hallo,
Ik heb al heel wat dingen gelezen op dit forum m.b.t. lekkage en wateroverlast , maar kwam nog niet iets specifiek toegespitst op de Xsara tegen, vandaar toch mijn vraag.
Enige tijd geleden heb ik mijn mat uit de kofferbak van mijn xsara gehaald; deze was doordrenkt met water en er stond nog een aantal cm water in de kofferbak. De reden dat ik eens in mijn kofferbak ging kijken was dat de vloer achter mijn bijrijdersstoel nat was en dat ook de achterbank aan deze kant nat bleek te zijn. Nu heb ik geen idee of het water in de kofferbak binnendringt en omdat de waterstand hier te hoog werd de achterbank ook vochtig werd en het vocht zo ook naar de vloer achter de bijrijdersstoel gelopen is, of dat het hele probleem misschien andersom ontstaan is… Of via rubbers, gaten in de vloer oid?? Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken??? Doordat ik geen binnenstalling oid heb rij ik nu al weken met vochtvreters op de hoedenplank rond nadat ik de kofferbak compleet droog gemaakt heb, maar krijg nu onmogelijk mijn auto droog en heb nu dus veel last van condens en zelfs vast vriezende deuren (!)
hoi troelala
misschien heb ik een oplossing voor je.
heb een tijdje terug ook water in de kofferbak gehad. het probleem bij mij was dat de achterlicht units na het vervangen niet goed waren vastgedraaid waardoor er water in de kofferbak liep.
aan de binnenzijde van de kofferbak zeer makkelijk aan te draaien met de hand.
hopelijk is hiermee het probleem voor je opgelost
Hallo bij mij was begin dit jaar hetzelfde gebeurd.. bleek dat mijn achterkleprubber achter teveel was ingedeukt/uitgelubbert en de flexibiliteit hierdoor er dus uit was om water van buitenaf tegen te houden ter hoogte van het slotmechanisme… ik heb een andere rubber (van een sloopauto via marktplaats) geplaatst en het probleem was weg… bij mij kwam het water tijdens het wassen in de wasstraat naar binnen bij de klep, door de hoge druk waarmee het tegen de auto werdt geblazen in de kieren… dat het bij je bijrijders stoel is gekomen komt naar mijn idee dat het onder het schuimrubber gewoon naar binnen door kon lopen. Hoop je hiermee geholpen te hebben…
@Eric555:
Da’s wel een goeie. Daar heb ik bij mij nooit naar gekeken.
Ik heb zelf de rubbers die voor de afsluiting tussen carrosserie en kofferklep aan de carrosserie vastgekit. Dit hielp al veel, maar er kwam nog steeds water naar binnen. Ik heb toen de gaten op de bodem van de kofferbak, onder de drempel dichtgekit. Nu een geheel droge kofferbak.
Nog steeds is de auto wel eens wat klam, maar dat houd je toch met een auto die altijd buiten staat.
Totaal aantal Berichten: 39
- Xsara 1.8 16V Exclusive
Ben nu al zo blij met dit forum, heb m’n Xsara pas een paar dagen maar idd, koffebakmat vochtig linksachter en onder de mat gewoon goed nat. Ik ga, zodra het droog is want het regent hier nu ff heel hard, de kofferbak in om de achterlichtunits te controleren en ook of er niks tussen de rubbers zit (zag ik in een ander draadje hier als mogelijke oorzaak). Thanks voor de info!!