Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
En toen had ook Philips Xtreme H7 lamp nummer twee er de brui aan gegeven.
Nou had ik het setje tegen 50% kunnen aanschaffen, dus valt het nog mee. Maar er gaan gewoon standaard Osram pitten in. De lampen die ik destijds overhield na de hoge opbrengst lampen geplaatst te hebben, die zitten dus weer op hun oude vertrouwde plek.
Note to self: nieuw setje H7 pitten aanschaffen!
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Bon, tijd voor een update! 210k km op de teller en we gaan vrolijk door!
Er zitten weer zomerbanden op, sinds 2 weken, en dat is toch wel zo fijn bij de (ein-de-lijk) hogere temperaturen. Twee nieuwe sloffen vanwege schade en langzaam leeglopen van een van de banden. Zie een paar posts terug hiervoor.
We hebben het jaarlijkse auto-examen (de APK) glansrijk doorstaan (enkel afmeldkosten) en er zit een nieuw setje Bosch Aerotwin retrofit aan de wisserarmpjes. Koud de APK gehad en er gaf weer een H7 pit de brui aan. Nou ja, dat overleven we wel.
Oh, en ik heb nu dus navigatie op een wel heel fraaie manier, al zeg ik het zelf:
Helemaal optimaal is de oplossing niet, maar zo’n Nokia C5 (met gratisch Nokia/Ovi Maps navigatie) past dus prima in de spleet die boven de stuurkolom ontstaat als je het stuur in de flink-naar-je-toe Positie hebt staan. Een microfiberdoekje, normaal bij mij in de middenconsole altijd present, was genoeg om de telefoon te fixeren. De spiegeling is een beetje problematisch, maar de positie en zichtbaarheid van het telefoondisplay zijn ideaal!
210k km, nog 30k te gaan! Want bij de distributieriem-beurt wordt het dus wel tijd om afscheid te gaan nemen. Er moet tegen die tijd maar een leuke oliegestookte C4 in berline uitvoering voorbij komen tweedehands. (Of een C5 tourer.) Koter nummer twee is onderweg, dus dan is een 3-deurs coupé over een tijdje erg onpraktisch.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hè wat jammer, wilde je net mijn rappe coupé gaan aansmeren
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Wat zal ik zeggen Daan?
Dat ik de voorgaande eigenaar ken en vertrouw, en weet dat hij goed met z’n 4-wieler omgaat, weeg niet op tegen het feit dat het geen berline, noch een zelfontbrander is.
[/open deur]
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Nou, weer even een update:
2 Augustus jongstleden ging de dame de 220k voorbij:
Kort daarna: Nog voor het eerste stoplicht na het verlaten van de Citroën garage (voor de basisbeurt) ging de blower op 100%. Dat was afgelopen woensdag. Oh fijn. Bekend probleem, de kachelweerstand. Dus bestellen we 2 componenten bij meneer Conrad, die kwamen gisterenmiddag aan:
Meteen aan de slag. (Want constant een volle blower moeten aanhoren bij het rijden is niet prettig, dus er was haast bij.) Popnagels uitboren, tin wegsolderen, beetje schoonmaken, wat koelpasta aanbrengen (Dat het Arctic Silver CPU koelpasta is maakt niet uit), nieuwe componenten plaatsen, pinnetjes solderen en schroefjes erin:
Netjes nog even de boel borgen:
En nog even hannesen om alles weer op de plaats te krijgen:
Gaat wel hard hoor, met 500 km woon-werk verkeer plus de “sociale” kilometers. Dus over een half jaar moet ik maar eens beginnen met zoeken naar een nieuwe auto. Immers, bij 240k km gaat aan deze mooie auto-relatie een eind komen.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom moet die dan weg bij de 240k?
Gaat toch prima op LPG?
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Heeft iets te maken met gezinsuitbreiding. Er moet nu iets gaan komen met 5 deuren. Economisch gezien is het ook wel een gelopen race, de dame begint ouderdomsverschijnselen te vertonen. De airco is stuk. De volgende beurt wordt weer een distributieriembeurt. Er mogen dan ook weer nieuwe remschijven voor op. De antirol bar voor heeft speling (is nu nog niet erg, maar is wel merkbaar) en zo zijn er nog wel meer kleine aandachtspunten. De auto begint dus zo zachtjes aan economisch op te raken.
Maar vooral de komst van koter #2 geeft de doorslag. Meer deuren en meer ruimte zullen we nodig hebben.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja, dat wordt idd wel een aardige opsomming zo…
Is de airco niet meer te fixen?
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
De airco lekt bij de compressor (daar zit de kleurstof van het weggelekte koudemiddel) dus die is lek, of het is het aansluitpunt van de hoge druk leiding. Dus eerst moet je de compressor vervangen, met het risico dat het de slang/koppeling blijkt te zijn, of je doet eerst de slang en bestaat de reële kans dat het alsnog de comspressor is. Hoe dan ook, zelfs met onderdelen van de sloop ben je een paar honderd euro verder. Bij de dealer kan het zo €1000-1100 worden.
Dit speelde zomer 2012. Toen al besloten om de airco maar niet te laten repareren.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Vandaag dan toch maar eens dat auto-nerd dingetje gedaan wat ik al heel lang heb willen proberen, maar toch iedere keer afhield: een keertje schakelen zonder koppeling.
Eens moet toch de eerste keer zijn. Uitrollend de pook naar neutraal trekken deed ik wel vaker. Met een klein tikje gas erbij (zodat je precies tussen aandrijven en remmen op de motor in zit) doe je dat zonder enige mechanische belasting op de ‘bak. Maar rijdend ‘em in een andere versnelling krijgen zonder koppeling is wat anders.
Dus, rustig in z’n 1 optrekken, minimaal gas, pook naar neutraal, gas los, pook naar links onder, en wanneer het toerental precies genoeg gezakt is de pook naar 2. En weer gas geven. Beginnersgeluk, denk ik, want het ging naadloos/vloeiend, zonder extra weerstand op de schakelpook bij het in versnelling zetten.
Laten we hier maar geen gewoonte van maken.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Haha, dat schakelen. Met de 2takt brommer deed ik het meer dan eens maar met mijn xsara durf ik het niet aan. Er komt straks wel weer een nieuwe (2ehands) xsara toch ?
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 29-08-2012
- Visa 1.7D
- Traction Avant 11bl
- C3 1,2 Pure Tech Business EAT 6 vol automaat
hallo
vraagje aan Technoloog hoe krijg je een foto bij het stukje wat je schrijft.
mijn xsara heeft afgelopen vrijdag de 500000 km grens gepasseerd, ik heb er een foto van gemaakt ik weet alleen niet hoe deze foto op een eenvoudige wijze bij te voegen
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Ik was wel van plan om merken-trouw te blijven, maar model-trouw gaat me tè ver. Afhankelijk van wat de auto-markt over ongeveer een half jaar doet zal het een jonge C4 Berline of C5 Tourer worden, LPG of diesel. Ten opzichte van de aanschaf van de Xsara in november 2008 is er behoorlijk wat loon-ontwikkeling geweest, dus hoeven we ons deze keer niet te beperken tot het budget waarbinnen de Xsara toen is aangeschaft. (Dat was €4950 toen, plus €1850 “upgrade” naar LPG G3 in 2010.)
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
H van Zandvoort schreef:hallo
vraagje aan Technoloog hoe krijg je een foto bij het stukje wat je schrijft.
mijn xsara heeft afgelopen vrijdag de 500000 km grens gepasseerd, ik heb er een foto van gemaakt ik weet alleen niet hoe deze foto op een eenvoudige wijze bij te voegen
Je zal zelf eerst de foto ergens online moeten plaatsen. Bijvoorbeeld op een Flickr account. Er zijn zat foto upload websites beschikbaar. Daarna, wanneer je een URL hebt voor het plaatje, kan je deze toevoegen in een reactie met de IMG tags.
Dus {img}http://www.voorbeeld.nl/linknaarplaatje.jpg{/img}, waarbij de {} eigenlijk rechte haken zijn.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Vooruit… Even cijfer-geil doen:
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…