Dat wordt weer een nette eend!
En die 500 cc is denk ik een genot wat extra power onder de kap. Wel nog met oude carberateur?
Setjes duiken af en toe op. Als er weer wat vorbij komt zet ik er ook een paar op.
Overzichtje dynamo’s meteen even onder favorieten gezet. Handig voor bij mijn AZ. Altijd in de veronderstelling dat regelaar en dynamo van hetzelfde merk moesten zijn maar blijkbaar kan dat ook anders zijn mits maar de juiste types.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Nou het raadsel is dus opgelost! zojuist even gekeken naar het typenummer en er zit dus een 7060 Dynamo op, waarbij een kleine spanningregelaar hoort, op de andere motor zit een 7276 ducellier.
Op de auto zit een 8325b spanningsregelaar, en dat zal dus een andere moeten worden, bijvoorbeeld een Ducellier 1283 of een Paris Rhone XD220…....
De motor loopt fantastisch en inderdaad veel meer vermogen. Ik heb als het goed is nu 23 PK….... Er zit dus ook een andere carburateur op! Dit terwijl het er heel mooi authentiek uitziet. Een blij mens dus
Nu nog de stroom in orde maken, en de startmotor een opfrisbeurt geven. Spanje komt akelig dichtbij, dus we hebben wat haast…..
Dankjewel voor het meedenken!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
CEE-IKS was wat optimistisch toen hij de woorden “raadsel opgelost” schreef. Inderdaad, op de nieuwe motor met Dopsy set zat een oude type dynamo gemonteerd. Die dus niet matcht met een grote spanningsregelaar. Die daarvan dus overlijdt, zo bleek later uit de documentatie.
Een zoektocht naar de bijpassende regelaar (Ducellier 1283) leverde aanvankelijk niets op, dus de dynamo (nieuwe type) die op ons oude blokje geschroefd was, weer teruggezet op ons Dopsy-blokje. De dynamo die matcht met de grote spanningsregelaars, waar intussen een hele voorraad ter beschikking was gekomen.
De een na de andere geprobeerd: niente laadspanning. Gelukkig hadden we intussen via Arnold Duijvenstein (thanks man!) een mooie kleine spanningsregelaar bemachtigd, dus ten langen leste de dynamo’s maar weer verwisseld: oude type dynamo en kleine regelaar. Volgt U het nog????
Enfin: wederom nul-komma-nul laadspanning, tot ik een flinke mep op de regelaar heb gegeven. Een soort AED defribilator-ectie, maar wel effectief . Om kort te gaan: de accu wordt weer bijgeladen met en ensemble dat tot juli 1962 is gemonteerd .
Verder aan de slag geweest met het in elkaar zetten van de portieren. Best nog wel een intensief klusje, vooral de deurrubbers en de metalen lijstjes. Die natuurlijk niet meer nieuw zijn, en dus nauwelijks te passen zijn in het raamrubber. Hulde aan de uitvinder van Zwitsal babypoeder!
Drie van de portieren hangen nu; morgen of overmorgen maak ik de voordeur (bestuurderskant) af.
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Nog een belangrijk item vergeten: de kilometertellerkabel blijkt ook overleden te zijn. Jammer dat we dat pas nu zien, nu het EEEC dus dicht is tot na de meeting….
Heeft een van de forummers nog ergens een verdwaalde kilometerkabel op de plank liggen? Ik verwacht niet veel regen, maar het is toch prettig om het naaldje tegen de honderd aangeplakt te zien
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Dat naaldje heeft inmiddels de 100 kilometer al dik gepasseerd…...
La Deuce is klaar!
Nieuwe kilometertellerkabel zit erin samen met een nieuw huisje.
Ze heeft een frisse APK en we hebben er al een paar honderd kilometer op zitten
In één woord fantastisch!
Nog even een weekje rondrijden, misschien hier en daar nog een kleine finishing touch, maar naar Spanje gaat ze
Komende zaterdag vertrekken we.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Mooi werk, van harte!
Tot ziens in Spanje dan maar…
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Zo . La deuche heeft in twee en een halve week bijna 5000 km weggezet, de Pyreneeën getrotseerd; Frankrijk van noord naar zuid en van zuid naar noord doorkruist; dat alles met opgestoken duimen van de lokale bevolking tot zelfs spontane applausjes. In één woord: fantastisch om met de dame op pad te (mogen) zijn! Ik kijk nu al uit naar de wereldmeeting in 2015.
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Mooi hoor!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Gaaf exemplaar geworden en knappe eindsprint ook.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
En hoe bevalt de sterkere motor?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Die sterkere motor is echt fantastisch. Met zo’n Dopsy set en een 12PK krukas en nokkenas en de bak die er bij origneel in lag, en nog steeds in ligt loopt het geheel gewoon een dikke honderd.
Het geheel heeft nu toch een dikke 20PK. Vrachtauto’s inhalen lukt prima en je valt veel minder terug op de hellingen. Met volle bepakking kun je prima de Pyreneen over! Het is ook een stuk veiliger omdat je minder gare inhaalacties van andere auto’s voor je kiezen krijgt. Een aanrader dus!
Hoewel voor de echte grote hoeveelheden vermogen gaan we maar eens snel verder met de SM…..
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Zo even een kleine update. Na een kleine winterslaap wilde de dynamo niet meer laden. Aangezien de spanningsregelaar er vanbinnen niet al te best meer uitzag een nieuwe (electronische) laten maken. Met de bedoeling om die uiteindelijk in een oude behuizing te plaatsen. Helaas bleek het niet de spanningsregelaar, maar de dynamo zelf.
Gelukkig nog een goede set op voorraad en die gemonteerd.
Tevenz hadden we bij de restauratie via Der Fransoze binnenbekleding voor de zijwanden besteld en erin geplakt. Echter dit was een vreselijke miskoop. Al na een paar weken liet de rommel los en het leek in de verste verte niet op het origineel. We hadden er dus geen schik van.
Gelukkig is er een bedrijfje in Frankrijk (ENPI) waar men wel snapt hoe een oude 2CV er behoort uit te zien. Daar dus bekleding besteld en na 3 dagen hadden we die in huis.
Super pasvorm en het is als het origineel, mooie stof met gestikte randje, kortom echt een aanrader dat ENPI spul.
Gister een paar uurtjes aan het plakken geweest en vandaag weer een ritje gemaakt.
Het laad weer, en ziet er dus nu fantastisch uit. Volgende week naar de A-Type markt!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?