Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Thanx, zoiets bedenk je ook niet even… Ze zijn er allebei nog trouwens, de andere zat keurig op z’n plekkie.
Vanmiddag wat plamuur, schuur en spuitspul gehaald voor het ‘nieuwe’ achterscherm. Eerst even proberen met een standaard busje met een speciaal spuitstuk. De waaier-kleur kwam erg dicht in de buurt, dus het leek me het gokje wel waard. Als het kleurverschil toch te groot blijkt, dan ga’k het nog een keer over doen met een exact gemengde kleur. In dat geval was de eerste poging een goeie oefening.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het ‘nieuwe’ spatbordje begint na drie laagjes spuiten oranje te worden. Het is nog net niet dekkend en ‘t busje is nu bijna leeg. Morgen even naast de auto houden om de kleur te vergelijken. Als het er te ver afzit, dan is het een mooie onderlaag voor de gemengde kleur en anders maak ik het af met deze motip 42750.
Voor de scherpe blikken: het is niet het allerstrakste spatbordje op de wereld. De ergste kronkels heb ik natuurlijk uitgedeukt en weggeplamuurd maar hij is niet zo strak als een nieuwe. ‘t Belangrijkste is dat het een hard stukje staal is, zonder gaten, waarmee het er straks weer acceptabel uitziet.
Zo zag ie eruit voor de behandeling:
Uiteraard houd ik me nog steeds aanbevolen als iemand strakke en harde spatbordjes heeft liggen, al dan niet in orange mandarin.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Nou, het is toch wel een strak bordje geworden hoor!
Oranje is net als Geel niet makkelijk te spuiten, egale ondergrond van grijs of wit helpt wel een eind.
Maar in elk geval stukken beter dan eerst ja, de volhouder wint.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zo, het ‘nieuwe’ spatbordje hangt.
De kleur is een fractie te rood en de spuitnevel uit de tweede verfbus resulteerde in een soort kippenvel dat ik moest vlakschuren en poetsen, maar allee, het glimt nu zowaar en dat nog zonder waslaagje.
En het lelijke gat is nu gelukkig niet meer het allereerste dat in het oog springt…
Best leuk om dit zo eens te proberen in de achtertuin maar als ik écht strakke spatborden vind dan laat ik die waarschijnlijk door een prof doen. Alle benodigdheden voor een spuitklusje kosten bij elkaar toch ook al gauw 100 euro en dan is het dus maar afwachten of het er een beetje fatsoenlijk uit gaat zien…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
En nog een laatste blik op het oude spatbordje, dat 35 jaar lang deel heeft uitgemaakt van het geheel…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
‘t Dyaantje heeft intussen zo’n 600 km getuft en doet het goed. Ik heb het idee dat ze wat meer los begint te komen. Euro 98 voelt ze zich ook merkbaar beter bij. 100 Km/u doet ze met gemak en met wat geduld ook nog wel 120 of zelfs meer.
Binnenkort de timing nog wel even afstellen want ze pakt al vanaf het begin niet altijd mooi op bij gas geven vanuit stationair. Het resulteert in overslaan en soms ‘niezen’ door de carb. Als ik er dan toch bij kan, dan meteen maar de puntjes en condensator vervangen.
De bougies die er in zaten zagen er keurig uit en stationair loopt het blokje netjes. Bij warme motor valt ie soms alleen wat terug in toeren, dus ik denk dat er ergens wat valse lucht binnentrekt, waarschijnlijk bij de voet want daar is het een beetje nat. Ik heb al een nieuwe pakking liggen. ‘n Beetje jammer van die ene moer waar je niet bij kunt zonder de vulpijp te moeten verwijderen, anders was dit in vijf minuutjes klaar geweest…
Zijn er nog andere dingen waar ik aan zou kunnen denken bij rommelig oppakken en backfire bij te veel gasgeven vanuit stationair?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Goed gedaan! Lakwerk ziet er ook prima uit hoor. Mijn Dyane heeft met z’n 36 jaar ook wat verschillende tinten blauw gekregen. Jammer dan, hij is iig roestvrij.
En, super anken kan inderdaad geen kwaad! 95 in een blokje met hoge compressie (am2) gaat niet lekker samen. Of je moet de ontsteking iets terugzetten.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De spuitbus bleek ruim drie jaar over datum, dus waarschijnlijk daardoor dat vreemde korreltje in de lak. Ander busje meegekregen, meteen maar een tintje lichter genomen.
Het resultaat is nu weer iets aan de gele kant, dus de juiste kleur bestaat niet in de standaardbussen.
Het lakwerk is nu wel een aardig stukje gladder dan de vorige poging. Binnenkort nog eens extra poetsen als het goed is uitgehard. Er zitten een stuk of wat blanke lagen over, dus dik genoeg.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Die wieldoppen vallen me nu pas op!
Apart… Is dat een origineel accessoire geweest?
Ik geloof dat ik de standaarddoppen wel mooier vind, maar deze zijn wel apart!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De velgen zijn niet erg charmant meer, vandaar dat ik ze verstopt heb achter deze dopjes. Ik heb ze ooit gekocht om op een van de GSA’s te zetten maar dat vond ik niet zo mooi staan omdat je door de gaten in de doppen de gaten van de originele velgen half zag zitten. Op de gesloten velgen van de Dyane staan ze veel beter.
Geen idee of het een origineel accessoire is. Ik heb ze nog nooit eerder ergens op zien zitten dus wie weet zijn ze wel superzeldzaam…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Wellicht…maar mooi is anders. Die doppen doen m.i. nogal afbreuk aan een verder erg mooie en originele wagen.
Likje verf over de velgen en ze zijn weer charmant!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik zat er juist aan te denken om ‘m te verlagen en er een GSA-motor in te hangen… met dubbele uitlaat natuurlijk!
Allee, alle gekheid op ‘n stokje, de velgjes komen wel aan de beurt. In de tussentijd vind ik deze dopjes niet gek staan. Zwart met chroom klopt heel mooi met de bumpers en de grille b.v.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Die doppen waren me ook al opgevallen.
Vind ze heel goed op deze Dyane staan.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Op de snelweg (met wind tegen):
http://www.youtube.com/watch?v=Weh0aMXx9fQ&feature=share&list=UU2NGRRuqQSgxVY8vORK2P5g
En het tellertje ging vanmiddag van 35999 naar 36000:
http://www.youtube.com/watch?v=Ze4xJrHHrao&feature=share&list=UU2NGRRuqQSgxVY8vORK2P5g
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30