25 van de 40
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
de beige gsa pallas van jasper.
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 19 augustus 2013 12:15 PM
  [ # 361 ]

Dat klopt helemaal inderdaad, nu geen last van met koelen trouwens, die retourpijpjes, waar zitten die? En wat moet ik doen om m lekvrij te maken? Als dat het is

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 augustus 2013 12:35 PM
  [ # 362 ]

Die lopen van de onderkant van de cylinderkoppen naar het blok. De koppen moeten er dus af en daarvoor moet de motor er uit. Geen andere mogelijkheid helaas…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 augustus 2013 12:36 PM
  [ # 363 ]

En dan neem je gelijk de distributieriemen, spanrollen, O-ringen van de oliekoeler, kruk- en nokkenaskeeringen en koppeling even mee. Kortom, lekker sleutelen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 19 augustus 2013 12:52 PM
  [ # 364 ]

Edit: wat hier stond hebben anderen zojuist sneller getypt. Laughing

De eerste keer is het een hele operatie maar zodra het blok er weer in hangt denk je: “hee, dat viel eigenlijk best mee” want echt moeilijk is het niet, alleen een beetje tijdrovend omdat er zoveel los en vast moet. Ik heb intussen drie keer een motor in-en-uit een GSA getrokken en die van de Dyane is er ook al uit geweest vanwege een versleten koppeling. Het went.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 19 augustus 2013 01:59 PM
  [ # 365 ]

Mijn vader had ergens gelezen dat er ook iets bestond uit engeland, wat je er omheen kom maken ofzo, weten jullie hier ook wat van? Dan zou de motor er niet uit hoeven
Ik weet het al: anti lek kit van chevronics

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 19 augustus 2013 02:50 PM
  [ # 366 ]

Iemand ervaring met die anti lek kit voor de olie retourpijpjes van chevronics?
Dit kijkt me een stuk handiger

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 19 augustus 2013 03:07 PM
  [ # 367 ]

Handiger maar dan is je distributie nog niet gedaan.
Als je de motor eruit trekt kun je ook alles eens goed zuiver maken, bewerken.
Je hebt toch nog tijd.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 augustus 2013 04:48 PM
  [ # 368 ]

Het werkt prima, maar de nette oplossing is gewoon eventjes de motor er uit en alles doen. Nu zijn het de pijpjes die lekken, volgende week iets anders…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 augustus 2013 04:54 PM
  [ # 369 ]

En je leert er heeeel veel van…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 augustus 2013 05:22 PM
  [ # 370 ]

Het is 2 uur werk met zn 2en….

Afbeelding Bijlagen
DSC00465.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 augustus 2013 06:44 PM
  [ # 371 ]

Een setje T-sleutels met knie is daarbij erg handig!
Als ik me het goed herinner is 11mm bijna een must.
Vooral om die onderbak van het chassis los te schroeven (of was dat nou een 14?)
Pas op voor namaak! Sommige sleutels lijken goed, maar werken voor geen meter of ze breken in stukjes.
Die van Beta zijn prima, kosten wel ongeveer E35,- maar je doet er decennia mee…
Misschien weten de profs nog goede/betere alternatieven.

Afbeelding Bijlagen
Tsleutel.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 19 augustus 2013 06:49 PM
  [ # 372 ]

Het is een operatie waar je eerst even tegenop kunt kijken, dat had ik ook. Maar ik ben érg blij dat ik het toch heb gedaan. Erg leerzaam en goed voor het zelfvertrouwen als zo’n motortje dan weer mooi loopt zonder lekken.

Moeilijk is het niet. Met gezond verstand, het juiste gereedschap, orde en voorbereiding komt het goed. Het motorblok is bovendien niet groot, dus het sleutelen kan in een relatief klein hoekje van de garage/schuur, desnoods zelfs in een kippenhok plaatsvinden.

Als gereedschap heb ik als eerste een vrij standaard sleutelsetje gehaald bij de autospeciaalzaak en zo’n handige uitklap-gereedschapskist bij de Gammel met daarin een verzameling gereedschappen die me handig leken; schroevendraaiers, tangen, knippers, voelermaatjes, lampje enz. enz. In de loop der tijd wordt zo’n kist steeds voller… ook met dingen die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt en je raakt dingen die je wél nodig hebt wel ‘ns kwijt… Mijn lamp is ergens vorige week verdwenen b.v. Dat hoort er allemaal bij. tongue rolleye

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 19 augustus 2013 07:04 PM
  [ # 373 ]

T sleutel 11 (M7 boutjes zit bijna de hele auto mee in elkaar)

De retourpijpjes zijn de eerste verdachten, maar weet je ZEKER dat deze lekken, er zijn nog zoveel andere plekken waar je motor onbedaarlijk kunnen lekken.

Hoe kun je constateren dat het de retourpijpjes zijn die lekken???

Als volgt:

Neem een lap en veeg onder de onderste kleppendeksels de boel schoon. Laat de motor even draaien en herhaal deze schoonmaakactie.

Heb je verse olie aan je doek, dan zijn het ZEKER de beruchte pijpjes. Ik ga er vanuit dat je kleppendeksels correct gemonteerd zijn en vast zitten. Die lekken eigenlijk nooit.

Als je het inderdaad netjes wilt repareren, moet de motor eruit.

Dan gelijk de werkzaamheden aanpakken die hier al eerder zijn beschreven.

Gebruik voor de afdichting van de retouren ALTIJD Viton O-ringen.

De originele rubberen ringen die Citroen geleverd heeft zijn binnen de kortste keren weer knetterhard en dan kan het spelletje opnieuw beginnen.

Alle andere middelen zijn in mijn ogen lapwerk.

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 20 augustus 2013 10:50 PM
  [ # 374 ]

misschien hebben jullie gelijk,
dan de motor er maar uit.
eerst heb ik vanavond de rechter kofferbakwandbekleding losgemaakt en bekeken wat de roestschade is.
dus uitflexen en inlassen (met hulp van paps) want lassen kan ik nog niet zo goed!
dan de motor eruit, pakkigen vervangen, distributie vervangen, retourpijpjes, en keerringen.
dan is de bodem aan de beurt, inlassen en dan alle bodemtectielzooi eraf en er goed spul opspuiten.

dan ga ik alle plaatwerk ETC bijwerken, en in delen in de originele kleur laten spuiten (dit duurt nog even)
alles behalve het bijwerken van het plaatwerk en spuiten moet gerealiseerd worden voor volgend zomer eigenlijk. het spuiten enzo kan over een paar jaar ook nog, maar het zit in de planning)

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 augustus 2013 11:13 PM
  [ # 375 ]

Jasper, zorg er voor dat je weet waar het lekt voordat je de motor er uit haalt. Dus zoveel mogelijk alles schoonmaken en op een brug de motor laten draaien. Vervolgens goed kijken natuurlijk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
25 van de 40
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook