de aantekening dat het een camper is. Dat schema is wel grappig: op banken in de lengterichting mag tijdens het rijden je wel zitten zonder gordel, op stoelen in de rijrichting niet. Kweenie wat gevaarlijker is. Maar in mijn geval wel handig.
Mijn busje heeft de gordelsluiting aan de stoelen zitten. Klinkt goed, tot je bekijkt hoe die stoel aan de auto vast zit. De kans is erg groot dat ik in geval van botsing met stoel en al door de ruit heen vlieg. Ik ga de gordels toch maar eens netjes aan de vloer bevestigen. Enne - gordelplicht of niet, sowieso toch heel slim om ze te monteren. Better safe than sorry.
Het was weer zo ver. De apk zit er weer 2 jaar op en ik ben net weer terug van vakantie.
Misschien moet ik toch vaker rijden dan eenmaal per jaar. Dan onthoud ik tenminste waar werk van gemaakt moet worden. Het mocht de pret niet drukken.
De auto liep prima. Al vermoed ik wel dat de kleppen gesteld moeten worden, aangezien het brandstofverbruik wat hoger lag en er wat getik uit de motor kwam. Desondanks zijn we lekker door de Belgische Ardennen gereden en in Normandië geëindigd.
Geëindigd, ja. Vanaf Dieppe kwam er ergens een krakend, slepend geluid vandaan. Eerst alleen als ik vaart minderde, zonder te remmen. Even later constant. Ik was direct bang voor een versleten wiellager. Na het wiel gedemonteerd te hebben, was dit ook mijn conclusie. Aangezien ik zelf geen garage kon vinden, schakelde ik wederom de ANWB in. Een Franse assistance kwam om mijn conclusie te delen.
Bij de garage werd het wiel, de wiellager maar ook de remklauwen gedemonteerd. Voor zover ik nu weet was de remklauw de boosdoener. Jammer genoeg gaf de garage het op toen ze de bouten van de remklauwen niet los kregen. Vastgeroest natuurlijk. Ook na de moeren er af te slijpen, om wel de remklauwen te demonteren, kregen ze een bout niet uit de remklauw. Evenmin het restant dat nog in de ophanging zit. Zo had ik ineens een niet te repareren auto en een doosje vol onderdelen die eerst nog trouw dienst deden.
Inmiddels ben ik weer in Nederland met vervangend vervoer. Nu maar (weer) wachten tot mijn bus gerepatrieerd is.
Misschien moet ik toch vaker rijden dan eenmaal per jaar. Dan komen deze problemen misschien niet naar voren als ik op vakantie ben.
Ik vermoed dat de hogedrukleiding naar de remklauw de boosdoener is. Deze was volgens mij beschadigd. Jammer genoeg heeft de garage de remleiding afgebroken, waardoor deze conclusie niet betrouwbaar is. Het zou zo kunnen zijn dat de remolie onder druk de remklauw wel in kwam, maar niet meer er uit. Één remblok zou dan lichtelijk aanlopen.
Hopelijk is mijn bus snel weer in Nederland, zodat ik fijn met de reparatie kan beginnen.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Aj - da’s geen leuk einde van de vakantie. Succes met het herstel.
Ik ben op zoek naar onderdelen voor reparatie. De bus is nog niet terug uit Frankrijk, maar ik heb sowieso nieuwe remleidingen nodig. De remblokken mochten ook wel vervangen worden dacht ik.
Remblokken schijnen via marktplaats prima verkrijgbaar te zijn. Hoe zit dat met remleidingen? Worden die op maat gemaakt? Waar kan ik die bestellen?
Groet,
Edwin
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een DS of CX-garage moet je prima kunnen helpen met de leidingen. Maar eigenlijk elke garage die aan oudere hydraulische Citroens sleutelt.
Bedankt voor de tip. Ik had nog niet aan het begrip ds- of cx-garage gedacht. Schijnbaar zit er een hier vlakbij. Maandag even bellen..
http://arjenantonisse.nl/