26 van de 40
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
de beige gsa pallas van jasper.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 augustus 2013 11:34 PM
  [ # 376 ]

Er is toch vast wel een GS/GSA rijder van hier, woonachtig in de buurt van Jasper zijn uithoek, die even samen met die jongen onder dat ding wil kruipen om vast te stellen waar ie lekt? Elkaar een beetje helpen enzo..?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 21 augustus 2013 10:38 AM
  [ # 377 ]

Ha Jasper,

Het zijn bij jouw auto de olieretourpijpjes. 100%
Heb het zelf ooit bekeken.
Goed aanpakken en viton ringen monteren. Die koop je bij de technische groothandel voor €1,50 p/stuk. Je hebt er 5 nodig. 4 voor de retourpijpjes en 1 voor de HD pomp. Verder is een pakkingste prima. Vergeet de nokkenaskeeringen niet. Met geduld en beleid is het eigenlijk enkel ouderwets schroefwerk.

Succes.

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 21 augustus 2013 11:21 AM
  [ # 378 ]

paul, oke fijn dat dat in ieder geval duidelijk is!.
de motor gaat er sowieso uit, maar ik kan dit niet alleen doen, (van fouten leer je, dus de eerste keer maak ik misschien wel onherstelbare fouten waardoor het blok aan gort is) dus dit ga ik niet alleen doen, omdat ik het nog nooit gedaan heb.
iedereen in mijn omgeving die er verstand van heeft, heeft geen tijd/zin. en de mensen die mij zouden willen helpen, wonen ver weg of hebben het ook nog nooit gedaan, zo’n motor uitbouwen.
dus dat is nu het probleem.
misschien dat er ooit iemand is die dit samen met mij zou willen doen. het zou natuurlijk zonde zijn van het blok, omdat ik zo nodig het blok eruit moest hebben, stuk gaat daardoor.

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 augustus 2013 11:41 AM
  [ # 379 ]

Een tip Jasper: de ventilateur zit vast met een hele grote moer, dopmaat 45 dacht ik, die alleen maar loskomt met een heel lange pijp op je wringijzer. Maak die los terwijl de motor er nog inzit.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 augustus 2013 11:46 AM
  [ # 380 ]

42 mm Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 21 augustus 2013 12:18 PM
  [ # 381 ]

Lijkt me verstandig dat je het samen met iemand aanpakt die weet waar hij mee bezig is. Er is al een onderwerp over het droogmaken van de motor, daarin staat ook een lijst met onderdelen welke nodig zijn.

Of in de tussentijd even die busjes erin drukken. Staat toevallig een setje op marktplaats voor weinig….

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 21 augustus 2013 12:56 PM
  [ # 382 ]

inderdaad, dat had ik ook al gezien,
dat is gewoon een tijdelijke oplossing, maar wel handig.
dus ik druk eerst die busjes eronder, alleen al omdat ie nu niet kan rijden met die olie over de oprit en weg, das niks natuurlijk. dan kan ik in een vakantie ofzo samen met iemand die motor wel doen.

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 21 augustus 2013 07:06 PM
  [ # 383 ]

Jasper je woont bij mij in Haren, misschien kan ik een blik werpen.
Lang geleden ook GS en GSA gereden en aan gesleuteld, kan je misschien een paar tips geven.

Groetjes Harry

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 14 september 2013 03:49 PM
  [ # 384 ]

ik wil graag een anti lek kit voor de olie retourpijpjes kopen van chevronics, maar waar kan ik dat het beste doen? bij chevronics zelf of heeft iemand hier in NL ze ook wel te koop.
die anti lek kit stond laatst op martkplaats, maar na de vakantie was ie er ook weer af.
misschien iemand hier die nog zo’n setje heeft liggen?

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 24 oktober 2013 10:03 PM
  [ # 385 ]

Even een update.
ik heb inmiddels bijna de motor eruit en dan kan de motor van pekeltje erin.
dan zijn de plekken die gelast moeten worden lasklaar en dan kunnen we voor een voorkeuring voor de APK. het is nu vakantie dus het gaat allemaal best snel nu!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 oktober 2013 10:12 PM
  [ # 386 ]

very good goed bezig!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 25 oktober 2013 10:51 PM
  [ # 387 ]

jazeker! het schiet nu aardig op!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 oktober 2013 11:07 PM
  [ # 388 ]

Ga je zelf lassen of heb je daar personeel voor? Wink
We zijn benieuwd naar de vorderingen!
We willen natuurlijk wel een fotootje zien van het blok wat ernaast ligt!

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 25 oktober 2013 11:19 PM
  [ # 389 ]

De foto’s komen zeker hoor!  Mn vader last de boel, maar hij heeft geen tijd dus dat zal nog wel even duren tot ie tijd heeft!!
Druk met werk. Hij gaat het mij ook leren maarja tijd…... Vdat heeft ie te kort

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 29 oktober 2013 06:57 PM
  [ # 390 ]

Om wat meer over autotechniek te leren, ;loop ik vanaf nu nog 4 weken elke dinsdag stage bij garage wilbrink in groningen

dus zo kan ik dingen leren die ik nog niet weet, of nog niet goed kan!
en die kennis kan ik dan weer toepassen op mn eigen GSA’s!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
 
26 van de 40
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook