Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mijn GS is net bij de RDW voor de keuring geweest en het blijkt dat mijn rechterremschijf nat wordt door een LHM lekkage. Hij staat nu bij de garage, maar die kan geen lekkage ontdekken.
Zelf heb ik ook al eens gezocht, ik vermoede al een lek, maar kon ook niets vinden.
Heeft iemand een idee waar ik het beste kan zoeken?
Oh ja, verder is er weinig schokkends gevonden, alleen de achterschijven moesten even afgedraaid worden.
Ik was bij de RDW voor de APK omdat ik daar toch naartoe moest voor de keuring van mijn LPG installatie. Die is ook afgekeurd omdat de productiedatum van de vulslang niet zichtbaar was en omdat deze nog met 2 ty-wraps moest worden vast gezet…
Verder was de APK-keuring helemaal niet streng te noemen, ik kan zo een aantal niet gecontroleerde dingen opnoemen!
Groetjes, Patrick
Re: LHM lekkage
patje74 schreef:ik kan zo een aantal niet gecontroleerde dingen opnoemen!
Wacht daar maar even mee totdat je ‘t keuringsbewijs op zak hebt!!
Verder succes met het herstellen voordat je ‘m weer laat keuren!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: LHM lekkage
voge schreef:patje74 schreef:ik kan zo een aantal niet gecontroleerde dingen opnoemen!
Wacht daar maar even mee totdat je ‘t keuringsbewijs op zak hebt!!
Verder succes met het herstellen voordat je ‘m weer laat keuren!
Bij de herkeuring worden alleen de afkeurpunten nagekeken. (als het goed is…)
vraag 1/ is je remklauw niet lek?
de remzuiger O ringen dus of de O ring tussen de 2 klauwdelen.
en zijn de lekslangen onder de traverse nog goed?
meen me te herinneren dat er onder de traverse enkele LHM slangen lopen en een Y koppeling zit.
2/ is het niet olie die van je HD drukregelaar afkomt? die rubberretourslang wil nogal eens lekken, en door de geforceerde koeling naar achteren blazen op je schijven.
bij drup drup lekkage van te voren even de zaak schoonspuiten met remmenreiniger, en dan even net voor aankomst bij de rdw de remmen heet remmen.
gas geven in zn 1 of 2e versn, en dan flink remmen.
zet hem eens in de hoogste stand, met lopende motor ,laat iemand goed hard doorremmen, en kijk boven en onder langs (ja onder de tuut) of je LHM ziet lopen.
als je klauw lekt weet je je prijs, dan mag het blok eruit.
mvgr wupke :die de GS kan dromen,heb dik 12 jaar aan die GS/A’s gesleutelt
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
kreazyV8wuppo schreef:als je klauw lekt weet je je prijs, dan mag het blok eruit.
Dat meen je niet!
Je kan daar toch redelijk gemakkelijk bijkomen (tenminsten, zo heb ik het in mijn hoofd…).
patje74 schreef:kreazyV8wuppo schreef:als je klauw lekt weet je je prijs, dan mag het blok eruit.
Dat meen je niet!
Je kan daar toch redelijk gemakkelijk bijkomen (tenminsten, zo heb ik het in mijn hoofd…).
als je klauw lekt dan moet hij eronder vandaan.
aangezien hij opgesloten zit in het subframe en de traverse is er dan maar 1 optie.
motor en bak demonteren.
idem geld voor het vervangen van je schijven.
mvgr wupke: en echt het kan niet anders, ook niet hobby bobby.je hebt domweg geen plek, de remklauwbouten zijn ook nog eens iets van 18 cm lang..
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmmm…. Dat zijn minder fijne dingen om te horen.
Met een beetje mazzel heb ik morgenvroeg tijd om er mee bezig te gaan. En nu maar hopen….
Bedankt tot zover!
je hebt een Pb.
om de GS kriebels de kop in te drukken heb ik Patje mn hulp aangeboden.
en ook mn tel nummer gegeven.
want met een GS kan je soms aardig buzzy zijn om hem gefixed te krijgen.
aangezien ik die auto dus letterlijk in mn slaap kan de en monteren en alle gein en storingen van die kar ken ,kan het wel van nut zijn voor Patje..
mvgr wupke:
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Helaas heb ik vandaag niet de tijd gehad om onder de kap van mijn GS te duiken. En met een druk weekend voor de boeg zal het wel maandag worden….
patje74 schreef:Helaas heb ik vandaag niet de tijd gehad om onder de kap van mijn GS te duiken. En met een druk weekend voor de boeg zal het wel maandag worden….
arme GS ,word weer het achtergeschoven kindje..
maar ja, dat zijn de GSjes wel gewend .
dat waren ze vroeger al….stonden ze met 80,000 km op de sloop.
roest en nieuwe distributie riemen ,het werd te duur…
mvgr wupke ie een GSA op 420,000 km op LPG heeft gezet, zonder 1 storing….
kreazyV8wuppo schreef:arme GS ,word weer het achtergeschoven kindje..
Dat zal bij Patje wel meevallen denk ik zo
Ik weet het wel zeker
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, nadat ik de afgelopen dagen geen enkele lekkage kon ontdekken, bogin ik heel voorzichtig te geloven in een soort zelf-hertellende gave.
Helaas kwam ik er achter dat mijn GS die gave niet heeft….
Toen ik vandaag de motor startte, begon hij spontaan weer te lekken. Ik kon nu zien waar het vandaan kwam, tenminsten, waar het op de grond neer kwam.
Het lekt aan de voorkant, in het midden. De LHM lijkt bij de distributie in de buurt vandaan te komen. Maar wat zit daar wat met LHM te maken heeft?
Het liefst zou ik nu gelijk de boel open willen schroeven, maar ja, mijn vaderlijke verplichtingen gaan voor.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
V2 schreef:Zit de HP-pomp niet bij de distributie? Of is dat BX-specifiek?
Nee, die wordt door de krukas aangedreven op de achterkant van de rechtercilinderkop.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zeker weten? De oude 1 plunjer gs pomp zat vooraan bijna in het midden… ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zit ik dan helemaal verkeerd? Hmmmzzz… vanavond maar eens even kijken.
Als ik het goed begrijp, betekend dat in ieder geval het hele front demonteren. Koplampen, bumper en de hele mik-mak.
(ik verheug me nu al op die koplampen….)